Gå til innhold

Julegavetips?


Gjest olilun

Anbefalte innlegg

Noen som har julegavetips til en 17 år gammel gutt, venninder mellom 25 og 30 (ikke koste mer enn 250 kr pr stk)?

Og hva gir dere til deres fem år gamle sønn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har julegavetips til en 17 år gammel gutt, venninder mellom 25 og 30 (ikke koste mer enn 250 kr pr stk)?

Og hva gir dere til deres fem år gamle sønn??

Gavekort på platekompaniet eller klesbutikk til en gutt. Til venninner liker jeg å gi bøker, en interiørgjenstad, løpere, fine lysholdere, luktelys, noe til badet...

Fem år gammel sønn vil kanskje lego eller playmo være en god ide? Ski, snowracer e.l. hvis han trenger det. CD-spiller eller CDer. Kommer litt ann på hva barnet liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter, ungdommer: treningsskjorte, treningshandduk, skikkelig drikkeflaske fra sportsbutikk, kokebok, kjøkkenutstyr, boxer, sokker.

Venninner: smykketre,abonnement på et magasin, et skilt som passer til dem

Gutt, 5 år: lego, Flexi-trax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegavetips til venninner; kjøp malelerrets-rammer (eller hva jeg skal kalle det..) på feks Europris. Print ut sort/hvite vintage-bilder på offwhite kartongpapir.

Lim bildet på rammen med decoupagelim og på før et par strøk over bildet også. Deretter pynter jeg bildet med offwhite blonde, som jeg limer på. Trer også perler på metalltråd som jeg surrer et par omganger med under bildet. Hmm.. Jeg er ikke så god på å forklare.. Det ser jeg nå når jeg leser min egen beskrivelse.. :sprettoy:

Jeg har laget slike bilder til flere venninner og de har blitt veldig glade. Til besteforeldrene laget jeg noe lignende, men med bilder av ungene istedetfor vintagebilder :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å være forsiktig med både pyntegjenstander og selvlagde lerretbilder, med mindre du er helt sikker at folk liker sånt. Jeg hadde absolutt ikke likt å få noe sånt som gave og det hele hadde vært ganske ubehagelig, i og med at jeg da føler at giveren forventer at jeg skulle henge dette opp også. Har forøvrig nok kunst på veggene, og er heller ikke overbegeistra for vintagebilder eller blonder (det er sikkert fint hos andre, men er ikke helt min stil). Nips liker jeg heller ikke, så alle de grusomme lysestakene jeg har fått til jul blir bare stående i roterommet (takk og pris for de som faktisk legge ved byttelapp!).

Så jeg tror at sikre ting er:

- en god bok/musikk (der må du også kjenne smaken til vedkommende, men i og med at det er snakk om venninner kan du sikker sniketitte litt i cd/bokhyllene framover)

- konsert/kinobilletter

- om vedkommende er interessert i mat eller vin, kan en litt finere flaske vin eller en liten samling av olivenolje/balsamico/osv være noe

Ellers må det jo være mulig å snike litt og spørre litt rundt uskyldig mens man går forbi en butikkvindu? Jeg er rene detektiven de månedene før jul, man må virkelig passe på hva man sier.. :fnise:

For noen passer det å gi fine ullsokker, for andre passer det med brettspill, for de tredje passer det best med noe kjøkkenredskap. Men tenker at om gaven er rundt 250 kroner, da hadde jeg heller satset på noe smått, men av høy kvalitet. Selv fant jeg en gang en kjempefin flaskeåpner på Illums som var i den prisklassen.

* * *

For 17-åringen - hvor godt kjenner du gutten? Om ikke så godt, hadde jeg også satset på gavekort. Hvis du har ganske god oversikt, kan jo man satse på konsol/pc-spill eller klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-åringen: En litt "kul" parfyme, tøffe boxere, gavekort, cd/dvd/spill du vet han liker/ønsker seg, penger er jo sikkert også velkomment.

Venninner: Kubbelys (stort sett en slager hos de fleste, ikke velg den mest skrikende fargen du ser, ta noe nøytralt som kan brukes hele året/i alle hjem, sånne fat til å sette lys og steiner på er jo blitt veldig populært, bøker, et brettspill, et mykt og varmt pledd, bilderammer..

Sønnen på 5: Playmo og lego er jo supre ting å få til jul, traktor/lastebil eller lignende, noe lek og lær-opplegg, akebrett, skøyter, togbane, mye å velge mellom. Klær er vel ikke så "populært" å få fra foreldrene, men... en god parkdress/regnklær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke kjøpt kjøkkenutstyr til en 17-åring. Tror ikke det er sånt som de interesserer seg for egentlig. Kunne kjøpt klær hvis han er int i det. Noen gutter vil helst at mor skal kjøpe noe fordi de driter i det selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...