Gå til innhold

Hvorfor ikke gi penger i julegave?


Gjest Julie

Anbefalte innlegg

Hvorfor er folk SÅ i mot å gi penger til jul? Har fått en del tilbakemeldinger på at nei beklager men det bryter med våre tradisjoner og lignende. Jeg hadde skjønt det om det var folk som var slik som meg og kom veldig julestemning av og se i butikkene men når dette kommer fra folk som ikke liker og være i butikker og bare synes hele julegave greia er travelt og stressende da skjønner jeg ingenting…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man skal bytte penger med venner og familie kan man like gjerne la være. Det blir jo omtrent som å skulle bytte melkekartonger eller poteter. Akkurat det samme fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener mer at studenten får penger mens tantungen får noe fint til jul eller lignede. Ikke at begge gir penger til hverandre da kunne de jo nøyd seg med og skrive et julekort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Hvis det er det eneste de ønsker seg, så er det greit, men jeg gir ikke penger bare fordi jeg ikke kommer på noe annet.

Har ønsket meg gavekort selv fordi jeg sparer til noe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er en pengegave da? :klø:

Bytting av penger. Da kan man likegodt la være.

En gave skal være gjennomtenkt og noe som passer mottaker. Om det koster 5 kroner eller 1000 kr skal ikke spille noen rolle for mottaker, så lenge det er en gjennomtenkt gave til denne personen spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så syns jeg det er like talentløst å bytte gaver til samme pris som å gi hverandre pengene direkte...

Men for en del mennesker så kan faktisk det å få penger være en mye mer velkommen gave, enn å motta en ting man ikke egentlig trenger eller ønsket seg... Så kan man kjøpe det man faktisk har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk SÅ i mot å gi penger til jul? Har fått en del tilbakemeldinger på at nei beklager men det bryter med våre tradisjoner og lignende. Jeg hadde skjønt det om det var folk som var slik som meg og kom veldig julestemning av og se i butikkene men når dette kommer fra folk som ikke liker og være i butikker og bare synes hele julegave greia er travelt og stressende da skjønner jeg ingenting…?

Mener mer at studenten får penger mens tantungen får noe fint til jul eller lignede. Ikke at begge gir penger til hverandre da kunne de jo nøyd seg med og skrive et julekort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får penger av mine besteforeldre!Jeg blir kjempeglad! Da kan jeg kjøpe noe jeg TRENGER! Det r en del gaver som ikke er gjennomtenkte og ender bakerst i skapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...