Gjest fireflies Skrevet 21. september 2010 #1 Del Skrevet 21. september 2010 Vel, jeg kan ikke noe for det, men når det kommer til nordlendinger, så er jeg så fordomsfull at fy.. For det første, er det dialekten som irriterer meg. Her om dagen gikk jeg av tbanen og ventet på neste, fordi det satt to brautende tromsøværinger på andre siden av meg og diskuterte fyll, damer og annet svada. Blir rett og slett uvel av å høre de prate. Måten de ordlegger seg på, tonefallet, og det at de er så forbanna løssluppne i ordene. Blir faktisk sliten av å høre på all banninga demmes. En annen ting er jo oppførselen dems generelt. Mitt inntrykk av nordlendinger er at de er sure og grinete, frekke og freidige, og noen fyllefanter uten like. Herrefred. Jeg måtte bare få det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 21. september 2010 #2 Del Skrevet 21. september 2010 Haha xD Nordlendiger er så koselige så! Synes de har en herlig dialekt jeg Bergensere derimot....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludo Skrevet 21. september 2010 #3 Del Skrevet 21. september 2010 h i hi..jeg har ikke helt det inntrykket,da jeg har vært sammen med en fra Nordnorge.Men jeg kan styre meg for Bodø dialekten.. de høres ut som de er kåte!Bodøøø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #4 Del Skrevet 21. september 2010 Bergensere derimot....! ååå jeg er så lei av bergensere. Har bodd i Bergen i en mnd nå, og jeg blir overlykkelig hver gang jeg treffer noen som ikke snakker så utrooolig irriterende >.< Før jeg flyttet hit kjente jeg bare en bergenser, og synes hun hadde både søt og morsom dialekt, men når jeg hører den dag ut og dag inn, hele tiden blir jeg bare dritlei. argh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 21. september 2010 #5 Del Skrevet 21. september 2010 Enig med dere der. Bergensere er definitivt på min 2.plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #6 Del Skrevet 21. september 2010 Hihi, synes det er herlig forfriskende med mange av de nordlandske dialektene jeg! Harstad dialekten foreksempel; fantastisk! Å dialekten i klassikeren: Hva sku vi gjort uten havet; sku vi bært båtan? Vet ikke om jeg skrev det riktig da, men den dialekten er også kjempefin. Mange flotte dialekter nordover, uten at jeg nødvendigvis klarer å stedfeste dem alle. Hilsen vestlending. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coraline Skrevet 21. september 2010 #7 Del Skrevet 21. september 2010 Nå er det mer enn en dialekt i Nord-Norge da. Men jo, mange kan nok høres veldig brautende ut. Selv har jeg den styggeste dialekten i landet, men det er lite jeg kan gjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #8 Del Skrevet 21. september 2010 Helt enig! Syns de er forferdelig å høre på. De tror også de er så enormt kule når de banner og er veldig stolte av at de klarer å si "hæstkuk"!! De vet sikkert ikke at det høres rimelig tilbakestående ut når de må banne for annenhvert ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #9 Del Skrevet 21. september 2010 Helt enig! Syns de er forferdelig å høre på. De tror også de er så enormt kule når de banner og er veldig stolte av at de klarer å si "hæstkuk"!! De vet sikkert ikke at det høres rimelig tilbakestående ut når de må banne for annenhvert ord. hehe sia det irritere dæ så j**** så skriv æ på nordnorsk.. det e definitivt mange stygge nordnorske dialekte ute å går, men det e da jaggu ikke nå bedre lenger ned i lande.. bergensk, stavanger dialekt e jo helt grusomt å hør på.. Føle det nok på samme måten som dæ å nordnorsk dær, æ vil spy bare æ høre bergensk eller stavanger dialekt kan ha litt med at de største idiotan æ har møtt på, har vært derifra .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 21. september 2010 #10 Del Skrevet 21. september 2010 Nå er det mer enn en dialekt i Nord-Norge da. Men jo, mange kan nok høres veldig brautende ut. Selv har jeg den styggeste dialekten i landet, men det er lite jeg kan gjøre med det. Hehe, for meg høres de alle like fæle ut. Om de kommer fra Finnmark, Troms eller Nordland er ett fett for meg. Hva slags dialekt har du, siden du mener den er landets styggeste? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 21. september 2010 #11 Del Skrevet 21. september 2010 Hihi, synes det er herlig forfriskende med mange av de nordlandske dialektene jeg! Harstad dialekten foreksempel; fantastisk! Å dialekten i klassikeren: Hva sku vi gjort uten havet; sku vi bært båtan? Vet ikke om jeg skrev det riktig da, men den dialekten er også kjempefin. Mange flotte dialekter nordover, uten at jeg nødvendigvis klarer å stedfeste dem alle. Hilsen vestlending. Ka sku vi jort utn have Jeg kommer fra det glade nord, men jeg må ærlig si at det finnes grusomme dialekter her. De som bor litt utpå kysten i nord, gjerne Lofoten og utenfor Harstad snakker ikke pent. Det er slike dialekter alle forbinder med nord, men det er langtfra alle som snakker slik. En ting er klart derimot, og det er at vi blir oppfattet som frekke og brautende fordi vi har et annet tonefall, men også fordi vi sier ting som det er. Vi pakker ikke inn ting, vi sier det rett ut, gjerne med et par gloser for å poengtere hva vi mener om saken. Skjønner godt at det blir en stor motsetning til hvordan mange av dialektene er i sør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magic-lulu Skrevet 21. september 2010 #12 Del Skrevet 21. september 2010 Må bare kommentere... for et usaklig innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #13 Del Skrevet 21. september 2010 hehe sia det irritere dæ så j**** så skriv æ på nordnorsk.. det e definitivt mange stygge nordnorske dialekte ute å går, men det e da jaggu ikke nå bedre lenger ned i lande.. bergensk, stavanger dialekt e jo helt grusomt å hør på.. Føle det nok på samme måten som dæ å nordnorsk dær, æ vil spy bare æ høre bergensk eller stavanger dialekt kan ha litt med at de største idiotan æ har møtt på, har vært derifra .. Det bryr meg svært lite hva du mener om noen av disse dialektene siden jeg ikke snakker noen av dem selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pysjamas Skrevet 21. september 2010 #14 Del Skrevet 21. september 2010 Siden æ e nordlending så får æ bare poste denne... :-) Denne meldingen ble faktisk lagt inn på telefonsvareren hos Compaq kundeservice i Nord-Norge, etter at en kunde i tre dager hadde forsøkt å få svar på supporttelefonen, og bare mottatt beskjed om at han fortsatt sto i køen....: "Nu e æ førrbainna, altså. Fy faen, førr nokka skjit. Kem i hælvett e det som har fuinne opp det herre satans makkverket. Det går da fan-steiki-helvete ikkje ant å hoilde på å kuke med det here vekkesvis.. Main har da førr faen ainner ting å gjøre, einn å sette der å fettle og baille med den satans musejævelen. Kainn du innst inni grønnskodde tykjeræva førtelle ka som e vitsen med nokka jernskrammel som står der og gneill og hyle med en masse hælvetes lyda og blinke og blafre uta fan, og passord og ledninge og knotta som tyt ut som han tykjen overalt. Æ måtte bærre ha fådd tak i en av dokker, dokker helvetes kuklæsta av nån support-gakkgakka, så skuill æ vel fansøkki ha rævkjørt dokker dit dokker høre heime, satans utvrengte fette av nån hæstkuka. Kom fan ikkje hit å lur mainnskit på folk, å førtælle ka æ skal trøkke, din satans gjeddpeis. Va det opp te mæ skulle dokker ha vært på ishave og ronka kobbekuk, førbainna søring......, så kunne dokker ha sotte å konnfigurert dokker sjøl så utahælvettes langt opp i de utpulte ræven dokkers at dokker måtte sjite utav øran neste gang dokker måtte på dass, og når dokker va færdi me det, så sku æ pærsonli ha kommen å formatert trynan dokkers, å innstallert skanken oppi baillhånka dokkers sånn at dokker kom tel å pesse røde serienummer. Skulle det ennu spenne liv i dokker etter dette, så sku æ ha plugga og pløyd dokker så utavhælvettes langt inn i det største rævhållet æ har funne. Og da sku det ha lokta mainnskjit av dokker heilt te dokker daua. Førr faen steike innst inn i det heiteste utsvidde hælvette for satan, la mæ få tak i omså bare en av dokker. Æ har da vel førr helvete slette hauet av hysjævla før. Æ kommer te å måkke heile den førbainna skiten i eska og sende ho i retur æ vil fan ikkje ha han. Så kan dokker te helvete sette der å ronke aleina i den helsikes telefon dokkers." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 21. september 2010 #15 Del Skrevet 21. september 2010 Hva som helst, Bare ikke Oschlo og Trøndæææær.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #16 Del Skrevet 21. september 2010 Må bare kommentere... for et usaklig innlegg! Hvis du skal kommentere alle innlegg du mener er usaklig her på kvinneguiden så har du litt av en jobb foran deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 21. september 2010 #17 Del Skrevet 21. september 2010 Bergensere og trøndere *grøsser* Foreldrene mine er nordlendinger, men de er ikke så veldig brautete eller bråkete : p De snakker litt "penere", om det gir mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #18 Del Skrevet 21. september 2010 Siden æ e nordlending så får æ bare poste denne... :-) Denne meldingen ble faktisk lagt inn på telefonsvareren hos Compaq kundeservice i Nord-Norge, etter at en kunde i tre dager hadde forsøkt å få svar på supporttelefonen, og bare mottatt beskjed om at han fortsatt sto i køen....: "Nu e æ førrbainna, altså. Fy faen, førr nokka skjit. Kem i hælvett e det som har fuinne opp det herre satans makkverket. Det går da fan-steiki-helvete ikkje ant å hoilde på å kuke med det here vekkesvis.. Main har da førr faen ainner ting å gjøre, einn å sette der å fettle og baille med den satans musejævelen. Kainn du innst inni grønnskodde tykjeræva førtelle ka som e vitsen med nokka jernskrammel som står der og gneill og hyle med en masse hælvetes lyda og blinke og blafre uta fan, og passord og ledninge og knotta som tyt ut som han tykjen overalt. Æ måtte bærre ha fådd tak i en av dokker, dokker helvetes kuklæsta av nån support-gakkgakka, så skuill æ vel fansøkki ha rævkjørt dokker dit dokker høre heime, satans utvrengte fette av nån hæstkuka. Kom fan ikkje hit å lur mainnskit på folk, å førtælle ka æ skal trøkke, din satans gjeddpeis. Va det opp te mæ skulle dokker ha vært på ishave og ronka kobbekuk, førbainna søring......, så kunne dokker ha sotte å konnfigurert dokker sjøl så utahælvettes langt opp i de utpulte ræven dokkers at dokker måtte sjite utav øran neste gang dokker måtte på dass, og når dokker va færdi me det, så sku æ pærsonli ha kommen å formatert trynan dokkers, å innstallert skanken oppi baillhånka dokkers sånn at dokker kom tel å pesse røde serienummer. Skulle det ennu spenne liv i dokker etter dette, så sku æ ha plugga og pløyd dokker så utavhælvettes langt inn i det største rævhållet æ har funne. Og da sku det ha lokta mainnskjit av dokker heilt te dokker daua. Førr faen steike innst inn i det heiteste utsvidde hælvette for satan, la mæ få tak i omså bare en av dokker. Æ har da vel førr helvete slette hauet av hysjævla før. Æ kommer te å måkke heile den førbainna skiten i eska og sende ho i retur æ vil fan ikkje ha han. Så kan dokker te helvete sette der å ronke aleina i den helsikes telefon dokkers." Rest my case! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #19 Del Skrevet 21. september 2010 Det bryr meg svært lite hva du mener om noen av disse dialektene siden jeg ikke snakker noen av dem selv Det vakke dæ æ snakka t ;P va bare en feil at quot`en fra ditt innlegg kom med, va da selvfølgelig t trådstarter, va da ho som irritert sæ over dialekta.. når det gjeld DÆ så trur æ det må vær en 13 år gammel nordlænning du har møtt på sida du tror nordlænninga e stolt over at de klare å press ut et ord som hæstkuk.. akkurat like stolt som søringan når de klare å si "fillern.." dessuten skjønne æ ikke ka som e så spessielt med det orde, e da bare et veldig nyttig ord når man faktisk møte på en som e en hæstkuk, og man vil uttrykke det.. i stede for å si "ååå, din duuust!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2010 #20 Del Skrevet 21. september 2010 Det er jo ikke i nærheten av hvor irriterende somaliere er med sine skrikende stemmer over alt som om de var de eneste i verden.Og forresten demmes??Hva er det for ett ord det heter DERES. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå