Gå til innhold

hva tenker du når en venninne sier....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At hun skulle gjerne spurt på en litt hyggeligere måte. Jeg syns ikke noen kan forvente hjelp til å pakke for flytting. I min vennegjeng er det vanlig å hjelpe til på flyttedagen, altså når ting er ferdig pakket og skal bæres fra ett hus-tilhenger-annet hus. Noen hjelper også til med nedvasking, men aldri selve pakkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at det var frekt av henne. Hun kunne spurt om hjelp. Også hadde jeg mistet lysten til å hjelpe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at det var frekt av henne. Hun kunne spurt om hjelp. Også hadde jeg mistet lysten til å hjelpe henne.

Enig med den. Kunne forventet hva ho ville for min del, hadde ikkje betydd at eg hadde levd opp til hennes forventninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Om en av mine venninner hadde sagt til meg at de forventer det så ville jeg blitt sjokkert, da de alle vet at jeg knapt klarer å kle på meg selv enkelte dager pga smerter.

Heldigvis har jeg ingen venner som forventer noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts her

jeg hjelper gjerne til om jeg blir spurt om det. synes det var en frekk ting og si, når man selv har jobb(skift), egne ting og gjøre.

jeg forventer ikke at noen skal hjelpe meg og pakke ned ting, det har jeg greid fint selv de gangene jeg har flyttet. og så spør jeg om noen kan hjelpe meg med og bære tingene i flyttebilen, da det krever en del tunge løft som regel.

jeg har vært og hjulpet henne både i dag og i går en times tid begge dagene med pakkingen, men skal innrømme at lysten forsvant en del da det ble forventet at vi skulle hjelpe henne.

de andre som ble forventet til og hjelpe til gadd mystisk nok ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for min del. Jeg forventer også at en funksjonsfrisk venn vil stille opp om jeg trenger hjelp, men jeg ville uansett spurt pent. De fleste i vennegjengen har rukket å flytte noen ganger nå, og det er faktisk en selvfølge for oss at vi hjelper hverandre så godt vi kan.

Skjønner at du reagerer på måten det ble sagt på, men tror det er en helt normal ting å forvente hjelp i visse situasjoner, selv om vi ikke nødvendigvis snakker høyt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt litt overrasket. Føler ikke at noen kan forvente noen ting fra meg uten å spørre. Jeg hjelper til om jeg har mulighet når venner spør om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en veldig god venninne, så hadde ikke ordvalget spilt noen rolle (og så spørs det litt på tonefallet det blir sagt i). Kanskje hun mente å si "regner med"? Alle kan si litt feil iblant, tenker jeg.

For hvis det var en veldig god venninne, så hadde hun selvsagt forventet det, fordi det er slikt vi gjør for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg tenker at du hun sa det i feil toneleie, og at hun har sett sex&the city-filmen og forventer at venninnene skal bli med sånn at pakkinga blir sånn som det, med gode venninner og catwalk i gangen i stygge klær :P

Og ikke sånn kjedelig sånn som det vanligvis er.

(ja, noen ganger tenker ikke hjernen min så veldig logisk, så ikke ta det svaret her sånn innmari seriøst. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Jeg hadde blitt litt overrasket. Føler ikke at noen kan forvente noen ting fra meg uten å spørre. Jeg hjelper til om jeg har mulighet når venner spør om hjelp.

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en av mine venninner hadde sagt til meg at de forventer det så ville jeg blitt sjokkert, da de alle vet at jeg knapt klarer å kle på meg selv enkelte dager pga smerter.

Heldigvis har jeg ingen venner som forventer noe som helst :)

Haha, det hørtes helt forferdelig ut :P Jeg vet jeg kanskje tolker det annerledes enn jeg kanskje skal, men det er vel litt trist om folk ikke har forventninger til en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det var en veldig god venninne, så hadde ikke ordvalget spilt noen rolle (og så spørs det litt på tonefallet det blir sagt i). Kanskje hun mente å si "regner med"? Alle kan si litt feil iblant, tenker jeg.

For hvis det var en veldig god venninne, så hadde hun selvsagt forventet det, fordi det er slikt vi gjør for hverandre.

Enig. I min vennekrets forventer man ingenting, men det finnes uskrevne lover som sier at vi er forpliktet til å hjelpe hverandre. Hvis hun ber om hjelp til å pakke, sier det mye mer enn selve spørsmålet. Jeg ville stilt opp og om ikke hun hjalp meg i fremtiden, vet jeg om andre som vil gjøre det. Å kreve noe kan virke for søkt, men hvis hun er stresset kan det hende hun stilte spørsmålet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun hadde forventet det uten å ta seg bryet med å spørre om det passet, hadde jeg sannsynligvis vært svært opptatt den dagen.

Å lære seg normal folkeskikk og høflighet synes jeg man bør kunne forlange av venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvente og forvente... Mine venninner kunne gjerne regnet med at jeg ville hjulpet, fordi de vet at jeg hjelper til med glede! Hadde de sagt at de forventet det, så hadde jeg bare regnet med at de uttrykte seg litt feil. "Forvente" høres litt negativt ut, selv om det ikke nødvendigvis er ment negativt.

Jeg hadde ikke bedt noen med å hjelpe å pakke. Med mindre jeg hadde det travelt med å komme meg ut, og ikke ville fått tid til det alene. Bærehjelp derimot trengs der hjelp til, og da hadde jeg håpet at venninner/venner hadde hatt anledning til å hjelpe. Jeg hadde nok trodd at flere hadde villet stilt opp (fordi jeg har så greie venner, og jeg har flyttet flere ganger, og fått super hjelp!), men hadde ikke forventet noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan uttrykker hun seg til vanlig? Noen mennesker har jo litt krassere uttrykksform enn andre, og mye kommer an på tonefallet ting blir sagt i.

Tror jeg ville stusset litt over ordvalget og tenkt at "Du kunne jo spurt, da?", men ellers ikke reagert noe særlig. Så fremt man kan hjelper man jo venner med slikt. Det kan jo være man selv trenger hjelp en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...