Gå til innhold

Hvordan trøste/støtte uten å mase?


Gjest Ole

Anbefalte innlegg

Vil ikke gå inn i for mange detaljer her, men som tittelen sier hvordan kan man trøste en veldig god venninne som man holder på med uten å bli for masete?

Hun har et familiemedlem som er veldig syk med kreft. Vi har holdt på en stund og har et godt forhold. Vi har snakket om dette tidligere, og jeg har fortalt at jeg er der for henne uansett hva det er.

Men nå bor vi ikke samme sted(jeg studerer i nabolandet), og det blir veldig vanskelig for meg å støtte henne på tekstmelding og telefon da jeg føler det fort kan bli litt "masete" hvis jeg driver og ringe osv. Ikke minst koster det en formue for begge og jeg føler det blir litt upersonlig i lengden.

Hva skal jeg gjøre? Har lyst å kjøpe flybillett og reise til henne så fort som mulig, men vil ikke trenge meg på heller. Hun trenger nok å ha tid for seg selv, og det har jeg full forståelse for, men vil så gjerne gi hun en good klem og vise hvor mye jeg bryr meg. Selv om hun vet det godt. Hun er ganske lukket når det kommer til å vise følelser. Så jeg vet det kan bli mye for henne hvis jeg er "pågående" her. Så jeg lurer sånn på hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke skyve henne vekk, og jeg vil heller ikke at jeg skal bli skyvet vekk hvis det gir noe mening?

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg er her. Trenger du snakke, kan jeg lytte, trenger du å bli distrahert, la oss fyre opp en film eller 2 via nett, trenger du noen hos deg, så kommer jeg"

Dette har blitt mer eller mindre standarden min når venner jeg har går gjennom vanskelige ting. Men, det forutsetter at du kan gjennomføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...