Gå til innhold

Hvilken asidant har du?


Wonders

Anbefalte innlegg

Gjest Violently Happy

Hva er du og åssen synes du det utarter seg? Folklarer det deg noe eller er du likegyldig?

Jeg er såkalt Skytte ellers, men fikk altså:

Ascendant in Libra.

Endret av Violently Happy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som vil forklare kort hva dette betyr?

Det betyr, kort fortalt, at dette er en karakteristikk som passer for nesten en hver person, siden listen av (overveiende positive) adjektiver ser ut til å dekke det meste av spekteret. Noe for enhver smak, altså. I kombinasjon med bekreftelsesbias (tendensen til å legge merke til det som bekrefter våre antakelser og preferanser, og se bort fra det som ikke passer) er dette sannsynligvis hovedgrunnen til at det fortsatt finnes mennesker som tror på astrologi. Til tross for at ingen de siste 4-5 000 år har klart å presentere en plausibel forklaring på hvorfor det kunne tenkes å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Litt gammel tråd, men svarer for det. Var jo litt intressant.

Jeg ble det samme som stjernetegnet mitt.. hva betyr det da?? Kjente meg igjen i mye, men det er jo lagt opp slik at det nesten er umulig å ikke gjøre det.

Det er merkelig, hvordan veldig mange kjenner seg igjen i nesten alt i sitt tegn, mens andre er stikk motsatt av beskrivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Your Ascendant: 6°48' Virgo

(...)Above all, you are a perfectionist and you have no rest until you optimize a situation, in each and every area, be it professional, pragmatic, aesthetic or in pleasure. (..)

Urg jahh! Stemmer bra det og det kan til tider bli litt slitsomt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk i google "Sun in (stjernetegnet ditt) and (ascedanten din) rising" og se om du finner en mer passende beskrivelse da. :)

Det er også noe som heter månetegn, og det kan du finne ut om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Your psychological nature is introverted and cold, totally controlled and phlegmatic, at least regarding the image you project invariably. You seem unemotional and austere. Actually, your secondarity chews over the strategies or responses that you create as a recation to the environment. You are slow but very thoughtful, solid and balanced. You are as curt as you are cold and you put the strength of your character at the service of your huge and long-term ambition. Or you may be detached from the earthly riches and you focus on spiritual values.

Like all the people born under an apparently reserved and tough sign, your inner personality is often charming and gentle, as if the thick armour, forged throughout childhood, had entirely preserved the purity and the warmth of the soul imprisoned within.

With this Ascendant, you come across as serious, cold, disciplined, patient, focused, thoughtful, ambitious, indomitable, cautious, lucid, persistent, provident, steady, introverted, stern, wilful, hard-working, responsible, persevering, honest, realistic, loyal, reserved, resolute, moralistic, quiet, rigorous, attached and reliable. But you may also be curt, withdrawn, calculating, petty, cruel, unpleasant, ruthless, selfish, dull, rigid, slow or sceptical.

Jeg er alt dette og mer! Stemmer 100% ;)

Haha, samme her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har skytten som soltegn og skorpionen både som månetegn og ascendant.

Endret av Guriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmannen.

Jeg er steinbukk, men i noen land er 20 Januar Vannmann.

Varierer stjernetegnene fra land til land også? Ja dette er tydeligvis litt av en vitenskap. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble skorpion. Er født i løven, men jeg har aldri vært en typisk løve. Syns heller ikke denne beskrivelsen passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge den her på den nederste tabellen (som virker litt mer solid) så er jeg en Scorpio. Jeg har heller tro på den enn den "online"-greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Capricorn

Your psychological nature is introverted and cold, totally controlled and phlegmatic, at least regarding the image you project invariably. You seem unemotional and austere. Actually, your secondarity chews over the strategies or responses that you create as a recation to the environment. You are slow but very thoughtful, solid and balanced. You are as curt as you are cold and you put the strength of your character at the service of your huge and long-term ambition. Or you may be detached from the earthly riches and you focus on spiritual values.

Like all the people born under an apparently reserved and tough sign, your inner personality is often charming and gentle, as if the thick armour, forged throughout childhood, had entirely preserved the purity and the warmth of the soul imprisoned within.

With this Ascendant, you come across as serious, cold, disciplined, patient, focused, thoughtful, ambitious, indomitable, cautious, lucid, persistent, provident, steady, introverted, stern, wilful, hard-working, responsible, persevering, honest, realistic, loyal, reserved, resolute, moralistic, quiet, rigorous, attached and reliable. But you may also be curt, withdrawn, calculating, petty, cruel, unpleasant, ruthless, selfish, dull, rigid, slow or sceptical.

Jeg uthevet det jeg absolutt vet passer om meg. Når det er sagt må jeg si jeg begynte å le da jeg leste det første avsnittet. Der er jeg. Hovedtegnet mitt er forøvrig Skytte (eller slangebærer om man skal ta med seg den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...