Gå til innhold

Til dere som er litt kjent i Oslo-området +++


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Om man velger å bo i Kløfta, eller på Kløfta, eller hva dere kaller det, vil det være veldig upraktisk om man må pendle inn til Oslo (Teisen) hver dag? Noen som vet?

Flytter sørover fra Bodø i desember, men har jo ikke peiling i det hele tatt på noe der nede :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kløfta er jo kun 3 mil utenfor Oslo, og normalt sett en halvtimes biltur. Men i rush trafikken vil du nok desverre møte en del kø på motorveien eller Østre Aker vei, og ikke minst når du kommer inn på ring 3 fordi du må gjennom Sinsenkrysset for å komme til Teisen. Kø vil du også få på veien hjem da dette er en av norges mest traffikerte strekninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også tog fra Kløfta (man bor på Kløfta, forresten) og inn til byen, husker ikke akkurat hvor lang tid det tar, men ihvertfall en tre kvarters tid, om ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet er vel at om man skal jobbe i Oslo, så får man problemer med kø uansett hvor man bosetter seg utenfor byen..

Jeg tror ikke Kløfta vil være så mye verre enn å bosette seg andre steder, og som Lunacia sier, det går lokaltog..Noe jeg ville satset på istedet for å kjøre bil til og fra byen hver dag.

Sjekket togtider nå, og det virker som om det tar ca 30 minutter med lokaltog fra Kløfta til Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok. Er litt usikker på hvor man skal prøve å finne seg plass å bo, jeg. Samtidig som man ikke vil bo midt i byen, både pga katt og pris på leie, så vet jeg ikke hvor langt bort fra Teisen man skal sette seg heller, i tilfelle det blir for vanskelig å pendle inn til Oslo...

Vanskelig når man ikke er så kjent der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er korrekt Angeleyes. Problemet er ikke hvor man bor utenfor Oslo, men at de aller fleste jobber i Oslo, dermed blir det kø på alle innfartsveiene. Så vidt jeg vet er det motorvei lenger nord enn til Kløfta, så det er ikke avstanden til Oslo som er problemet, men køen når man nærmer seg byen. Alle fra hele Romerike skal jo inn på samme vei. Dvs. folk fra Skedsmo, Lillestrøm, Strømmen, Lørenskog osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(man bor på Kløfta, forresten)

:vinke:

En liten avsporing, men man har bodd på Kløfta... Har du bodd der lenge?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

En liten avsporing, men man har bodd på Kløfta... Har du bodd der lenge?

Bor i Oslo, jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mente du ikke at man sier På Kløfta, ikke i Kløfta?

Tanta mi bor der da, men jeg tipser deg om holde deg unna henne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er som de andre sier stor trafikk inn til Oslo fra områdene rundt om morgenen, men jeg vil påstå at det er "minst" trafikk på E6 fra nord. Når vi skulle flytte ut av byen valgte vi Lillestrøm-området fordi E6 svelger unna trafikken best. Dessuten jobber vi begge på den siden av byen.

Teisen ligger jo rett ved motorvegen, så jeg synes du fint kan flytte til Kløfta, Caliente. Det stopper også en del busser på Teisen som kjører motorvegen nordfra. Om de kommer helt fra Kløfta vet jeg ikke, men det kan i så fall være et alternativ å ta toget til Lillestrøm og buss videre derfra. Da trenger du ikke dra nedom Oslo sentrum.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

E18 fra sør er i alle fall tett!!

sambo kjører fra Ski til Oslo; normalt tar dette ca 25 min, men i rushtida tar det ofte ca en time.. og noen ganger (eks på mandager når det har snødd osv) har det tatt nesten to timer!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente du ikke at man sier På Kløfta, ikke i Kløfta?

Jo, men selv om jeg bor i Oslo betyr ikke det at jeg ikke vet hvor Kløfta er eller kjenner noen som har bodd der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er det andre plasser da utenfor byen, i retning inn motr Teisen som er brukbar å bo på da? Tenkte litt på Lillestrøm, men der er det jo blitt så dyrt igjen hørte jeg. Det frister egentlig ikke å bo inne i Oslo-gryta synes jeg, med tanke på hvor lite vi er vant med det, og det at vi gjerne vil ha det litt billigere, og bedre for Pus :)

Strømmen, Kolbotn.... Noen som går god for noe? Jeg er så åpen for alle muligheter som det gr an å bli :D

Og når kåken er på plass, så må man jo hive seg rundt og lete jobb. Skikkelig styr med den flyttinga :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Stovener/Groruddalen? Der er det fint... Selv det fortsatt er i Oslo, er det alikevel ikke inne i gryta. Ikke er det så dyrt der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Er det andre plasser da utenfor byen, i retning inn motr Teisen som er brukbar å bo på da? Tenkte litt på Lillestrøm, men der er det jo blitt så dyrt igjen hørte jeg. Det frister egentlig ikke å bo inne i Oslo-gryta synes jeg, med tanke på hvor lite vi er vant med det, og det at vi gjerne vil ha det litt billigere, og bedre for Pus :)  

Da kan du like gjerne bo på Kløfta Caliente, for problemet er det samme uansett hvor du bosetter deg utenfor Oslo. Det er når du kommer innenfor bygrensen at køen begynner, enten du kommer fra Kløfta, Lillestrøm, Strømmen, Lørenskog osv. Så fra Kløfta til bygrensen går som en drøm på landets beste motorvei. Men, vil man bo utenfor byen og jobbe i byen, så må man regne med å stå i kø uansett hvilken side av Oslo man bosetter seg. I rush trafikken er det kø uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* jeg har en kjempefin leilighet mellom Strømmen og Lillestrøm til salgs jeg... :roll:

Jobber i Oslo.. det er litt kø om morgenen, men ikke avskrekkende mye, og så er det jo mye nærmere Oslo enn Kløfta da (må påregne ca 15-20 min kjøretid bare fra Lillestrøm-området til Kløfta), men allikevel "landlig"..

Bare si i fra hvis du vil ha en PM med link til leiligheten.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:cry:

Vi skal bare bo der et år, så det vil bare være leie på oss som er aktuelt.

Men plassen høres helt fin ut den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jobber i Oslo.. det er litt kø om morgenen' date=' men ikke avskrekkende mye, og så er det jo mye nærmere Oslo enn Kløfta da (må påregne ca 15-20 min kjøretid bare fra Lillestrøm-området til Kløfta), men allikevel "landlig"..[/quote']

Det er 2 mil mellom Kløfta og Lillestrøm og på motorveien tar det ca. 10 minutter å tilbakelegge disse milene. Det tar som oftest lengre tid å komme seg ut av Lillestrøm og Strømmen på morningen enn 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...