Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 #1 Skrevet 17. september 2010 Min datter på 16 er blitt sammen med en på 35, noe jeg liker svært dårlig. Jeg har nektet dem overnatting og jeg har nektet henne å ha han på besøk på dagtid også, noe hun tydligvis har gjort når jeg har vært borte. Nå har jeg funnet en brukt kondom i søpla hennes på rommet også. Er det ingenting jeg kan gjøre for at han skal holde seg unna henne? Hun er jo 16 så går vel ikke an å anmelde? Eller kan man når aldersgrensen er så står? Jeg skjønner ikke hva hun ser i en gammel gris som han og hvorfor vil han i det heletatt være sammen med småjenter?
Gjest Spinell Skrevet 17. september 2010 #2 Skrevet 17. september 2010 Man kan ikke anmelde ham på grunnlag av aldersforskjellen så lenge hun er over 16. Hvis det er mistanke om at han utnytter henne eller at det er en form for overgrep blir jo saken en annen. Jeg må si jeg tenker mitt om 35-åringens mentale kapasitet og modenhetsnivå.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #3 Skrevet 17. september 2010 Man kan ikke anmelde ham på grunnlag av aldersforskjellen så lenge hun er over 16. Hvis det er mistanke om at han utnytter henne eller at det er en form for overgrep blir jo saken en annen. Jeg må si jeg tenker mitt om 35-åringens mentale kapasitet og modenhetsnivå. Enig i dette. Går det an å ta en prat med denne mannen? Prøve og finne hvilke intensjoner/tanker han har?Er vel naturlig at foreldrene blander seg litt inn når det er snakk om et barn og en såpass voksen mann....
Ava Mae Skrevet 17. september 2010 #4 Skrevet 17. september 2010 Jeg aner ikke hvordan du skal gripe dette fatt, jeg ville ikke visst mine arme råd selv jeg. Ikke skjønner jeg hva som foregår i hodet på en mann på 35 som synes det er greit å ha sex med ei på 16 heller, men kanskje det kunne gått ann å komme inn til han hvis du prater med han? Å nekte og forby datteren din å treffe han tror jeg bare vil gjøre vondt værre desverre. I den alderen er det ofte en ny trassalder som gjelder, merkelig nok veldig lik den vi hadde som treåring. Det som ikke er lov og forbys skal hvertfall testes ut.
Antoinette Skrevet 17. september 2010 #5 Skrevet 17. september 2010 Herregud jeg hadde klikket. Jeg hadde troppet opp på døra til denne pedojævelen med backup (dvs. flere personer). Og hadde gitt jenta husarrest i minst 2 mnd.
Gjest jente 20 Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 huff. Jeg må si jeg tviler på at det er noe du kan gjøre. Desverre! Det går jo ann å snakke med henne, og forklare hvordan du føler det. Men du kan ikke nekte dem p være sammen, det vil sannsynligvis bare gjøre ting verre:S Du kan ikke anmelde, da hun er 16 år. Jeg tror ikke det hjelper å snakke med mannen heller jeg, jeg 35 år gammel mann som er sammen med en 16 åring mangler jo noe i toppetasjen. Jeg ville satset på å snakke med datteren min. Ikke på en sint måte, bare fortell henne på hva hun må være obs på osv. lykkke til:)
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 #7 Skrevet 17. september 2010 Synes du absolutt skal snakke med denne mannen. Høre hva han er ute etter og hva han tenker på i fremtiden, datteren din er 16 år.. hallo? hva er det han tenker? Self. er det helt normalt at du er beskymret. Men trur ikke løsningen er å forbi de to med å møtes, for d vil de uansett. Snakke heller me de og han.. Man kommer langt med kommunikasjon! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #8 Skrevet 17. september 2010 Jeg hadde IKKE likt hvis min datter på 16 hadde blitt sammen med en på 36. Det er bare alt for drøyt. Hva i alle dager skal han med en jente på 16? Det eneste du kan gjøre er å prate med din datter. Si hva du mener og at du ikke liker det, Hun bestemmer selv hvem hun er sammen med. Tror ikke du kan gjøre noe for å holde de fra hverandre. Lurer på hva familien hans mener om dette? hvis de i det hele tatt vet om det da.
Eliisa Skrevet 17. september 2010 #9 Skrevet 17. september 2010 Jeg hadde reagert veldig dårlig om min datter hadde blitt sammen en på 35 når hun var 16.. Føler det er litt pedo-light ute å går. Uansett. Jeg hadde prøvd å snakke med han voksen til "voksen" (for ja, du er ikke voksen om du er sammen en 16åring!). Hadde ikke det fungert hadde jeg faktisk ringt moren hans. Tror det kunne vært litt ekkelt for han, så da hadde han kanskje holdt seg unna. Datteren din er tross alt bare 16 år..
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #10 Skrevet 17. september 2010 Herregud jeg hadde klikket. Jeg hadde troppet opp på døra til denne pedojævelen med backup (dvs. flere personer). Og hadde gitt jenta husarrest i minst 2 mnd. Hadde bare sagt i fra til gubben min eg, han hadde tatt seg av det. Husarrest til ho var myndig, minst. Veit barnefar om dette? Kanskje denne gamle grisen kunne trengt ein mann til mann - evt knyttneve i ansiktet - samtale.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #11 Skrevet 17. september 2010 Jeg tror jeg hadde prøvd å snakke med datteren min hadde jeg vært i den situasjonen. Prøvd å få henne til å reflektere over hvorfor en på 35 finner seg en på 16, at det ikke er normalt og at det må være noe rart og ekkelt med han. Hun blir kanskje sur til å starte med, men det vil nok feste seg og at hun etterhvert som hun blir bedre kjent med han og forelskelsen går litt over kommer til å se bedre hva alle andre ser.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2010 #12 Skrevet 17. september 2010 Tanten min ble sammen med onkel når hun var 16-17 år. han er 17 år eldre, dvs han var ca 34 når de ble sammen. De har tre barn sammen, og er et av de mest harmoniske og lykkelige parene jeg vet om. Bestemor slet med tanken, og liker han ikke noe serlig den dag i dag - for han "kom jo og tok" veslejenta hennes. Så eneste rådet jeg har til deg er å snakke med jenta di og fortelle henne at du sliter med tanken, men at om hun virkelig føler at dette er noe å satse på så skal du gjøre så godt du kan i å støtte henne, selv om du vet du kommer til å syntes det er vanskelig. Du bør også fortelle henne at hun må ta ting rolig så hun ikke roter seg oppi noe hun ikke er klar for. Kjefter du, gir hene husarrest og forbyr henne å møte han er jeg redd du bare dytter henne fra deg
Gjest Trajan Skrevet 18. september 2010 #13 Skrevet 18. september 2010 Herregud jeg hadde klikket. Jeg hadde troppet opp på døra til denne pedojævelen med backup (dvs. flere personer). Og hadde gitt jenta husarrest i minst 2 mnd. Pedofili er en person som er tiltrukket av barn før de når puberteten. Så dette er ikke pedofili. Og med tanke på at hun er 16 så er det helt lovlig men det er nok noe galt i hodet på den 35 åringen. Som vil være sammen med en 16 åring.
pusleline Skrevet 18. september 2010 #14 Skrevet 18. september 2010 Det du vel kan si i fra om er at du ikke tillater at de overnatter sammen, det må være greit når hun er 16 og bor hjemme. Ellers kan du jo be datteren din ta han med hjem så dere får hilse på han, det vil jo være aksebtabelt for din datter og kjæresten dersom de tilsynelatende er seriøse ift forholdet. Ellers så må jeg jo si at det er da enda godt de bruker kondom, selv om jeg godt forstår at aldersforskjellen ikke akkurat er betryggende for deg som mor...
Gjest Vilma Skrevet 18. september 2010 #15 Skrevet 18. september 2010 Jeg tror ikke det er så jævlig dyrt å få noen til å knuse kneskålene hans..
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2010 #16 Skrevet 18. september 2010 Så når hun er 25 så er han 50ish. :gjeiper: Pleier å skjære seg etterhvert da.. han sliter med prostata og har hår i ørene. Hun vil ut og danse..hehe Nei, her hadde pappaen sørget for kort prosess. *BLAM* så hadde fyren gjort tannfeen rik.
Piggy Skrevet 18. september 2010 #17 Skrevet 18. september 2010 Tanten min ble sammen med onkel når hun var 16-17 år. han er 17 år eldre, dvs han var ca 34 når de ble sammen. De har tre barn sammen, og er et av de mest harmoniske og lykkelige parene jeg vet om. Dette er kanskje det eneste svaret i denne diskusjonen som har noe for seg. Her kommer noen gode tips, uten en masse fornærmelser og hysteri. Jeg er selv 19 år, og har en kjæreste og samboer som er 17 år eldre enn meg. Vi har det kjempefint, han utnytter meg ikke, og det ikke noe galt i hodet hans heller. Selvfølgelig kan det være noe galt med denne fyren dere snakker om, men veldig ofte er det ikke det. Mine tips: Jeg tror ikke du burde nekte henne ting noe mer enn du har gjort. Jeg synes det er helt rimelig at du ikke tillater han å overnatte i ditt hus - men om du prøver å anmelde han / få noen til å slå han / kjefte på datteren din / overvåke datteren din (spøla si må hun få ha i fred) så kommer du bare til å snu henne mot deg. Om det skulle være sånn at de vil fortsette å være kjærester og trives i hverandres selskap så taper du veldig mye på å snu henne mye. Snakk heller med henne, forklar at du synes det er vanskelig, men om hun vil det så må du bare leve med det. Spør om den heldige mannen kan komme på middag hos dere (så veit du hva du har med å gjøre..)
Gjest Vilma Skrevet 18. september 2010 #18 Skrevet 18. september 2010 Dette er kanskje det eneste svaret i denne diskusjonen som har noe for seg. Her kommer noen gode tips, uten en masse fornærmelser og hysteri. Jeg er selv 19 år, og har en kjæreste og samboer som er 17 år eldre enn meg. Vi har det kjempefint, han utnytter meg ikke, og det ikke noe galt i hodet hans heller. Selvfølgelig kan det være noe galt med denne fyren dere snakker om, men veldig ofte er det ikke det. Mine tips: Jeg tror ikke du burde nekte henne ting noe mer enn du har gjort. Jeg synes det er helt rimelig at du ikke tillater han å overnatte i ditt hus - men om du prøver å anmelde han / få noen til å slå han / kjefte på datteren din / overvåke datteren din (spøla si må hun få ha i fred) så kommer du bare til å snu henne mot deg. Om det skulle være sånn at de vil fortsette å være kjærester og trives i hverandres selskap så taper du veldig mye på å snu henne mye. Snakk heller med henne, forklar at du synes det er vanskelig, men om hun vil det så må du bare leve med det. Spør om den heldige mannen kan komme på middag hos dere (så veit du hva du har med å gjøre..) Jeg skjønner meg ikke på damer som vil være sammen med menn som ligger med små jenter. Greit nok, det er sikkert kult når man er 16, men når man selv blir voksen bør det jo ringe noen bjeller. Det er ikke de oppegående mennene som finner seg en fjortis.
Gjest Sobril Skrevet 18. september 2010 #19 Skrevet 18. september 2010 Jeg skjønner meg ikke på damer som vil være sammen med menn som ligger med små jenter. Greit nok, det er sikkert kult når man er 16, men når man selv blir voksen bør det jo ringe noen bjeller. Det er ikke de oppegående mennene som finner seg en fjortis. Tenker det samme selv; da jeg var 15 ble jeg sammen med en på 19. Ikke fullt så stor aldersforskjell som TS beskriver, men mange år etter så lurer jeg jo på hva en som snart var 20 så i en "fjortis". Avviker/nerd som ikke fikk damer på sin egen alder(?)
Ava Mae Skrevet 18. september 2010 #20 Skrevet 18. september 2010 Dette er kanskje det eneste svaret i denne diskusjonen som har noe for seg. Her kommer noen gode tips, uten en masse fornærmelser og hysteri. Jeg er selv 19 år, og har en kjæreste og samboer som er 17 år eldre enn meg. Vi har det kjempefint, han utnytter meg ikke, og det ikke noe galt i hodet hans heller. Selvfølgelig kan det være noe galt med denne fyren dere snakker om, men veldig ofte er det ikke det. Mine tips: Jeg tror ikke du burde nekte henne ting noe mer enn du har gjort. Jeg synes det er helt rimelig at du ikke tillater han å overnatte i ditt hus - men om du prøver å anmelde han / få noen til å slå han / kjefte på datteren din / overvåke datteren din (spøla si må hun få ha i fred) så kommer du bare til å snu henne mot deg. Om det skulle være sånn at de vil fortsette å være kjærester og trives i hverandres selskap så taper du veldig mye på å snu henne mye. Snakk heller med henne, forklar at du synes det er vanskelig, men om hun vil det så må du bare leve med det. Spør om den heldige mannen kan komme på middag hos dere (så veit du hva du har med å gjøre..) Det er en vesentlig forskjell på en 16 og en 19 år gammel jente. 3 år er ikke all verdens i antall år, men i den aldersgruppen så har det mye å si. Det burde du da vite selv. Jeg regner med du har vokst mye mentalt på de årene som har gått siden du selv var 16?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå