Tinio Skrevet 16. november 2010 Forfatter #161 Del Skrevet 16. november 2010 Ja ble passet godt på, fastlegen min hadde nettopp vært på kurs om stoffskifte. Men kom litt sent igang med behandlingen da, det var i laveste laget i begynnelsen av graviditeten så jeg var redd for at noe skulle gå galt. Ubehandlet lavt stoffskifte kan jo føre til spontanabort eller misdannelser i hjernen hos fostrene, men det ser ut som om at alt er gått bra, de henger ikke etter i utviklingen på noen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. november 2010 #162 Del Skrevet 16. november 2010 Det er jo kjempeflott at de ikke har blitt påvirket av det Håper du får en fin kveld videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. november 2010 Forfatter #163 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg er så LEI!! For en drittdag, og den har bare nettopp begynt. Er så lei av unger som bare sutrer, sutrer og atter sutrer!! Er ikke sånn jeg har vondt-gråt, men buhuu jeg er sur og kjeder meg-gråt. Er drittlei av å tørke gulp heele tiden, lei av at Gogutten bare vil ligge med hodet den veien han ikke skal og gjør seg selv bare flatere og flatere i bakhodet, lei av kattene som driter (i kattedoen altså, men det stinker sånn), at de hopper opp på kjøkkenbenken slik at jeg må skure den etterpå, at de legger seg i klesskapet mitt og røyter utover alle klærne mine, at de sloss og herjer, lei av at ungene bæsjer og bæsjer (i går byttet jeg 8 bæsjebleier), lei av klesvasken som vokser og vokser, av mannen som ikke gidder å hjelpe til med noen ting her i huset, han gadd ikke en gang å bytte på sengene i helgen enda jeg hadde tatt hele helgevasken alene. Sånn, måtte bare få det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. november 2010 #164 Del Skrevet 17. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. november 2010 #165 Del Skrevet 17. november 2010 Det er lov å ha sånne dager også. God til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 17. november 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 17. november 2010 Nei nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet her. Er bare det at på slike dager så er det veldig vanskelig å strekke til alene, jeg har liksom ikke armer nok. Og tror dere ikke ene dekket på vognen var flatt istad da vi skulle på tur da? :gjeiper: Tror kanskje det er punktert, men jeg pumpet nå bare luft i det foreløpig, det holdt for denne turen. Ble i litt bedre humør etter turen ute i finværet, fikk kjøpt litt julegaver også. Så kom jeg på en sang istad da de griste grøt og banan utover alt her, synes den passer fint på slike dager, jeg begynner nesten å grine når jeg hører den: Når en morragretten unge slår seg vrang og rekker tunge og nekter å ta klær og støvler på. Når melkeglassa veltes og geitost-maten eltes mellom fingre som er klønete og små Så husk at denne dag må du ta vare på den forsvinner mellom fingra dine nå en gang vil du savne slitet da er det for sent å vite; det er du som gjør din dag og tinning grå Når skrikinga og skrålet blir litt mer enn du kan tåle og du kjefter på en glede og en lek Når du har glemt å leve midt i hverdagen og strevet og tålmodigheten din har satt sin strek Så husk at denne dag må du ta vare på den forsvinner mellom fingra dine nå en gang vil du savne slitet da er det for sent å vite; det er du som gjør din dag og tinning grå Du er kysten som de en gang seiler fra si meg hvem er stor og hvem er liten da Når fremtidshavet ligger som et speil så blås din medvind inn i deres seil Når lørda’n blir til søndag, du ber en stille bønn da om at unga ikke våkner klokka 5 Men Vårherre kan’ke love at du skal kunne sove når to små kommer inn med morra-klem. Så husk at denne dag må du ta vare på den forsvinner mellom fingra dine nå en gang vil du savne slitet da er det for sent å vite; det er du som gjør din dag og tinning grå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2010 Forfatter #167 Del Skrevet 18. november 2010 I natt sov jeg MYE! La meg før kl 22.00, våknet litt før 7 da mannen dro på jobb, lå og ventet litt på at Gogutten skulle begynne å prate inne på barnerommet, men så duppet jeg av igjen og våknet ikke får 8. Da begynte han å våkne til der inne. Det er så koselig når de våkner nå! Før gråt de alltid da de våknet, men nå ligger de bare og prater, og så sender de meg DET smilet når jeg titter nedi sengen deres. :rødme: Kanskje det er fordi at før våknet de pga at de var sultne, men nå våkner de fordi de er uthvilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. november 2010 #168 Del Skrevet 18. november 2010 herlig med så mye søvn! så de har sluttet å våkne på natta begge to eller??? Her merker jeg at Bumba gråter ikke lenger når hun våkner på natta, hun sutrer litt en gang mellom 02-04 spiser da, og så våkner ikke før 07-08 og da er hun som du sier dine er smiler tilbake og er uthvilt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2010 Forfatter #169 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Ja de har sovet natten gjennom en god stund nå. Først sov de ca 22.30-6.30, og så har vi lagt dem et kvarter tidligere og tidligere for hver 5. dag ca. Nå er vi kommet så tidlig som 18.45, tenker vi stopper på 18.30. Veldig deilig å få litt alenetid på kvelden altså, nå kan jeg liksom ta meg en tur alene på kjøpesenteret etter at de har lagt seg for natten. Endret 18. november 2010 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. november 2010 #170 Del Skrevet 18. november 2010 Ja de har sovet natten gjennom en god stund nå. Først sov de ca 22.30-6.30, og så har vi lagt dem et kvarter tidligere og tidligere for hver 5. dag ca. Nå er vi kommet så tidlig som 18.45, tenker vi stopper på 18.30. Veldig deilig å få litt alenetid på kvelden altså, nå kan jeg liksom ta meg en tur alene på kjøpesenteret etter at de har lagt seg for natten. gud så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 18. november 2010 Dagen i dag har vært mye bedre enn i går! Tror kanskje de har vært litt sutrete denne uken pga at de ble så godt vant med kos og oppmerksomhet hver for seg i helgen, så da ble det vel kjedelig og måtte dele på alt igjen og vente på tur. Nå har de hvertfall lagt seg, mannen er på julegavehandel så jeg sitter her alene. Tror kanskje jeg skal gå og ta litt sol når han kommer tilbake, vi skal jo tross alt på julebord neste helg og jeg er likbleik! Gleder meg jeg altså, skal bli godt å ta seg en fest igjen! Husker julebordet i fjor da jeg satt og latet som om jeg drakk vin jeg! Det var jo egentlig ganske koselig på den tiden, det var så spennende å være nygravid. Men litt skummelt også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 18. november 2010 #172 Del Skrevet 18. november 2010 Så rart at du liksom var gravid for et år siden og måtte fake vindrikkinga Synes tiden går så fort - er liksom for lengst vant med at dine to er "ute" Høres lurt ut å ta litt sol - man føler seg jo gjerne litt mer vel om man føler seg litt fresh. Og du har sikkert ikke SÅ mye tid til hverdagsluksus ellers antar jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 18. november 2010 #173 Del Skrevet 18. november 2010 Hei på deg! Så fint dikt, det passer bra for meg akkurat nå. Huset var bombet når jeg kom hjem og ungene sutrete. Jeg var i et forferdelig humør og det gikk litt utover mannen min. Nå er han på jobb, og sikkert litt sur på meg..... Ungene er hvertfal i seng og huset ryddet. Artig å lese om dagene dine. Ja, det kan være slitsomt å ha to på en gang. Det går litt utover kosen, gitt. Savnet å bare kunne sitte med babyen min på fanget, leeeeeenge, slik jeg gjorde med førstemann. Det var alltid en til som trenger oppmerksomhet med tvillinger, MEN de er nå herlige også :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. november 2010 Forfatter #174 Del Skrevet 18. november 2010 Så rart at du liksom var gravid for et år siden og måtte fake vindrikkinga Synes tiden går så fort - er liksom for lengst vant med at dine to er "ute" Høres lurt ut å ta litt sol - man føler seg jo gjerne litt mer vel om man føler seg litt fresh. Og du har sikkert ikke SÅ mye tid til hverdagsluksus ellers antar jeg Synes tiden har gått både fort og sakte jeg! Føles som om jeg nettopp var gravid, men samtidig så synes jeg det er kjempelenge siden barna ble født. :gjeiper: Ja jeg har funnet ut at nå må jeg prøve å gjøre litt for min egen del også, har ikke vært så mye tid til å pleie meg selv i det siste. Tror jeg skal bestille meg en time med frisøren også og få orden på dette kråkereiret her. Hei på deg! Så fint dikt, det passer bra for meg akkurat nå. Huset var bombet når jeg kom hjem og ungene sutrete. Jeg var i et forferdelig humør og det gikk litt utover mannen min. Nå er han på jobb, og sikkert litt sur på meg..... Ungene er hvertfal i seng og huset ryddet. Artig å lese om dagene dine. Ja, det kan være slitsomt å ha to på en gang. Det går litt utover kosen, gitt. Savnet å bare kunne sitte med babyen min på fanget, leeeeeenge, slik jeg gjorde med førstemann. Det var alltid en til som trenger oppmerksomhet med tvillinger, MEN de er nå herlige også :gjeiper: Jeg fant det på DG faktisk, passer nok litt ekstra godt for oss tvillingmammaer. Uff, er ikke kjekt med bombet hus og sutrete unger, og hvertfall ikke hvis mannen ikke forstår. Ja det er akkurat det der jeg føler jeg går glipp av, har ikke tid til å kose noe særlig. Men prøver å passe på at de får sitte mye på hvert sitt fang når mannen er kommet hjem fra jobb. Her spiser vi ofte middag med hver vår baby på fanget vi. Ikke alltid så enkelt men.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 21. november 2010 Forfatter #175 Del Skrevet 21. november 2010 Ja nå er helgen over.. Har kost meg veldig med jentekveld med venninner på fredag, middag og fantastisk med mannen på lørdag , og besøk av søsteren min og samboeren på pinnekjøttmiddag i dag. Knøttet og Gogutten har begynt å sove 18.30-7.30 nå, det er utrolig deilig så jeg håper det fortsetter sånn. Jeg skal absolutt ikke klage, for selv om jeg har det travelt når jeg er alene på dagtid, så er det ikke noe problem å få nok søvn hvertfall. Siden de sover så lenge om natten nå så har det blitt litt endring i rutinene med kortere tid mellom måltidene slik at de får i seg nok mat på dagtid. Så ca sånn er det nå: 7.30 - Stå opp, morgenstell. 8.00 - Melk 9.45 - 11.15 Sove 11.30 - Melk, grøt og banan 13.00 - 14.00 Sove 14.30 - Melk 16.00-16.30 Sove 17.30 - Melk og grøt, deretter kveldsstell 18.30 - I seng De sover bare 3 timer til sammen på dagtid nå, men det er vel ikke så rart når de sover såpass lenge om natten. Lurer på om vi kanskje snart skal begynne med litt fast føde til et måltid til, de begynte jo så smått med velling da de var 3 måneder så de har spist fast føde en god stund nå.. Magene fungerer utmerket hvertfall, her er det gjerne 4-8 bæsjebleier per dag. Men det haster ikke da, får høre med helsesøster på 5-månederskontrollen. Uff da er det vaksine, det er ikke noe koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. november 2010 Forfatter #176 Del Skrevet 22. november 2010 I dag har vi vært og shoppet litt klær til Knøttet og Gogutten. Det skal jo bli så kaldt fremmover, så da er det godt med litt varme klær. De er blitt så store nå! Måtte bare prøve noen av klærne på dem da de kom hjem, og Gogutten passet godt i størrelse 74! Han var jo nettopp bitteliten baby på 2,5 kg som passet i prematurklær str 44 jo... Nå er han over 8 kg og kan bruke str 74 som altså er 6-9 måneders størrelse, og han er ikke 5 måneder en gang. Jammen har tatt igjen andre babyer som er født til termin altså, og litt mer til. Knøttet bruker 62-68 hun da, så hun er ikke så bitteliten lenger hun heller. Tror forresten vi må bytte til sportsdelene på vognen, for Gogutten er straks vokst ut av vognbagen. Det er bare noen få cm igjen å gå på, og da blir det veldig trangt med vinterpose og hele pakka. Kan tenke meg de synes det blir gøy å kunne se seg litt om når vi triller tur ja! Snakket med naboen som har soverommet sitt vegg i vegg med Knøttet og Gogutten, hun lurte på om de hadde flyttet til et annet rom, for hun hørte aldri at de gråt om kvelden og natten lengre. Stakkar, har sikkert ikke fått sovet så mye i sommer hun heller, slik som de herjet. Godt hun har nattero nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 22. november 2010 #177 Del Skrevet 22. november 2010 Ååå kos å shoppe litt - merker også snuppa vokser utav klærne sine ja! Jeg prøvde 62 på mi - en body, var straaaam og kort - så samme her, men godt de legger på seg da Du er så FLINK som har tvillinger og er så oppegående og på KG rett som det er Heldigen som får de i seng så tidlig! Noenganger klarer jeg det, men da kan det ofte bli at hun er lyyys våken et par timer senere, så må jeg legge henne etter noen timer igjen. Blir kanskje bedre når jeg starter med fast føde.. 3 timer på dagen, jaja.. ville heller hatt det + sove hele natten, enn sånn det er nå - for snuppa mi ;-) Ja, husk å få tid til egenpleie! Har du ringt frisøren nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. november 2010 Forfatter #178 Del Skrevet 22. november 2010 Ååå kos å shoppe litt - merker også snuppa vokser utav klærne sine ja! Jeg prøvde 62 på mi - en body, var straaaam og kort - så samme her, men godt de legger på seg da Du er så FLINK som har tvillinger og er så oppegående og på KG rett som det er Heldigen som får de i seng så tidlig! Noenganger klarer jeg det, men da kan det ofte bli at hun er lyyys våken et par timer senere, så må jeg legge henne etter noen timer igjen. Blir kanskje bedre når jeg starter med fast føde.. 3 timer på dagen, jaja.. ville heller hatt det + sove hele natten, enn sånn det er nå - for snuppa mi ;-) Ja, husk å få tid til egenpleie! Har du ringt frisøren nå? Ja tror jeg er bortskjemt når det gjelder sovinga altså, hadde aldri trodd det var mulig at babyer under 5 måneder kunne sove 13 timer i strekk. :gjeiper: Men godt er det, for uten nok søvn tror jeg nesten ikke jeg hadde overlevd det å ta meg av 2 babyer alene. Nå om dagen hater de både babygymmen og vippestolene, begge vil helst at jeg skal leke og kose med dem heeeele tiden. Så jeg er ganske utslitt når de endelig har lagt seg for natten ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 22. november 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 22. november 2010 Mmm.. Mannen kom hjem fra frisøren med ny sveis istad, ganske så snasen altså! Jeg blir nesten nyforelsket hver gang mannen har klippet seg jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 23. november 2010 Forfatter #180 Del Skrevet 23. november 2010 Trøtt! Fikk ikke sove da jeg la meg i går kveld, sovnet ikke før etter kl 1 i natt. Våknet igjen i 6 tiden av at Knøttet gråt, hørtes ikke ut som om hun var våken men virket likevel som at det var noe som plaget henne. Da jeg tittet nedi sengen så jeg at hun gråt i søvne, men jeg sjekket bleien hennes og da viste det seg at hun lå med bæsjebleie. Så jeg tok henne stille opp og byttet på henne, da våknet hun så klart, men sovnet fort igjen etter at jeg la henne. Gogutten derimot hadde jo våknet av alt styret og trodde det var på tide å stå opp, så han lå smørblid og gliste i sengen. Men jeg pakket han inn og sa at han måtte sove litt til. Han lå stille en god stund, men så begynte han å prate for seg selv og til slutt endte det med grining. Så jeg tok han bare opp i sengen vår, men uten å gi han noe mer oppmerksomhet. Da lå han stille og kikket litt rundt frem til vi stod opp kl 7. Prøver å unngå at vi står opp før 7, i håp om at de ikke skal bli sånne morgenfugler som vil opp kl 5 eller tidligere. :gjeiper: Jeg lot de sitte i vippestolenen og se på barnetv i dag etter at de hadde spist, så fikk jeg støvsuget leiligheten kjapt. Tror de liker at jeg støvsuger, for de sitter og følger med meg og smiler. Men ellers så hater de vippestolene sine nå, de vil kun sitte der dersom de får mat eller kan se på tv. Prøver helst å unngå at de se så mye på tv da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå