Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Ikke noe koselig når bleieskiftene blir en kamp nei. :( Når de begynner i barnehagen så håper jeg de gjør unna bæsjingen sin der og ikke her hjemme. :fnise:

Haha jeg måtte le av Knøttet i dag, hun er så oppmerksomhetssyk for tiden! I dag da jeg skulle lage middag så begynte hun å småsutre mens hun fulgte etter meg overalt. Men hun gav seg veldig fort, istedet la hun seg over på RYGGEN og ålte seg frem og tilbake (sparket fra med beina) på kjøkkengulvet mens hun hele tiden så på meg og sa "Heia! Jaja.. Jada! Heia! Jaja, jajaja". Problemet var jo at hun ikke greide å se seg for, så hun kræsjet i veggen og kjøkkenbordet hele tiden. Lille rare jente! :rodmer: Ikke rart hun får floker i bakhodet slik som hun holder på! Jeg har kjøpt balsam til henne nå, håret hennes blir jo tupert og kjempeflokete rett som det er! :ler: Og så har jeg kjøpt litt hårpynt, for nå har håret blitt såpass langt at det går an å begynne med det. Lyseblonde korketrekkere ser det ut som hun får. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vært ute og lekt i dag alle sammen, Knøttet syntes det var SÅ kjekt å samle kongler oppi bøtten sin. :)

Jeg synes det er så gøy for tiden, de utvikler seg fort nå! De leker på en mye mer avansert måte nå enn før. Gogutten leker mye med stableringer, han er blitt så flink. Stabler og stabler! De har faktisk 3 sånne stablesett, så han har mange ringer å stable med. Aller helst vil han ha alle sammen på en og samme pinne, og det er ikke akkurat så lett å få plass til det. :fnise:

Knøttets store interesse for tiden er å legge små baller oppi vippestolene, og så rister hun vippestolene så hardt hun kan slik at de spretter ut. Så samler hun dem, og gjør det samme om igjen, og om igjen. Kjempegøy! :ler:

Mannen dro ut en tur med de på jobben nå, og jeg kjeeeeder meg... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå har Gogutten ligget våken i sengen i over en time og bare fliret og pratet for seg selv. Lurer på hva som er så innmari morsomt jeg? :fnise: Han pleier ofte å holde på sånn. Jaja, så lenge han ikke skriker så har han det nok helt fint. :) Men nå har det vært stille en stund, så tror han har sovnet igjen. Best det, så han ikke blir så trøtt i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er det action. Fin motorikken slår til! stikker innom i nærmeste døgn! Nattaklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er det action. Fin motorikken slår til! stikker innom i nærmeste døgn! Nattaklem!

:klemmer:

Herlighet! I dag var jeg sikker på at Gogutten hadde spist opp hårklemmen til Knøttet! :overrasket: Plutselig hadde hun den ikke i håret lengre, og jeg har tidligere sett at han har vært ute etter å smake på den. Jeg lette overalt, men fant den ikke noe sted, kunne ikke helt skjønne at han hadde greid å svelge noe såpass stort med så ubehagelig form heller... Men altså, det er jo Gogutten det var snakk om! Han er jo altetende, og så var det jo en liten jordbær på den klemmen! Haha.. :fnise: Men jeg var skikkelig bekymret altså, så for meg at han måtte på sykehus og operere og greier. Heldigvis fant jeg den til slutt, under lekekassen inne i et hjørne. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Gogutten, beskyldes for å spise hårspenne med jordbær :ler: Men skjønner at du ble stressa, alt skal jo inn i munnen. I dag var pappa her og han holdt tulla som sto og lekte litt langs salongbordet. Plutselig spør nevøen om hun har noe i munnen og da har hun puttet inn en sånn liten metalldings som man åpner brusbokser med. Godt han så det, for jeg var ikke der og faren min var ikke helt våken. Bra vi slapp med skrekken, å få den ned i halsen hadde vel ikke gått så bra :forvirret:

Herlig å lese om lekinga dems nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars Gogutten, beskyldes for å spise hårspenne med jordbær :ler: Men skjønner at du ble stressa, alt skal jo inn i munnen. I dag var pappa her og han holdt tulla som sto og lekte litt langs salongbordet. Plutselig spør nevøen om hun har noe i munnen og da har hun puttet inn en sånn liten metalldings som man åpner brusbokser med. Godt han så det, for jeg var ikke der og faren min var ikke helt våken. Bra vi slapp med skrekken, å få den ned i halsen hadde vel ikke gått så bra :forvirret:

Herlig å lese om lekinga dems nå :rodmer:

Ja det er skummelt det der! ALT skal jo inn i munnen for tiden.. Men de får jo et himla godt immunforsvar slik som de gnager og eter på alt de finner på gulvet. :fnise:

_________

Uff, jeg er så innmari stiv i nakken for tiden, og da blir jeg så plaget med spenningshodepine. Skulle vel begynt med behandling igjen, men det er så lange ventelister, dessuten har jeg ikke råd. Det blir jo 5000 kr hver måned i barnehageregning nå fremmover. :daane: Tvillinger er svindyrt altså! Man må kjøpe dobbelt opp av alt. Jeg er student, men får ikke noe ekstra forsørgerstipend fordi mannen tjener akkurat over grensen for at jeg skal kunne få det. :( Så da får jeg akkurat like lite som alle andre studenter, jaja.. Jeg har jobb ved siden av studiene da, men det er begrenset hvor mye jeg kan jobbe nå som vi har to små barn. Studiene tar mye tid de og, vi har skole hver dag. Det er kanskje ikke det beste tidspunktet å få barn når man er student, men når det var slik som det var med PCOS og greier så ville vi ikke vente heller, ble jo litt stresset.. Det kunne jo gått kjempelang tid før jeg ble gravid, men det gjorde det heldigvis ikke. Mirakelbarna mine! :rodmer: Heldigvis er det bare ett år igjen, så er jeg ferdig utdannet, det skal bli så godt å ha litt bedre råd! :hoppe:

Nei, jeg må finne meg en paracet skal jeg komme meg gjennom resten av ettermiddagen med disse høylytte rakkerungene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig med mye vondt i hodet da :kose: Og så kjedelig at du ikke har råd til behandling, skjønner godt at det blir litt trangt når man har to små barn. Det er jo dyrt nok med barnehage til en oppå alt annet, men det blir jo kjempedyrt med to! Men et år til som student og så blir det jo bedre da :jepp:

Nå drar jeg avgårde for noen dager, så vil ønske deg og go-barna dine noen flotte sommerdager :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, sliter med det samme om dagen, stiv og vond nakke, stive og vonde skuldre og hodepine :( Føler med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenge siden jeg har vært her inne, men skjønner den hodepinen er ikke god! Har du prøvd manuel terapi?? de er jo utdannet innen muskel og ledd og skjelett......og billigere da de er støttet av staten. Jeg har fått god hjelp i det ihvertfall.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjedelig med mye vondt i hodet da :kose: Og så kjedelig at du ikke har råd til behandling, skjønner godt at det blir litt trangt når man har to små barn. Det er jo dyrt nok med barnehage til en oppå alt annet, men det blir jo kjempedyrt med to! Men et år til som student og så blir det jo bedre da :jepp:

Nå drar jeg avgårde for noen dager, så vil ønske deg og go-barna dine noen flotte sommerdager :sol:

Ja du har rett, det er jo bare for ett år. :) Kanskje jeg får ta noen nattevakter på jobben iblant, det tjener man jo rått på! ;) Tusen takk for det, håper du får en kjempefin tur! :klemmer:

Usj, sliter med det samme om dagen, stiv og vond nakke, stive og vonde skuldre og hodepine :( Føler med deg :klem:

Du også ja.. :klemmer: Nei det er ikke så godt, og ikke hjelper det at disse barna blir tyngre og tyngre å løfte på heller. :gjeiper:

lenge siden jeg har vært her inne, men skjønner den hodepinen er ikke god! Har du prøvd manuel terapi?? de er jo utdannet innen muskel og ledd og skjelett......og billigere da de er støttet av staten. Jeg har fått god hjelp i det ihvertfall.

:klem:

Nei det har jeg ikke prøvd, bare vanlig fysioterapi. Er det billigere enn vanlig fysioterapi altså? Er det bare å spørre legen om henvisning da eller? Takk for råd! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Du trenger ikke henvisning til manuellterapaut. Gå på manuellterapi.no så finner du nærmeste med driftstilskudd. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ok, unnskyld av at jeg ler av min skrikende gutt altså! Istad gikk jeg smilende inn i stuen og sier "Hvem av dere vil bytte bleie først?" Gogutten ser forferdet på meg, hiver leken fra seg, kaster seg ned på gulvet og begynner å hylgrine og sparke med beina! INGEN tvil om at han skjønte hva jeg sa hvertfall! Bleieskift er jo hans største mareritt.. Men jeg ble litt imponert jeg altså, jammen forstår de mer enn vi tror. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke henvisning til manuellterapaut. Gå på manuellterapi.no så finner du nærmeste med driftstilskudd. :klemmer:

Ah! Ok! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Smart måte å teste ut forståelse deres på egentlig - si noe du vet de misliker, for da får du nok en tydligere reaksjon enn ellers kanskje :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Smart måte å teste ut forståelse deres på egentlig - si noe du vet de misliker, for da får du nok en tydligere reaksjon enn ellers kanskje :fnise:

:ler: Ja kanskje jeg skal teste det nå etterpå igjen! Nå skal du få ny BLEIE gutten min! :nigo: Om han da blir rasende igjen så vet jeg ganske sikkert at han forstår ordet bleie! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg tror de forstår mye mer enn hva vi tror - jeg har noen episoder ;)

Vi var på trilletur og lillemor var urolig i vogna - jeg sier strengt, sitt i ro! Lillemor "jada"

Hun har tydeligvis lært seg hva ordet deilig betyr, hun har sagt det to ganger, den ene gangen fikk hun yoghurt, den andre gangen badet hun i bassenget sitt ut i varmen ;)

Hver gang hun ser noen, det være seg familiemedlemmer som hun kjenner sier hun klart og tydelig "Hei!"

For ikke å snakke om da hun reiste seg opp i senga og sa "Titei" tidlig en morgen :ler:

Sier jeg "Kom hit" er hun der nærmest på flekken :ler:

Så jeg har stor tro på at de skjønner mer enn hva de kan gi utrykk for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg tror de forstår mye mer enn hva vi tror - jeg har noen episoder ;)

Vi var på trilletur og lillemor var urolig i vogna - jeg sier strengt, sitt i ro! Lillemor "jada"

Hun har tydeligvis lært seg hva ordet deilig betyr, hun har sagt det to ganger, den ene gangen fikk hun yoghurt, den andre gangen badet hun i bassenget sitt ut i varmen ;)

Hver gang hun ser noen, det være seg familiemedlemmer som hun kjenner sier hun klart og tydelig "Hei!"

For ikke å snakke om da hun reiste seg opp i senga og sa "Titei" tidlig en morgen :ler:

Sier jeg "Kom hit" er hun der nærmest på flekken :ler:

Så jeg har stor tro på at de skjønner mer enn hva de kan gi utrykk for ;)

Hihi så søt hun er! :rodmer: Her skjønner de veldig godt hva det betyr når jeg roper "Nå er det mat folkens!" Da da kryper de omkapp inn på kjøkkenet mens de roper av full hals. :ler: Ingen tvil om at de forstår mer enn de greier å uttrykke nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Mannen kom hjem med nyklippet hår her en dag, og Knøttet ble LIVredd! Stakkar, begynte å hylgrine med en gang hun så han, det hjalp ikke hvor mye han smilte og snakket forsiktig til henne. Hun likte tydeligvis ikke den sveisen nei! :lol: Heldigvis gikk det over etterhvert da. :)

Natt til i går overnattet tvillingene hos svigermor, så da dro jeg og mannen på kino. :nigo: Og så fikk jeg brukt dagen i går til å rydde og kaste alt mulig rot og skrot. Deilig å få litt orden i sakene, det er jo umulig å få gjort noe med når barna er her. Barna hadde vært snille hos svigermor og sovet som en stein hele natten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...