Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia! :klemmer:

Her går det fint, vi har vært på ferie hjemme hos foreldrene mine pluss at dataen min har vært litt klikk, derfor har det ikke blitt noe KG på meg i det siste. :)

Knøttet og Gogutten har begynt i barnehage, i dag var tredje dagen overstått. :) Det går strålende, de har enda ikke grått når vi har gått fra dem. Eneste gangen de gråter er når de sitter ved bordet og venter på maten, glupske ungene mine! :fnise: Leggingen har også gått som en lek, men de har ikke sovet så lenge som de pleier å gjøre hjemme, sikkert pga at det er en del støy der. Håper de blir vant til det etterhvert. :)

Gogutten har allerede fått et par kompiser på storbarnsavdelingen han. :ler: Han ser jo så mye eldre ut enn han er. Det var en liten gutt som kom bort til oss og kikket på tvillingene. Han var fast bestemt på at Knøttet var baby, mens Gogutten var IKKE noen baby, han var en gutt!

Gogutten har fått seg dame også, ei som er litt eldre enn seg selv. Hun kommer stadig bort og koser med han, og vil holde han i hånden og gå. :rodmer: Men Gogutten er ikke i nærheten av å kunne gå enda han, men det forstår ikke den lille jenta stakkar... :fnise: Han får bare lære seg det nå ja! :jepp: I dag kom den lille jenta løpende og gav han hadeklem da vi skulle dra hjem. :yvonne:

Knøttet går nok forresten alene snart, hun vil opp og gå hele tiden, men hun må fortsatt holde oss i hånden da. Har ikke heeelt kontrollen enda. :ler: Og så har begge nesten sluttet helt med ålingen sin, nå er det nesten bare krabbing. Det synes jeg er flott, for da slipper de å bli så skitne på magen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det høres ut som de har det i barnehagen da :hjerte:

M har også begynt i barnehagen, og det går bra, men det har blitt litt gråting et par ganger når vi har gått. Trist, men det har gått raskt over etter vi har gått, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det høres ut som de har det i barnehagen da :hjerte:

M har også begynt i barnehagen, og det går bra, men det har blitt litt gråting et par ganger når vi har gått. Trist, men det har gått raskt over etter vi har gått, heldigvis :)

Ja jeg tror de koser seg. :) Jeg tror nok de er blitt ganske vant til å si hade til meg siden de har vært så mye i barneparken på treningssenteret, og så vet de at jeg alltid kommer igjen. Skjønner godt at det føles litt trist å dra fra M når hun gråter, det hadde jeg og syntes. Har jobbet i barnehage selv og vet at det er jo veldig vanlig for de små å gråte når man sier hade til foreldrene, men det går nesten alltid over med en gang de har gått. :)

Alltid så gøy å høre deg beskrive barna dine :rodmer: Så gøy med barnehage :hoppe:

Hehe takk! :klemmer: Ja det er kjekt med barnehage for dem, og litt deilig med barnefri for meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig å høre fra deg igjen :klem: Så gøy med barnehagebarn da :hoppe: Goffel har ikke begynt enda, men det er like før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er gøy med barnehage! :) Jeg har jobbet der selv for noen år siden, det var rart å komme dit igjen for nå var det bare nye og ukjente barn der. Nesten litt trist.. De blir så fort store altså, vips så begynner vel Knøttet og Gogutten på skolen også.

Nå har jeg vært og trent, selv om jeg var stuptrøtt og sliten. Jeg har ikke sovet så godt i natt, så nå skal jeg legge meg nedpå litt. Det er jammen luksus å være hjemme alene altså! ;) Men i morgen begynner hverdagen min igjen også, da er det skolestart. Gleder meg litt jeg, selv om jeg vet at det ikke er noen myk start i år, vi starter rett på med lange obligatoriske dager. Så det blir nok travelt fremmover ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at barnehagen-starten har gått så greit :jepp:

Sikkert bra at de allerede har vært en del i barnepark på treningssenteret - nesten så man burde benytte seg av det bare for å venne ungene til det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ja! Og om man ikke gidder å trene mens de er der så kan man jo bare ta seg en lang dusj istedet, det er jo nesten som spa for en travel småbarnsmor! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg benyttet meg av treningssenter dette første året med tulla, ville det nok blitt for å dusje ja :fnise:

Koselig å lese om go-ungene dine i barnehagen :) Det er nok fint for dem og utviklingen å få være sammen med andre barn hele dagen. Selvom det er litt tøft å gi de fra seg i starten, gruer meg litt til det merker jeg.

Ha en god studiestart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg benyttet meg av treningssenter dette første året med tulla, ville det nok blitt for å dusje ja :fnise:

Koselig å lese om go-ungene dine i barnehagen :) Det er nok fint for dem og utviklingen å få være sammen med andre barn hele dagen. Selvom det er litt tøft å gi de fra seg i starten, gruer meg litt til det merker jeg.

Ha en god studiestart :klem:

Ja jeg tror de har godt av å være sammen med andre barn og ikke bare hverandre. :) Det er litt tøft å forlate dem ja, men de gir jo blaffen i at jeg går. Blir nesten litt lei meg jeg, så mye bryr de seg om meg liksom! :sjenert::fnise: Men i dag hylte de av fryd da jeg kom for å hente dem, det var veldig koselig da. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, endelig har jeg fått byttet ticker! :tommelsmil: I dag har jeg studiedag, men det er ikke akkurat så mye skolearbeid å gjøre riktig enda, så det har ikke blitt noe særlig studering gitt. Jeg har vært og trent, og nå må jeg sette i gang med litt husarbeid her. Har ikke lyst nei... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får nyte at det ikke er all verden til skolearbeid ennå, for det kommer vel tidsnok. ;)

Kos deg med litt alenetid, enten det blir :kaffekopp: , :husarbeid: , :sove: eller noe helt annet. :)

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nyte at det ikke er all verden til skolearbeid ennå, for det kommer vel tidsnok. ;)

Kos deg med litt alenetid, enten det blir :kaffekopp: , :husarbeid: , :sove: eller noe helt annet. :)

Skal love deg jeg storkoste meg med husarbeidet du! :fnise: Men det er faktisk veldig deilig å få gjort det man skal uten å hele tiden bli avbrutt av skrikende smårollinger som krangler eller ramler og slår seg. ;):klemmer:

:ler: Likte spa-planen din - tror jeg må vurdere treningssenter altså :fnise:

Ja! :jepp: Du kan jo ta sol og få idrettsmassasje og, det er jo rene spasenteret jo! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vært så aktiv her i det siste,så huler deg opp på mine innlegg igjen :sjenert:

Spennende med barnehage start da:) og høres ut som de har blitt godt mottatt,barn er så skjønne :rodmer:

Så bra starten har vært så fin,men vær for rest på at det sikkert konner en periode hvor de gråter når du går om ikke så lenge,de fleste får før eller siden en reaksjon på bhg start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles litt trist når ungene ikke lenger blir triste når man går, men bare "løper" inn og finner noe å leke med.

Men det betyr jo bare at de har det bra der de er, når vi ikke har mulighet til å være sammen med dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært så aktiv her i det siste,så huler deg opp på mine innlegg igjen :sjenert:

Spennende med barnehage start da:) og høres ut som de har blitt godt mottatt,barn er så skjønne :rodmer:

Så bra starten har vært så fin,men vær for rest på at det sikkert konner en periode hvor de gråter når du går om ikke så lenge,de fleste får før eller siden en reaksjon på bhg start.

Ja det vet jeg, er forberedt på det. :Nikke: Særlig med Knøttet, for hun kan være litt mammadalt. :hjerte:

Det føles litt trist når ungene ikke lenger blir triste når man går, men bare "løper" inn og finner noe å leke med.

Men det betyr jo bare at de har det bra der de er, når vi ikke har mulighet til å være sammen med dem selv.

Det blir nesten litt leit ja, men som du sier så betyr det bare at de trives. :) Heller det enn at de klamrer seg fast og bare gråter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:forkjola: Er kraftig forkjølet for tiden, med dundrende bihuler og hodepine så sannsynligvis har jeg greid å fått bihulebetennelse også. Jeg håper det ikke varer så lenge, jeg har ikke tid til å være syk. :snurt: Burde vært på skolen for det er litt viktige forelesninger denne uken, men heldigvis er de ikke obligatoriske da. Mannen har levert barna i barnehagen, så nå er det bare jeg og ene katten som er hjemme.

Det er litt deilig å endelig kunne få hvile når man er syk og dårlig, det er det lenge siden jeg har gjort gitt. Hjalp ikke å være syk nå man hadde to babyer å ta deg av, de tok ikke akkurat hensyn til at mamma var syk nei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...