Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Mine er født seks uker før termin, og veide 7,5 og 7,1 kg på 5 månederskontrollen.

Mine unger har alltid vært trege med å gå, og de har ikke vært født for tidlig. Det kommer når det kommer.

Håper alt er bra med dere. :klemmer: Har du ferie nå?

Er jo ganske bra størrelse det når de var født 6 uker for tidlig. :) Det er jo sånn et styr å få disse fortidligfødte til å spise i begynnelsen, hvertfall var det det her. Men etter en stund forandret det seg veldig for å si det sånn! :fnise:

Ja jeg har ferie nå, men mannen har ikke ferie før om 2 uker så vi kan ikke reise noe sted enda. Men når han får fri reiser vi til foreldrene mine, det gleder jeg meg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo ganske bra størrelse det når de var født 6 uker for tidlig. :) Det er jo sånn et styr å få disse fortidligfødte til å spise i begynnelsen, hvertfall var det det her. Men etter en stund forandret det seg veldig for å si det sånn! :fnise:

Ja jeg har ferie nå, men mannen har ikke ferie før om 2 uker så vi kan ikke reise noe sted enda. Men når han får fri reiser vi til foreldrene mine, det gleder jeg meg til. :)

Det var et veldig styr her også. Alt gikk mye bedre når jeg bestemte meg for å droppe ammingen. Amming, sonding, flasking og pumping tok mye tid!

Det blir nok godt med ferie for hele familien. Her starter mannen ferie om to uker, og ungene starter på fredag.

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et veldig styr her også. Alt gikk mye bedre når jeg bestemte meg for å droppe ammingen. Amming, sonding, flasking og pumping tok mye tid!

Det blir nok godt med ferie for hele familien. Her starter mannen ferie om to uker, og ungene starter på fredag.

God søndag!

Samme her, ammingen tok altfor mye tid. Først skulle jeg liksom amme begge to (fikk ikke til dobbelamming så måtte ta dem en og en), og så gi begge to flaske etterpå. Hverken jeg eller barna hadde energi til det, de var så små og svake at de ikke greide å holde seg våken så lenge at de fikk i seg nok mat på denne måten. Jeg fikk til slutt beskjed fra helsesøster om å bare droppe ammingen, det var mye viktigere at de la på seg enn at de på død og liv skulle få MM.

God søndag til deg og! :klemmer:

Da tror jeg kanskje go'gutten vinner? :duskedame:

Jo, han gjør vel kanskje det siden han var litt prematur. :fnise: Men Tulla var jo også like stor, og siden hun er jente (som av natur vanligvis er mindre enn gutter) så kanskje det blir uavgjort mellom dem. Vi kan ikke la Gogutten få urettferdige fordeler bare fordi han er mann. :nei: Og så kommer den lille bolla di på en god 2. plass. :jepp::duskedame:

Jeg så forresten at jeg tok litt hardt i tidligere, han var ikke 12,5 kg på ettårskontrollen altså, bare 12,1. Men det er jo ikke så lite det heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake! :nigo: Herlighet, jeg har hatt etegilde hver eneste dag siden dåpen. :fnise: Men nå er det snart tomt i fryseren, heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla har ligget likt med to av de største gutta på barselgruppa når det gjelder vekt. Men de er mye lengre enn henne da. Og jentene er myyye mindre. Men for min del er det ikke viktig å vinne altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulla har ligget likt med to av de største gutta på barselgruppa når det gjelder vekt. Men de er mye lengre enn henne da. Og jentene er myyye mindre. Men for min del er det ikke viktig å vinne altså :fnise:

Nei, ikke for meg heller! :fnise: Men altså, jeg må bare begrense han litt jeg altså. Jeg er sikker på at han kunne ha spist 6-7 hele brødskiver på null komma niks. Han spiser jo selv, og det går så fort at han rekker ikke å kjenne at han blir mett, så da skriker han etter mer mat. Men det går heldigvis fort over, han slutter med en gang han får komme ned på gulvet og leke. Bare en eneste gang har jeg opplevd at han har blitt mett og nektet å spise opp maten sin. Ser nesten for meg at vi må få hengelås på kjøleskapet etterhvert. :fnise:

Så dere andre, hvor mye spiser deres barn iløpet av en dag? Dere som har barn rundt ettårsalderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at han kunne ha spist 6-7 hele brødskiver på null komma niks.

Oj :fnise: Her er tulla egentlig ikke særlig storspist, tror hun spiser omtrent et samme som andre babyer på hennes alder.

Når begynte dine å spise selv, egentlig? Jeg forsøker å få tulla til å spise litt brødbiter selv, men hun virker å være litt treg i oppfattelsen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :fnise: Her er tulla egentlig ikke særlig storspist, tror hun spiser omtrent et samme som andre babyer på hennes alder.

Når begynte dine å spise selv, egentlig? Jeg forsøker å få tulla til å spise litt brødbiter selv, men hun virker å være litt treg i oppfattelsen :fnise:

Gogutten begynte å spise skive selv da han var ca 9 måneder, han visste VELDIG godt hvordan man får maten inn i munnen for å si det sånn! :ler: Knøttet begynte rett etterpå når hun så hvordan han gjorde det. :) Men hun hun nekter å spise med skje selv, Gogutten prøver så godt han kan med den skjeen men det er ikke så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tullemor vet nok godt hvordan mat kommer i munnen hun og, men jeg mistenker at hun er av det bedagelige slaget :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tullemor vet nok godt hvordan mat kommer i munnen hun og, men jeg mistenker at hun er av det bedagelige slaget :ler:

Har du prøvd å gå vekk fra bordet litt slik at hun sitter for seg selv? Det var det jeg gjorde med Knøttet, jeg skulle bare sette Gogutten i vippestolen og la han få flasken sin mens hun satt igjen med maten sin alene. Vips så begynte hun plutselig å spise selv hun også! ;) Var vel fordi ingen var der og kunne hjelpe henne. Hun vet å gjøre seg mer hjelpesløs enn det hun egentlig er.

Han kommer til å bli dyr i drift etterhvert han der :fnise:

Ja, både når det gjelder mat og nye klær! :ler: Han skulle egentlig vært jente, så kunne Knøttet arvet alle klærne som han vokser ut av.. :fnise: Men jeg kjøper ofte nøytrale farger til han, slik at en del av det kan Knøttet bruke senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne spist seks-syv skiver ja, såpass :fnise: M spiste en gang tre skiver, jeg syns det var voldsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har Knøttet og Gogutten vært så utrolige snille og latt mammaen sin sove helt til kl 9.00. :rodmer: Og det gjorde godt, for jeg har vært kjempesliten i det siste. Musklene i nakke og rygg er stramme som strenger, så nå sitter jeg her med massasjeputen min bak ryggen.

Det ble ikke noe trening i dag siden vi stod opp såpass sent, men vi har vært en tur ute og handlet litt, og så har vi lekt på lekeplassen. Nå sover de søte sinte små. :)

Ja for de er ganske sinte for tiden, jeg blir litt sliten av det. Det er litt av en kamp å få byttet bleie på dem, ingenting hjelper. Jeg har klistret morsomme klistremerker over stellebordet, lar dem få ha med seg leker de kan holde på med, prøver å synge og tulle.. Men neida, de vræler, spenner seg, ruller, kaster lekene langt avgårde, sparker og spreller så bæsjen bare flyger overalt.. :fnise: De som elsket å ligge på stellebordet og pludre da de var mindre, jeg skjønner ikke at det kan være SÅ forferdelig. :roll: Men det er vel fordi de er blitt så store at de liker å ha all kontrollen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha jeg fikk begge to til å krabbe skikkelig i går! De pleier jo vanligvis å ha magen nede i gulvet mens de kryper/åler med sin rare stil, men i går lekte de i stuen i bare bleien fordi det var så varmt, og DA krabbet de plutselig ordentlig! Sikkert fordi det ikke var noe deilig å slepe den bare magen i gulvet. :fnise: Men med en gang de fikk bodyene på igjen, så var det tilbake til den gamle stilen da.. Jeg tror disse luringene kan mer enn de viser meg jeg altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Så koselig at de kryper da:) Ja, alt er lettere med kun bleien, føler liksom at det er en befrielse :gjeiper:

Superdeilig at du fikk sove til 09, det kan man leve lenge på :rodmer:

Her og er det sånn at T ikke liker å ligge på ryggen lengre, kunne tro det var spiker de lå på til tider :fnise:

Men tvillingene dine er garantert enda mer sprelske!

Tenk hvis de begynner å krype akkurat på likt da..travelt!!!

Ligger de på parkett, eller har du teppe de vanligvis ligger på? Føler T ikke kommer noen vei på parkett.. hehe , stakkars :rodmer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Så koselig at de kryper da:) Ja, alt er lettere med kun bleien, føler liksom at det er en befrielse :gjeiper:

Superdeilig at du fikk sove til 09, det kan man leve lenge på :rodmer:

Her og er det sånn at T ikke liker å ligge på ryggen lengre, kunne tro det var spiker de lå på til tider :fnise:

Men tvillingene dine er garantert enda mer sprelske!

Tenk hvis de begynner å krype akkurat på likt da..travelt!!!

Ligger de på parkett, eller har du teppe de vanligvis ligger på? Føler T ikke kommer noen vei på parkett.. hehe , stakkars :rodmer::fnise:

Ja det er kjempedeilig at de kan sove såpass lenge noen ganger! :jepp: Vi har sluttet med lekematte vi, de holder seg aldri på matten lengre for å si det sånn! :ler: De er overalt for tiden, kommer seg frem overalt, høye dørkarmer er ingen hindring lengre. Kryper inn i skapene og roter, stikker ut på verandaen, drar seg opp ved stuebordet og hiver fjernkontrollen o.l. i gulvet. Takk og lov for lekegrinden! :pls: Det er bare plass til en der, men så lenge den ene er inni så holder den andre seg rett utenfor. :)

OI! Nå reiste Knøttet seg nettopp helt opp ved stuebordet! :hoppe: Det har hun aldri gjort før, bare i lekegrinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for flinke Knøttet!

Huff, bleieskift har blitt et mareritt her og :roll: Tulla har likt å ligge på stellebordet til nå hun og, vi har kunnet synge og prate og tulle masse. Nå skal hun bare over på magen hele tida og er illsint når jeg tar av og på klær og skifter bleie. Ikke noe koselig med bleieskift lengre, nei. Nå må hun nok ned fra kommoden og ned på gulvet, for er så redd hun skal ramle på sånn som hun holder på.

Disse barna dine er flinke ja, de bare gidder ikke vise alt :fnise:

Og takk for råd om det med å spise selv; skal forsøke det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...