Gå til innhold

Tinios travle hverdag

Tinio

Anbefalte innlegg

Hurra for tann :hoppe: her er det ikke noe enda....lurer på når hun får de da hun har klødd siden 3mnd gammel!

uff håper dagen din blir fin for det :kose:

:klem:

Her har de tygd og gnagd på alt mulig siden de var 2 måneder. :gjeiper: Det vanligste er vel å få den første tannen ved 6-månedersalderen tror jeg, så det er vel ikke lenge før det popper opp en tann hos Bumba og! :jepp:

Morsomt med tann, og bra at han ikke har vært så plaget :) Skjønner godt at du trenger å snakke med voksne ;)

Hehe ja, blir jo snart til at jeg går rundt og bare sier dadadada jeg og! :ler:

Artig med tenner som kommer frem :jepp: Og veldig godt at de ikke virker som om de er plaget av det :)

Skjønner godt at du har lyst å snakke med voksne mennesker etter en hel dag med de små :jepp: Jeg merker selv at jeg har et veldig behov å snakke med andre jeg også når forloveden er avgårde på jobb over lenger tid og jeg kun har katten til å holde meg med selskap :) Man kan trygt si at telefonregningen blir en del større da :fnise:

Katter er jo godt selskap de! :ler: Hunkatten vår er veldig pratsom og svarer alltid når jeg sier noe til henne, vi kan ha lange samtaler. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har babyene sluttet med swaddling? Jeg vet ikke hvordan jeg skal avvenne han med det jeg. Han skjønner ikke at han skal sove hvis han ikke har den på, men jeg ser flere fordeler med å slutte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har babyene sluttet med swaddling? Jeg vet ikke hvordan jeg skal avvenne han med det jeg. Han skjønner ikke at han skal sove hvis han ikke har den på, men jeg ser flere fordeler med å slutte :sjenert:

Ja de sluttet helt med det da de nærmet seg 5 måneder, jeg har hørt at man ikke skal gjøre det lengre enn det for da kan det visst forsinke utviklingen av armene. Men de hadde fortsatt det swaddleteppet sitt med seg i sengen i begynnelsen, jeg pakket det lett rundt dem, men armene var fri.

Når jeg tenker meg om så var det kanskje da vi sluttet med swaddlingen at Gogutten begynte å våkne hvert 45. min om kvelden.. Han ble vel vekket av at han veivet med armene kanskje.. Men han brukte mindre og mindre tid på å greie å sovne igjen, og nå er det helt slutt på det problemet. :) Kanskje du kan prøve å pakke Goffel løsere og løsere inn for hver kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har tenkt at det er slik jeg må gjøre det :jepp: Gruer meg til det, for det fungerer så bra. Men syns det skal bli godt uten også, for da kan han røre seg mer fritt, og ligge på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil de ikke komme ordentlig gjennom.. Poppel som var født med ei tann som var på vei ut av tannkjøttet, den er der enda, samt at det er kuler flere steder som er helt hvite, men å komme helt igjennom.. Nei, det går tydligvis ikke.. så vi har snart slitt med tenner i 6 mnd.. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil de ikke komme ordentlig gjennom.. Poppel som var født med ei tann som var på vei ut av tannkjøttet, den er der enda, samt at det er kuler flere steder som er helt hvite, men å komme helt igjennom.. Nei, det går tydligvis ikke.. så vi har snart slitt med tenner i 6 mnd.. :dåne:

Jeg synes det virker som om disse tennene jobber seg frem i rykk og napp jeg, og at det kan ta lang tid. Her har det hvertfall tyggingen og siklingen kommet og gått i perioder, men ingen tann før nå. Håper de bryter helt gjennom snart da, høres ut som om stakkars Poppel er mørbanket i hele munnen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn! Leggingen er unnagjort, huset er ryddet, gulvene vasket fri for gulp, melk og annet matsøl, så nå kan jeg endelig nyte stillheten. Sitter her og spiser et stykke hjemmelaget grov pizza og drikker pepsi max.

Tenkte jeg skulle sette i gang med litt eksamenslesing nå etterpå. Akkurat nå holder jeg på med pediatri, må si jeg synes det er litt skummelt å lese om alle slags sykdommer barn kan få altså. Blir jo nesten litt redd. Og i vår satt jeg som høygravid og leste på eksamen om alle slags funksjonshemninger og fødselsskader en baby kan få, snakk om å gjøre seg selv nervøs! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet opp noen tenner her heller, selv om jeg har sett to hvite prikker i to mnd.

Lykke til med eksamenslesing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de sluttet helt med det da de nærmet seg 5 måneder, jeg har hørt at man ikke skal gjøre det lengre enn det for da kan det visst forsinke utviklingen av armene. Men de hadde fortsatt det swaddleteppet sitt med seg i sengen i begynnelsen, jeg pakket det lett rundt dem, men armene var fri.

Når jeg tenker meg om så var det kanskje da vi sluttet med swaddlingen at Gogutten begynte å våkne hvert 45. min om kvelden.. Han ble vel vekket av at han veivet med armene kanskje.. Men han brukte mindre og mindre tid på å greie å sovne igjen, og nå er det helt slutt på det problemet. :) Kanskje du kan prøve å pakke Goffel løsere og løsere inn for hver kveld?

Når jeg tenker meg om ble det også sånn vi gjorde det...........hun har enda teppet med seg i senga, men når er det mer koseteppe en swaddlingteppe. Sov lenger om gangen når vi slutta med det faktisk, men tror vi slutta rundt 4mnd.........husker ikke helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om ble det også sånn vi gjorde det...........hun har enda teppet med seg i senga, men når er det mer koseteppe en swaddlingteppe. Sov lenger om gangen når vi slutta med det faktisk, men tror vi slutta rundt 4mnd.........husker ikke helt

Veldig grei måte å gjøre det på. :Nikke: og så liker de jo ofte å ha noe å gni ansiktet inntil når de skal sove, og da er sikkert teppet fint å bruke siden de har vært vant til å ha det rundt seg når de sover. :jepp:

Æsj som tiden fløy da jeg leste, føler jeg nettopp la barna jo! Nå må jeg bare gå og legge meg, ble ikke noe tid til å sitte oppe og kose seg i kveld nei. Håper mannen kommer hjem snart nå da, jeg liker ikke å sove uten han. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og vurderer om vi skal ut og trille tur eller ikke. Det pøsregner, og det er sånn et kav å kle på to stykker som hater ytterklær, så gulper de gjerne utover seg selv så de må skiftes på igjen, så bære en ned trappene i blokken mens h*n brøler fordi h*n ikke vil ha lue på, få på selene i vogna, gå opp igjen og hente den andre som ligger rasende og venter i lekegrinden, så kommer en av naboene ut som alltid har noe å mase om og ikke skjønner at jeg ikke har tid til å prate, dra frem regntrekket til vognen mens ungene ligger og skriker og jeg svetter og koker under alt regntøyet jeg har på meg, og når vi endelig er kommet oss ut og gått 20 meter så kommer katten løpende (det skjer nesten hver gang) så da må jeg snu og ta han med opp igjen og slippe han inn i leiligheten for hvis ikke følger han etter oss, så løpe ned igjen, og da er jeg helt utslitt! :gjeiper: Nei, jeg orker ikke i dag! Det får bli i morgen, da skal det visst ikke regne. Jeg har hvertfall luftet godt ut på soverommet deres, så får de litt frisk luft der. Oi der sovnet Gogutten i fanget mitt gitt, så det er vel på tide å hive de i seng. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg har ikke mye å klage på som har leilighet på 1 etasje.....og et barn......gud ble sliten av å lese innlegget ditt, all ære snuppa!Det med uteklær forstår jeg godt, her er det fritvanskelig og så må man med engang ut, skjønner ikke hvordan man gjør det med 2 :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jeg har ikke mye å klage på som har leilighet på 1 etasje.....og et barn......gud ble sliten av å lese innlegget ditt, all ære snuppa!Det med uteklær forstår jeg godt, her er det fritvanskelig og så må man med engang ut, skjønner ikke hvordan man gjør det med 2 :dåne:

Man må bare holde ut med litt skriking så går det greit! :gjeiper: Jeg tenker hvertfall at de tar neppe så stor skade av å være sint og brøle litt bare fordi de har på seg lue, de roer seg jo med en gang vognen begynner å trille. Så får jeg bare prøve å lukke ørene litt mens de holder på, men det er jammen ikke alltid like enkelt. Naboene må jo tro jeg mishandler de slik som de hyler. :sjenert:

Gleder meg til sommeren hvor vi slipper alle disse klærne! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Det hørtes forferdelig slitsomt ut!! :klemmer: Nå høres min tilværelse med en baby, heis og ingen katt veldig avslappende ut plutselig :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Det hørtes forferdelig slitsomt ut!! :klemmer: Nå høres min tilværelse med en baby, heis og ingen katt veldig avslappende ut plutselig :fnise:

Samme stresset når vi skal inn igjen og, og da har jeg gjerne matvarer med, så da blir det også 3 turer opp og ned trappene. Jeg får da i det minste litt trim hvertfall! ;)

Gogutten har nok vært litt plaget med tennene i dag, han har vært fryktlig grinete og ville bare sitte på fanget hele dagen. Når jeg trykte litt på gommene så hylte han til, så det virker som han er veldig øm der. Stakkars Knøttet nesten ikke har fått noe oppmerksomhet i dag. Får så dårlig samvittighet for henne. :(

Jeg gav Gogutten en paracet og smurte med dentinox før han la seg, og har heldigvis ikke hørt en lyd siden. Tenkte at det er bedre at han fikk en smertestillende og får slappe av, enn at han skal ha vondt og ikke få sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...