Pupsilure Skrevet 7. desember 2010 #241 Del Skrevet 7. desember 2010 Knøttet har fått en ny hobby. Nemlig å si brrrrrrrrrrrrrr mens hun blåser alt hun har. Dette skal helst gjøres når hun har munnen full av mat, slik at det spruter utover klærne hennes, gulvet, klærne mine og ansiktet mitt. Og så råflirer hun. Dette gjør hun med nesten hver eneste skje hun får i munnen. Rampeungen min! :rødme: :lol: Syns jeg ser den knurrende Godgutten og spyttende Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. desember 2010 #242 Del Skrevet 7. desember 2010 :lol: Syns jeg ser den knurrende Godgutten og spyttende Knøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #243 Del Skrevet 8. desember 2010 Akk, kjenner meg igjen i punktert tvillingvogn... To slanger har vi byttet til nå. ....og masse feber tilsynelatende uten grunn... Mine var også sånn i den alderen. Tror fast bestemt at det ER tenner, jeg. Mine fikk alltid feber først, og så vips noen dager senere, der kom en liten tann frem i gommen. Vi har måttet bytte to ganger på en uke nå! :dåne: Drittvogn! Hva slags vogn har dere? TFK twinner twist dere også? Broren min hadde hvertfall TFK singelvogn til datteren sin, den punkterte heeele tiden. Aner ikke hva den feberen kan være jeg altså, vi var med legen på mandag men hun fant absolutt ingenting. De har feber enda, synes det begynner å bli lenge nå jeg. 8 dager... Er ingen tvil om at Gogutten får en tann snart, jeg kan kjenne den med fingeren og det lyser hvitt. Men er ikke tegn til noe tann hos Knøttet da.. Hadde dine feber veldig lenge før tennene kom frem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #244 Del Skrevet 8. desember 2010 :lol: Syns jeg ser den knurrende Godgutten og spyttende Knøttet Ja de er noen moroklumper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #245 Del Skrevet 8. desember 2010 Som sagt så har begge to feber enda, vi har vært hos legen og tatt blodprøver og sjekket dem grundig, men hun fant ikke noen ting. Så vi fikk beskjed om å levere urinprøver av dem, og ellers bare vente og se det an noen dager. Ta urinprøver av babyer ja! Det er lettere sagt enn gjort! Vi kjøpte sånne poser som man liksom skal klistre på slik at de tisser nedi den, det så veldig ubehagelig ut må jeg si. Vi fikk det da omsider til med Gogutten, men det sier jo seg selv at det er en del vanskeligere med Knøttet. Det tok en evighet før hun tisset, men da hun endelig gjorde det så hadde posen falt av slik at alt bare havnet i bleien. Men vi får prøve igjen i morgen! Vi fikk levert Gogutten sin prøve tidligere i dag, men de fant ikke noe på den heller. Mystisk denne feberen altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #246 Del Skrevet 9. desember 2010 Jaja da har Knøttet funnet tommeltotten gitt! Lå med tommelen godt plantet i munnen i dag tidlig. Er nå søt da! :rødme: Hun puttet den i munnen da jeg la henne nå nettopp også. Synes nå det er fint at hun har funnet en måte å kose seg på når hun skal sove jeg, tommelen finner hun jo selv om natten imotsetning til smokken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 9. desember 2010 #247 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvordan går det med dem,fortsatt feber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #248 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja de har fortsatt over 38 i feber.. Men mannen skal kjøpe ny febermåler i dag bare for å være helt sikker på at den vi har ikke måler feil. Men den måler bare 36,5 på meg, så den er nok sikkert i orden. Merkelig hele greia. Helsesøster sa at de ikke greier å regulere kroppsvarmen skikkelig selv enda, men å ha godt over 38 i temperatur er nå likevel i meste laget. Er spent på hva den nye måleren viser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 9. desember 2010 #249 Del Skrevet 9. desember 2010 Vi har måttet bytte to ganger på en uke nå! :dåne: Drittvogn! Hva slags vogn har dere? TFK twinner twist dere også? Broren min hadde hvertfall TFK singelvogn til datteren sin, den punkterte heeele tiden. Aner ikke hva den feberen kan være jeg altså, vi var med legen på mandag men hun fant absolutt ingenting. De har feber enda, synes det begynner å bli lenge nå jeg. 8 dager... Er ingen tvil om at Gogutten får en tann snart, jeg kan kjenne den med fingeren og det lyser hvitt. Men er ikke tegn til noe tann hos Knøttet da.. Hadde dine feber veldig lenge før tennene kom frem? Heisan! Mine hadde mye feber av og på, det kunne komme og bli borte igjen. Ofte rundt tannfrembrudd. Jakob kunne ha feber lenge av gangen, selv om formen ellers var grei. Det er veldig vanskelig å si hva det skyldtes, synes jeg. Det var mye i den alderen dine er nå, og så ga det seg etterhvert. Fra påsketider, da var de vel 9-10 mnd, så sluttet de å få feber så ofte. Jeg har også TFK twinner twist, ja. Men vi har vel bare punktert de to gangene. Begge gangene kjørte jeg over spiker i vår egen hage (da vi pusset opp) så det var litt vår egen feil. Ellers var den gulle god... Håper dere slipper flere punkteringer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #250 Del Skrevet 11. desember 2010 Heisan! Mine hadde mye feber av og på, det kunne komme og bli borte igjen. Ofte rundt tannfrembrudd. Jakob kunne ha feber lenge av gangen, selv om formen ellers var grei. Det er veldig vanskelig å si hva det skyldtes, synes jeg. Det var mye i den alderen dine er nå, og så ga det seg etterhvert. Fra påsketider, da var de vel 9-10 mnd, så sluttet de å få feber så ofte. Jeg har også TFK twinner twist, ja. Men vi har vel bare punktert de to gangene. Begge gangene kjørte jeg over spiker i vår egen hage (da vi pusset opp) så det var litt vår egen feil. Ellers var den gulle god... Håper dere slipper flere punkteringer nå. Nei er ikke godt å vite hva denne feberen kan skyldes. Men den er hvertfall borte nå. Hehe du får vel ta litt av skylden for punkteringen da ja! Men kan likevel virke som at de vognene har svake dekk siden de punkterer så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #251 Del Skrevet 11. desember 2010 Hurra! Jeg har fått mail fra lånekassen om at jeg får foreldrestipend likevel! De har visst bare gjort en feil. Så nå får jeg utbetalt en god del tusenlapper på kontoen min siden jeg ikke har fått noe tidligere i høst. Og etter jul får jeg utbetalt stipend hver måned. Det hjelper jammen godt på! Å bare ha barnetrygd som inntekt er altfor lite når man er mamma til to små. Er så lettet nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. desember 2010 #252 Del Skrevet 11. desember 2010 Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. desember 2010 #253 Del Skrevet 11. desember 2010 Så gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. desember 2010 #254 Del Skrevet 11. desember 2010 Super nyhet ut å sjoppe eller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #255 Del Skrevet 11. desember 2010 Super nyhet ut å sjoppe eller Kommer til å ta helt av på nyttårs salget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. desember 2010 #256 Del Skrevet 11. desember 2010 Kommer til å ta helt av på nyttårs salget! hehe det tror jeg nok på.......her håper jeg mannen får som han pleier både bonus før og etter jul.....for da blir det sjopping på nyttårssalget også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #257 Del Skrevet 11. desember 2010 hehe det tror jeg nok på.......her håper jeg mannen får som han pleier både bonus før og etter jul.....for da blir det sjopping på nyttårssalget også We love shopping! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #258 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Noen ganger blir jeg så sint og skuffet over mannen! Søndag er liksom min sovelenge-dag, men flere ganger har jeg måttet stå opp tidlig likevel fordi mannen ikke har giddet. I dag stod han da opp, og jeg la meg til å sove litt til. Plutselig braser døren til soverommet opp og han brøler: "Skal de ha grøt om morgenen får du f**n ta å stå opp og gi dem selv!" Så smelte han døren igjen. Jeg fikk ikke til å sove noe mer for å si det sånn... Ja, det er litt stress å gi begge to grøt samtidig, men jeg gir begge fast føde samtidig 3 ganger om dagen helt alene. Da må da han kunne greie det en gang i uken. Husker en annen søndag og, jeg hadde vært så kvalm og dårlig den natten at jeg hadde vært oppe og hentet meg en bøtte i tilfelle jeg måtte kaste opp. Mannen blånektet å stå opp og gi barna mat, enda det var hans tur, jeg var kjempedårlig og Gogutten lå i sengen og hylte. Jeg måtte jo bare ta de opp selv, husker jeg grein fordi jeg var så dårlig at jeg nesten ikke kunne gå. Jeg har faktisk flere ganger tenkt tanken å gå fra han når han har oppført seg som verst, men jeg elsker han for høyt. Og ikke minst så har vi jo to barn sammen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det hjelper ikke prate, det eneste han sier er at kvinner er laget for å være tålmodige og ta seg av babyer, det er ikke menn. Han kan være flink og hjelpe til med babyene noen ganger, men det er bare når han føler for det. Når det gjelder husarbeid gjør han absolutt INGENTING! Jeg har prøvd å skrive opp forskjellige oppgaver som må gjøres og latt han få velge noen av dem, men da ble han bare sint. Da jeg og Knøttet var hjemme hos foreldrene mine en helg spurte jeg om han kunne gjøre 3 ting mens vi var borte: Pante flasker, bytte på sengen og bytte sand i kattedoen. Skrev det til og med opp på en lapp. Gogutten var hos farmoren sin, så han var alene hjemme. Nesj, han hadde ikke giddet å gjøre noen av delene selv om han hadde all verdens tid. Det er ikke det at det er så nøye for meg at det ble gjort, men jeg blir så sint og irritert over at han ikke kan hjelpe til litt, bare fordi han ikke gidder eller har lyst. Folk sier jeg må prate med han om det, og jeg gjør det. Men hva hjelper det når han ikke gidder å bry seg? Endret 12. desember 2010 av Tinio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 12. desember 2010 #259 Del Skrevet 12. desember 2010 Høres ikke greit ut forholdet du har med mannen din til tider nå, og når prat ikke hjelper så er vel kanskje neste steg å søke råd hos profesjonelle slik som helsesøster eller noen andre? Såklart skal mannen bidra å ta sin del, han hadde jo like lyst på barn som deg går jeg ut i fra - og da er det klart at han også må trå til. Jeg hadde eksplodert hvis mannen min ikke kunne ha tatt litt del i livet her hjemme og hjulpet til med rengjøring og stell av Poppelen, nå har vi bare et barn og det er krevende nok til tider, så da tør jeg ikke å tenke med hvordan det er med to... Men de høres innmarri søte ut da, Knøttet og Godgutten :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #260 Del Skrevet 12. desember 2010 Høres ikke greit ut forholdet du har med mannen din til tider nå, og når prat ikke hjelper så er vel kanskje neste steg å søke råd hos profesjonelle slik som helsesøster eller noen andre? Såklart skal mannen bidra å ta sin del, han hadde jo like lyst på barn som deg går jeg ut i fra - og da er det klart at han også må trå til. Jeg hadde eksplodert hvis mannen min ikke kunne ha tatt litt del i livet her hjemme og hjulpet til med rengjøring og stell av Poppelen, nå har vi bare et barn og det er krevende nok til tider, så da tør jeg ikke å tenke med hvordan det er med to... Men de høres innmarri søte ut da, Knøttet og Godgutten :rødme: Ja de har et kurstilbud for nybakte foreldre på helsestasjonen her, om hvordan man skal ta vare på hverandre og forholdet etter at man har fått barn, men det kom ikke på tale at han ville være med på det nei. Selv om det helt sikkert hadde vært veldig nyttig, men det er vel litt typisk menn å ikke ville være med på sånt... Takk, de er noen skikkelige søtinger, synes jeg hvertfall! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå