Gå til innhold

Neger som svigersønn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk, ikke på grunn av hudfargen i seg selv, men på grunn av kulturforskjeller. Mye av den afrikanske kulturen skiller seg bastant fra vestlig kultur når det gjelder mange viktige verdier. Jeg har sett på nært hold hvor vanskelig et slikt forhold kan være, spesielt om barn kommer inn i bildet, og ville derfor anbefalt henne å tenke seg meget godt om før hun involverte seg.

Om mannen hadde vært adoptert, eller n'te generasjons invandrer som hadde vokst opp med vestlige verdier, hadde det selvsagt vært noe helt annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mange andre sier her, hadde jeg ikke reagert så lenge mannen respekterte datteren min. Hadde datteren min kommet hjem med en mørk mann hadde jeg tatt i mot han som alle andre, jeg ville blitt kjent med han. Det samme hadde vært om det var sønnen min som kom hjem med en mørk kvinne. Jeg tenker at så lenge barna har det bra(med bra mener jeg også at personen de er sammen med "oppfører" seg overfor den andre) og liker den personen de er sammen med, så ville jeg som forelder være glad på deres vegne.

Nå skal det sies at jeg selv har en afrikaner inngiftet i familien, og han er kjempe hyggelig.

• Liker 1
Skrevet

Som sagt så er det kulturforskjeller og vanskelighetene med det som er litt "skumle". Men hudfargen er det ikke noen problemer med etter min mening : )

Skrevet

Utseendet er bare et ytre skall.

Det er mennesket bak skallet som teller. Har det mennesket helt andre verdier og menneskesyn enn meg, blir jeg skeptisk.

Skrevet

det er ikke rart 2. verdenskrig og holocaust fant sted med de fordommene som kommer fram her. ignorante mennesker, hvite som svarte, er ikke ønsket i min familie

• Liker 1
Skrevet

det er ikke rart 2. verdenskrig og holocaust fant sted med de fordommene som kommer fram her. ignorante mennesker, hvite som svarte, er ikke ønsket i min familie

De fleste fordommene går ikke ut på at mørkhudede mennesker er mindreverdige, slik nazistene mente. De går ut på at et samliv mellom en etnisk norsk kvinne og en afrikaner med afrikanske verdier kan være vanskelig. De fleste har påpekt at om den mørkhudede har vestlige verdier og regner seg selv som norsk/vestlig kulturelt sett, så hadde det ikke vært noe problem.

Skrevet

I fare for å høres ut som er rasist så vil jeg si at jeg hadde vært skeptisk, men jeg er ikke rasist. Har flere venner som ikke er norske.

Det kommer nok an på hva slags gutt dette er. Er han fornuftig og i jobb eller skole? Har norske verdier på kvinnesyn?

Ei veninne av meg ble gift med en fra Somalia. Etter det så vi ikke så mye til henne. Hun var nesten ikke ute av huset hvis hun ikke var på jobb. Han jobbet ikke, men holdt seg kun til sine egne. Ville ikke intregrere seg på noen måte. Det var kun hun som tjente pengene der i huset. Slike historier skremmer meg og jeg vil ikke dette for min datter.

Skrevet

Min mor kjenner meg såpass at hun kjenner mine verdier og meninger. Hadde jeg kommet hjem med en mørkhudet mann ville ikke farge hatt noe å si, han ville blitt behandlet som en hvilken som helst annen mann. Og siden dette virker som å skulle være i en kjærestesetting ville det innebært intervju og diverse spørsmål om bakgrunn, meninger, verdier, mulighet for barnebarn og navn til disse (jepp, er en grunn til at jeg ikke tar noen med meg hjem) :fnise:

(tror nesten det hadde blitt flere rare blikk hvis jeg hadde kommet hjem med en svenske)

Skrevet

Jeg er enig med flere av dere her. Er han adoptert så er han jo ganske norsk av seg. Det er lettere å forholde seg til for både jenta og resten av familien. Da tror jeg nok det er lettere å ha kontakt med svigerfamilien også.

Har han nettopp kommet og lite integrert så ville jeg nok ikke vært like begeistret.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

(tror nesten det hadde blitt flere rare blikk hvis jeg hadde kommet hjem med en svenske)

Samme her^^ Eller en frp-fyr.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror foreldrene mine ikke ville vært sjeleglade, men de ville respektert valget mitt. Mine besteforeldre ville nok hatt litt vanskeligere for å svelge valget av mann hvis han var neger.

Skrevet

Har du noen eksempler på hvem det er som er så fæle her da, eller er det bare sånn generelt pisspreik ?

Skrevet (endret)

Hvordan hadde dere reagert hvis deres datter hadde kommet hjem med en kullsvart neger? Svar helt ærlig nå.

Jeg hadde nok stusset litt. Og jeg hadde nok vært litt skeptisk dersom det hadde vært snakk om en innvandrer.

Endret av Berentsens
Gjest navnelapp
Skrevet

Langt mindre skeptisk enn eg hadde blitt om ho hadde kome heim med ein Frp-ar, ja.

• Liker 1
Skrevet

Langt mindre skeptisk enn eg hadde blitt om ho hadde kome heim med ein Frp-ar, ja.

jeg hadde blitt kjempeglad om hun kom hjem med en skikkelig liberalist, men helst en FpUer da, gamle menn blir jeg ikke så glad for :)

Skrevet

Jeg ville ha hatt problemer med en svigersønn, eller datter, som ikke behandlet min datter eller sønn bra. Hudfarge eller kulturell bakgrunn spill ingen rolle i seg selv, så lenge personen er bra. Min samboer er arabisk, og hele min familie har tatt i mot ham med åpne armer. Han anser seg på ingen måte som norsk, det er han heller ikke, han er arabisk. OG han er en knakende flott fyr, som jeg har det bra med. Heldigvis er det det som betyr noe for familien min. De har tatt seg tid til å bli kjent med ham, og vet like godt som meg at han er en mann med gode verdier og et hjerte av gull. Så hva er da problemet?

• Liker 1
Gjest Airi Chikako
Skrevet (endret)

Jeg ville ha hatt problemer med en svigersønn, eller datter, som ikke behandlet min datter eller sønn bra. Hudfarge eller kulturell bakgrunn spill ingen rolle i seg selv, så lenge personen er bra. Min samboer er arabisk, og hele min familie har tatt i mot ham med åpne armer. Han anser seg på ingen måte som norsk, det er han heller ikke, han er arabisk. OG han er en knakende flott fyr, som jeg har det bra med. Heldigvis er det det som betyr noe for familien min. De har tatt seg tid til å bli kjent med ham, og vet like godt som meg at han er en mann med gode verdier og et hjerte av gull. Så hva er da problemet?

:) Vil bare si at jeg stiller meg bak dette :) Det viktigste er da ikke at han har vestlige verdier, men at han har gode verdier. Petter Pilgård har vestlige verdier, men de han velger å fronte vil ikke jeg utsette noen av jentene i min omgangskrets for. Da vil jeg mye heller presentere dem for de herlige menneskene jeg kjenner fra Palestina og Libanon. Det er bare disse landene jeg har bekjentskaper fra i den delen av verden, derfor trekker jeg dem fram. Disse mennene har møtt meg med en slik godhet og respekt at jeg mildt sagt blir skremt av alle fordommene mot Midtøsten.

Endret av Airi Chikako
Skrevet

Hadde ikke brydd meg, så lenge han var en fin fyr og behandlet datteren min med respekt. Og mulatter er så pene, så da ville jeg fått vakre barnebarn ;)

(Ellers synes jeg Vampen og Airi Chikako har gode innlegg her som jeg er enig i)

Og jeg holdt på å skrive at jeg heller ville hatt en neger som svigersønn enn en frepper før jeg så at det var flere som har skrevet det her :)

• Liker 1
Skrevet

Voldsomt til fordommer mot Frpere som gruppe, men muslimer skal man ikke ha fordommer mot som gruppe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...