AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Hvordan hadde dere reagert hvis deres datter hadde kommet hjem med en kullsvart neger? Svar helt ærlig nå.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Hadde reagert på samme måte jeg hadde gjort om hun tok med seg et hvilket som helst annet menneske med seg hjem. Hadde bedt dem på middag og blett kjent med mannen også.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Det kommer ann på om han er en som hun har truffet på ferie der nede, eller om det er en 2 generasjons innvandrer. Hudfargen spiller ingen rolle, men jeg ønsker at min datter skal bli behandlet med respekt og likeverd, og dermed er det ønskelig at han er en 2 generasjons innvandrer.
Gjest Thefainter Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Nå har ikke jeg barn, men hadde jeg hatt det hadde jeg hadde sagt: OMG!!! HVA FAEN ER DU TENKER PÅ?!?! HAR DU BLITT HEEEELT TOM I HODE?! Nei....Jeg hadde nok brydd meg mer om hvordan han var som person, en hvordan farge han hadde. Dessuten har ikke jeg noe med hvordan den fremtidige kjæresten til min fremtidige datter ser ut
Solros Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Fargen på huden har ihvertfall ikke noe med saken å gjøre så han hadde blitt mottatt på samme måte uansett hvem det var. Som ei over skrev, viktigst er at min datter er lykkelig og at hennes kjæreste behandler henne med respekt og selvstendighet.
Gjest Rettpåsak Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Helt ærlig jeg hadde overhodet ikke godtatt det, mørk afrikaner er helt uakseptabelt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Jeg hadde ikke likt det desverre.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2010 #9 Skrevet 11. september 2010 Hvis han var fra Bergen eller Tromsø.. eller Bømlo. Så ok. Hvis han sleit med norsken ville jeg tippa over tror jeg..
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #10 Skrevet 11. september 2010 Det kommer an på flere ting. Min erfaring fra jobb med innvandrere er mitt inntrykk ikke så bra av visse grupper. Jeg har sett på nært hold dette med kriminell virksomhet og gjengmentalitet. Mye vold og narkotika. Liten vilje til å jobbe. Svært dårlige norskkunnskaper og vilje til å lære. Kall meg gjerne rasist, men jeg foretrekker at min datter holder seg til norske menn. Hadde hun møtt en svart som var adoptert og vokst opp i en norsk familie, så hadde saken vært annerledes og jeg hadde ikke reagert på samme måte. For meg er det viktig at hun møter en mann som holder seg borte fra kriminalitet, vil jobbe og ikke bruker stoff. Jeg tror det er mer problemer med slike ting i afrikanske miljøer.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2010 #11 Skrevet 11. september 2010 Helt OK, forutsatt at han er en redelig og hyggelig fyr, krav som også stilles uavhengig av hudfarge.
Gjest Airi Chikako Skrevet 11. september 2010 #12 Skrevet 11. september 2010 Jeg hadde først og fremst fått greie på bakgrunnen hans. Jeg har selv afrikansk blod i årene, i tillegg til masse annet rart, men hadde nok vært veldig lite vennlig innstilt om han var fra Somalia, for å ta et uglesett eksempel. Hadde gitt ham en fair sjanse dog, i og med at bestefaren min ble tatt for å være afrikaner, og fikk mange negative reaksjoner på det sist han var her. Alt bunner i hvordan han hadde vært som person, men jeg hadde vært mer avslappet om han var fra Mosambique, hvor jeg vet om mange flotte folk, eller f.eks Brasil, som er litt nærmere min egen bakgrunn. Kulturforskjeller kan gjøre sånne forhold umulige. Kan jo legge til at i mine foreldres tilfelle gikk det rett vest, men resulterte i artige unger, så vi klager ikke^^
Gjest Airi Chikako Skrevet 11. september 2010 #13 Skrevet 11. september 2010 Jeg hadde først og fremst fått greie på bakgrunnen hans. Jeg har selv afrikansk blod i årene, i tillegg til masse annet rart, men hadde nok vært veldig lite vennlig innstilt om han var fra Somalia, for å ta et uglesett eksempel. Hadde gitt ham en fair sjanse dog, i og med at bestefaren min ble tatt for å være afrikaner, og fikk mange negative reaksjoner på det sist han var her. Alt bunner i hvordan han hadde vært som person, men jeg hadde vært mer avslappet om han var fra Mosambique, hvor jeg vet om mange flotte folk, eller f.eks Brasil, som er litt nærmere min egen bakgrunn. Kulturforskjeller kan gjøre sånne forhold umulige. Kan jo legge til at i mine foreldres tilfelle gikk det rett vest, men resulterte i artige unger, så vi klager ikke^^ Legger til at det viktigste er at mine fremtidige barn finner gode kjærester. En nordmann med min fars kvaliteter ville jeg vist stor misnøye til...
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #14 Skrevet 11. september 2010 Jeg hadde først og fremst fått greie på bakgrunnen hans. Jeg har selv afrikansk blod i årene, i tillegg til masse annet rart, men hadde nok vært veldig lite vennlig innstilt om han var fra Somalia, for å ta et uglesett eksempel. Hadde gitt ham en fair sjanse dog, i og med at bestefaren min ble tatt for å være afrikaner, og fikk mange negative reaksjoner på det sist han var her. Alt bunner i hvordan han hadde vært som person, men jeg hadde vært mer avslappet om han var fra Mosambique, hvor jeg vet om mange flotte folk, eller f.eks Brasil, som er litt nærmere min egen bakgrunn. Kulturforskjeller kan gjøre sånne forhold umulige. Kan jo legge til at i mine foreldres tilfelle gikk det rett vest, men resulterte i artige unger, så vi klager ikke^^ Helt enig med deg. Ville nok sjekket opp litt nøye avhengig av hvor han kom fra og bakgrunn. Selvfølgelig kan det bli spennende barn av det
sebastianen Skrevet 11. september 2010 #15 Skrevet 11. september 2010 hvilken farge han har spiller ingen rolle , ikke om han snakker norsk heller . men om han kommer fra en kultur der kvinnen ikke er likestilt mannen vill jeg reagert . jeg ville satt pris på å treffe hans foreldre for å se selv hvordan kulturen var . men uansett hva jeg sa , ville nok min datter gjort sine egne valg (hun er 16 )
Piper Skrevet 11. september 2010 #16 Skrevet 11. september 2010 Hvorfor er det fortsatt slik at enkelte har så sterke meninger om mennesker med andre hudfarger? Så lenge mitt barn har det bra, er det mer enn nok til at jeg aksepterer og respekterer valget barnet mitt tar. 1
Kittykat Skrevet 11. september 2010 #17 Skrevet 11. september 2010 Hudfarge eller språk spiller ingen rolle, men om mannen har en kultur der kvinner ikke er likestilte med menn, så vil jeg si klart i fra.
Gjest Moose Skrevet 11. september 2010 #18 Skrevet 11. september 2010 Er det ikke vel gammeldags,utdatert og ikke minst en smule rasistisk å bruke et utrykk som " enn kullsvart neger" ?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #19 Skrevet 11. september 2010 Mye heller en kullsvart neger fra et kristent, afrikansk land enn en lysebrun muslimsk pakistaner.. Så om kriteriet kun er hudfarge, så hadde det ikke spilt noen rolle. Legger man til litt mer om bakgrunn så ville jeg nok hatt flere meninger..
Gjest Awsome Skrevet 11. september 2010 #20 Skrevet 11. september 2010 Eg hadde vært ganske skeptisk. Hadde sikkert godtatt han om det viste seg han var ein OK kar som kunne norsk, oppførte seg fint, ikkje var involvert i tvilsomme saker og behandlet datteren min med respekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå