Gå til innhold

Ville du ha blitt glad?


CocoPiaf

Anbefalte innlegg

Tante strikker alltid ullsokker til meg til jul, hvert år, og det er en av de gavene jeg setter mest pris på og som kommer best til nytte! De fra i fjor rekker akkuratt å bli hullete, før det blir jul og et nytt par er mitt! Hun strikker alltid i spreke farger, så det er spennende og se hvilke fargekombinasjoner som kommer. Hjemmelagde gaver er så hyggelig å få, for da vet du at personen har brukt tid på det, og tenkt på deg under lagingen:) Istedenfor å slenge innom en klesbutikk på julaften før kl. 15.

Pulsvarmere hadde jeg også satt pris på å få i gave, og det er tilogmed lettere å lage en sokker (er jo så vanskelig med den hælen, hehe) Så lykke til med strikkingen! Dine nære og kjære blir nok kjempeglade:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være kjedelig her nå, men jeg har ikke tenkt å strikke.. men å sy :) setter stor pris på at dere sier at dere ville ha blitt glad for diverse strikka ting, men det er ikke noe jeg er særlig flink på.. Jeg syr. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ikke for å være kjedelig her nå, men jeg har ikke tenkt å strikke.. men å sy :) setter stor pris på at dere sier at dere ville ha blitt glad for diverse strikka ting, men det er ikke noe jeg er særlig flink på.. Jeg syr. :goodbye:

Men det samme gjelder for søm. Jeg liker ikke ting som beveger seg i retning husfliden - eller haugevis med farger med store applikasjoner. Skulle du sydd til meg måtte du kjent meg godt.

Likevel er slike ting som skoposer, skittentøyspose (en for hver farge / type vask f.eks.) et pent sengeteppe i mine farger - etc. ting som jeg ville satt pris på. Klær ville jeg ikke ha likt dersom du ikke visste sikkert hva jeg likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg et ganske stramt budsjett for julegaver.

Nettopp kjøpt leilighet i Oslo og har ikke den største lønna å skryte over i det siste.

Tenkte derved å sy julegaver til de jeg er glad i! Holder en del på med å sy klær og diverse.

Ville dere ha blitt glad for å få noe hjemmelagd til julegave?

Tenker på ting som kjoler (når jeg vet størrelse), vesker, oppbevaring, o.l.

Har dere kanskje noen forslag på hva jeg kan lage? Takk :):goodbye:

ja hadde blitt glad jeg

forslag på hjemmelagde ting

Strikka eller hekla lue

strikka skjerf eller sokker

Det er sånne ting jeg hadde blitt glad for.

Å så nå du ikke hadde tenkt å strikke.

hmm vet ikke hva som går an å sy av ting. jo sånn vinhøne. Sånn man kan ta ut posen fra vinkartong og putte inn i vinhøna de er dritkule.

Endret av Bianca28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å lage noe som jeg ikke er sikker på at de personene vil like. Har en god innsikt om hva de liker :) (de er jo tross alt mine nærmeste venner..)

Takk Bianca28, vinhøne var ikke dumt !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg et ganske stramt budsjett for julegaver.

Nettopp kjøpt leilighet i Oslo og har ikke den største lønna å skryte over i det siste.

Tenkte derved å sy julegaver til de jeg er glad i! Holder en del på med å sy klær og diverse.

Ville dere ha blitt glad for å få noe hjemmelagd til julegave?

Tenker på ting som kjoler (når jeg vet størrelse), vesker, oppbevaring, o.l.

Har dere kanskje noen forslag på hva jeg kan lage? Takk :):goodbye:

Hjemmelagde julegaver er oldschool og skikkelig kult.

De siste årene har jeg lagd konfekt, snop osv. og det har slått skikkelig godt ann.

Tror folk er lei sengesett, lysestaker og lignende gaver man gir til perifer familie. Slike gaver havner jo ofte i søppla eller blir re-gifted etter en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagede vennegaver er kjempekjekt, i alle fall så lenge gaven passer til mottakerens smak og interesser. Forkler var jo en kjempeide :)

En venninne av meg bruker å gi bort små glass med hjemmelaget syltetøy til jul. Det er skikkelig stas å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg bruker å gi bort små glass med hjemmelaget syltetøy til jul. Det er skikkelig stas å få!

*stjeler den ideen også*

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville ha blitt kjempeglad, og setter utrolig stor pris på sånne gaver! :biggrin:

Jeg har blant annet fått hjemmelagde sokker, tøfler og skjerf som jeg har brukt til de har blitt slitt i stykker ( :( ), konfekt som hoppet ned i magen min helt av seg selv fordi det smakte så godt, brente mandler, hjemmelagde såper og stearinlys som har passet godt hos meg.

Jeg er ikke flink med håndarbeid, men i år har jeg lyst til å prøve meg på hjemmelaget konfekt / godteri, og lage fine gavekurver med for eksempel pene servietter til. Gleder meg til å begynne allerede nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke flink med håndarbeid, men i år har jeg lyst til å prøve meg på hjemmelaget konfekt / godteri, og lage fine gavekurver med for eksempel pene servietter til. Gleder meg til å begynne allerede nå :jepp:

Ja, det har jeg også tenkt på! Det virker så trivelig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde blitt like glad for noe hjemmelaget som noe kjøpt, men det kommer jo veldig ann på hvor flink du er til å sy da. Hvis det er snakk om klær er det jo viktig at det er noe som både passer og som man føler seg komfortabel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt like glad for noe hjemmelaget som noe kjøpt, men det kommer jo veldig ann på hvor flink du er til å sy da. Hvis det er snakk om klær er det jo viktig at det er noe som både passer og som man føler seg komfortabel i.

Det å sy er ingen problem - design og sying av klær går så og si all fritiden min på uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er. jeg og vil kunne slikt :tristbla:

Det er jo bare å prøve seg fram med litt forskjellig å sy - så kan du lage egne klær du og! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...