Komodo Skrevet 13. september 2010 #41 Del Skrevet 13. september 2010 Anbefaler deg å ta et skikkelig yogakurs til å begynne med. Yogaen på treningssentrene er alltid litt på halv tolv, og er egentlig best hvis du allerede vet hvordan øvelsene skal se ut. De som instruerer på sentrene er ikke utdannede yogainstruktører, så spesielt hvis du har et svakt bekken, ville jeg helt klart vurdert et skikkelig kurs Jeg tror ikke jeg har svakt bekken, men skal satse på et skikkelig kurs hvis jeg først kaster meg på yogabølgen! Da får man vel litt mer hjelp til å gjøre øvelsene riktig, og jeg tror jeg kan trenge all den hjelp jeg kan få på det området. Jeg er stiv som en stokk! Så ekkelt med nær-besvimelsen! Kan det være at sykdommen sitter i litt enda? Håper du slipper å oppleve det igjen! Løper du forresten på asfalt når du løper ute? Jeg prøver å finne mulige løyper i området, men det er mye asfalt, og jeg er litt bekymret for belastningen på knærne... Jeg kan jo løpe på tredemølle istedenfor, men det hadde vært deilig med en uteløype nå som det er så fint vær. Litt mer spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 20. september 2010 Forfatter #42 Del Skrevet 20. september 2010 Æsj, jeg kommer liksom ikke tilbake i form igjen... Går lange turer da i det minste, så er ikke helt inaktiv, men det føles veldig rart å være vant med å trene masse, og så bli motløs av en oppoverbakke.. :klø: Skal prøve å få inn noen styrkeøkter så snart jeg føler overskudd, tror det er veien å gå. Komodo: jeg løper definitivt ikke på asfalt! Jeg får fort benhinnebetennelse, så har superdempede sko og løper kun på jord. Jeg løper rundt en park i nærheten. Nå løper jeg foreløpig i ca 30 min, eller 5km, men når jeg begynner å strekke meg mot 8 og 10km, spørs det om jeg bytter ut løypa med marka eller noe sånt. Men er ikke sikker, tror en av grunnene til at jeg klarer å jogge regelmessig (minus de siste ukene) er nettopp det at det er i nabolaget mitt. Det er så tilgjengelig. yoga og Gina_: jeg bruker Robert Ullreys C25K Podcast, som du finner i iTunes blant annet. Veldig fornøyd. Når jeg skal over til 8 og 10 km, kommer jeg til å gå over til Podrunner Intervals. Og så fikk jeg litt lyst på den nye gadget'en til Adidas! yoga: Men, hvis du logger på den nettsiden, husker du alle vektene på alle øvelsene fra du gjør dem til du kommer hjem, i hodet? Det kommer jeg aaaaldri til å klare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 20. september 2010 #43 Del Skrevet 20. september 2010 Hehe- ja, jeg pleier som regel å huske dem. Hm, kanskje jeg har en litt sær korttidshukommelse? Men det kan nok være en ide å ta med en blokk og penn, så slipper du å huske på alle de ulike tallene.. Det kan høres ut som om det er lurt at du varierer litt i treningsformer nå, for å se om det kan hjelpe på motivasjonen. Kan hende det vil gjøre underverker! :)Det er ikke noe poeng å tvinge seg selv å trene på en måte som ikke gir en noe glede, det vil i lengden kun være nedbrytende både mentalt og fysisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 20. september 2010 Forfatter #44 Del Skrevet 20. september 2010 Ja, du har sær korttidshukommelse! Det er ikke motivasjonen det står på altså. Trening gir meg utrolig stor glede. Jeg synes dette er utrolig frustrerende, men må liksom følge takten til kroppen. Jo mer jeg presser den, jo mindre får jeg gjort. Variasjon er helt klart nøkkelen for meg, trener mange ulike ting. Rutiner funker ikke for meg Er vant med å trene 4-5 dager i uken, så dette er rart. Tok den testen på iform.nu sine sider, og den sa akkurat det samme, at jeg må trene variert og det er sånn jeg alltid har gjort det. Veldig riktig den testen altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 20. september 2010 #45 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg tok også den testen, jeg må visst også trene litt variert. Moro nok nevnte den noe jeg har drevet med, og noe jeg holder på med nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 20. september 2010 #46 Del Skrevet 20. september 2010 Kan det være du er blitt litt overtrent, og derfor ikke klarer å yte like mye som du pleier i treningsøkta..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 20. september 2010 Forfatter #47 Del Skrevet 20. september 2010 Er det så fort gjort å bli overtrent da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 21. september 2010 #48 Del Skrevet 21. september 2010 Ja, det er et godt spørsmål.. Jeg legger ved en link til en artikkel som omhandler overtrening: artikkel Den sier blant annet at det ikke bare er antall treninger som er avgjørende for overtrening, og at et av symptomene bl.a. er at en ikke klarer å yte like mye under trening som en vanligvis gjør. Selv om det er vanskelig "å diagnostisere" seg selv, så kan det kanskje være en ide å ta en uke borte fra trening for å la kroppen bli ordentlig restituert og se om det hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 21. september 2010 Forfatter #49 Del Skrevet 21. september 2010 Det var faktisk en god del der som passer såpass mye at jeg tror du kan ha rett. Jeg har liksom tenkt at overtrent er mye større, men det finnes sikkert ulike grader av det, som alt annet. Da tror jeg at jeg tar noen dager ekstra faktisk, og holder meg til rusleturer i høsten så lenge. Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 23. september 2010 Forfatter #50 Del Skrevet 23. september 2010 Da har jeg tatt meg en deilig styrkeøkt. Har tatt det helt rolig, og ikke pushet, så tror at dette går bra Deilig å være litt i gang igjen. Denne boken har jo nesten virket mot sin hensikt, har ikke trent så lite siden jeg startet denne boken, siden jeg begynte å trene i det hele tatt Men, det har vel mer med timingen å gjøre tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 24. september 2010 Forfatter #51 Del Skrevet 24. september 2010 ZzzzzzzzzzzuuuuuuuMBAAA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 25. september 2010 Forfatter #52 Del Skrevet 25. september 2010 Styrke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 26. september 2010 Forfatter #53 Del Skrevet 26. september 2010 Joggings i solen Hoppet ned på uke 6 i Robert Ullreys C25K, siden det nå har gått noen uker siden sist, så jeg kunne ha muligheten til å være med på pausene hvis jeg trengte det. Men det trengte jeg ikke Nå, rask hopp i dusjen og dytte en rask matbit ned i halsen, så blir det familiemiddag i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 26. september 2010 #54 Del Skrevet 26. september 2010 Så flink du er til å trene! Kos deg i familiemiddagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 26. september 2010 Forfatter #55 Del Skrevet 26. september 2010 Takk Jeg elsker å bruke kroppen! Det er så deilig å kjenne at kroppen lever, og at det liksom bruser i musklene. Hater den følelsen når det er en stund siden man har trent, hvor man kjenner at musklene dør. Hehe, eller det føles sånn da i allefall. Føles ordentlig godt å være i gang igjen! Tenker jeg skal prøve kondis/ styrke ca annenhver dag en stund fremover, og så legge inn fridager ettersom jeg trenger det. Og så tror jeg at jeg skal krype til korset og kjøpe meg treningstights. Har hele tiden syntes at det ikke er noe fint, men alle som trener ser så freshe ut nå om dagen, i så fine treningsklær. Selv mennene. Den gamle joggebuksen min er kanskje utdatert.. Hadde egentlig likt å hatt en litt løs, svart joggebukse, som er vind og vanntett. Sånn at det blir plass til superundertøy under når det blir kaldt. Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 27. september 2010 Forfatter #56 Del Skrevet 27. september 2010 Hviledag i dag kjennes det ut som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 27. september 2010 #57 Del Skrevet 27. september 2010 Treningstights, fordi jeg ikke merker dem når jeg trener. Har jogget med tykk joggebukse før, og det var helt forferdelig... Har kjøpt en tynn joggebukse til kaldere dager da, men jeg skal holde på tightsen så lenge jeg kan Flinkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 27. september 2010 Forfatter #58 Del Skrevet 27. september 2010 Det er egentlig ikke tykk joggebukse, det er mer en baggy bukse som jeg brukte til vanlig før, men som jeg ikke bruker lenger. Den funker helt fint, men tipper det finnes mer ideele løsninger Hvordan er den tynne joggisen din? Er den vind- og vanntett? Hvor kjøpte du den? Dyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 27. september 2010 #59 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg kjøper de så billig som mulig, typisk til 200-400 kr på hvilke som helst sportsbutikker. Tviler sterkt på vind og vanntetthet altså Er bare slike tynne som man kan bruke på treningssenter og når det ikke er alt for kaldt ute, så jeg sliter når det blir kaldere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
up! Skrevet 28. september 2010 Forfatter #60 Del Skrevet 28. september 2010 Hmm.. må finne noe som funker når det blir kaldt og vått. Hva bruker du på føttene? Brodder? Kjenner at dørstokkmila er ulidelig lang i dag. Vurderer å ta en til hviledag, og gjøre en innsats i leiligheten, ser ut som en slagsone her Og så labbe ned til butikken for å kjøpe noe mer eller mindre fornuftig til middag, og kose meg med Grey's Anatomy når det begynner. Klær trengs å vaskes også.. Men kjenner at fellesvaskerimila også er ganske lang Til gjengjeld har jeg gått lang tur i dag, og i går også, selv om det ikke er trening, er det jo i allefall bevegelse. Nei, løfte litt på skrotten og rydde tenker jeg. Må få litt orden her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå