Gjest Bianca28 Skrevet 9. september 2010 #361 Del Skrevet 9. september 2010 Hvem er det som viser arroganse mot flaskemødre her? Jeg kan ikke huske å ha sett et innlegg der innskriveren snakker stygt om de som gir flaske. Jeg så ett. det er langt bak. Skal finne det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 9. september 2010 #362 Del Skrevet 9. september 2010 Tør påstå at jeg fikk flere kommentarer fordi jeg flaskematet (overhørte baksnakk flere ganger). her er en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 9. september 2010 #363 Del Skrevet 9. september 2010 til alle ammende: hvis dere vil at folk skal respektere ønsket deres om å amme offentlig så må dere FOR HEL... respektere at det finns mødre som ikke ammer p.g.a. sykdom, lite melk m.m. , og ikke fordi de er late. For jeg er møkklei de stygge blikkene deres jeg får hver gang jeg tar flaska med erstatning ut av stelleveska. Dette var litt off-topic, men jeg måtte få det ut velger å være anonym her. Og den jeg siterer på over her er den jeg siktet til om ammende mødre som ser stygt på flaskematere og anklager dem for å være late eller ikke gidde å amme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 9. september 2010 #364 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg snakker om amming ute på dagtid, når man er i permisjon og ute på tur. Jeg kan fint overlate ungene til pappaen på kveldene og gå ut en tur NÅ, men de føste spedbarnsmåneden var det ikke så enkelt. De var for avhengige av puppen og jeg var nå også litt for sliten til å gå særlig mye ut om kveldene. Tvillingene mine tok flaske, men ikke velvillig og ikke hvis puppen var i nærheten. Førstemann tok ikke flaske, ikke om han holdt på å sulte i hjel heller. Kom flere ganger halsende hjem til hylende unge den gangen hvis jeg var ute en snartur. Men ammeperioden går utrolig raskt, plutselig spiser de fast føde, drikker av kopp og legger seg klokken 19.00 uten problemer, men de første 5-6 månedene er mange babyer veldig avhengig av puppen og mor. Dette er noe man kanskje ikke skjønner før man står midt oppe i det selv, jeg skjønte det IKKE før ungene kom og mente at de helt klart skulle ta flaske uansett hva Jojo jeg skjønner jo hva du mener men så var det snakk om at de måtte ammes såpass ofte at puppen må være der til enhver tid. Om man kombinerer amming og pumping( noen må jo gjøre dette pga f.eks brystbetennelse o.l) så kan man gi pupp når det er hensiktsmessig deretter flaske når det er hensiktsmessig mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 9. september 2010 #365 Del Skrevet 9. september 2010 Bare for å gjøre det klart, ingen her inne har sagt at ingen babyer tar flaske. Bare så det er klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 9. september 2010 #366 Del Skrevet 9. september 2010 Bare for å gjøre det klart, ingen her inne har sagt at ingen babyer tar flaske. Bare så det er klart Bare sånn det hørtes ut. jeg skrev en kommentar om at det gikk an å gi flaske om man ville det. Det første jeg får som svar er at en sier FEIL!!! med mange utropstegn og kommer med eksempler på sitt eget barn som ikke tar flaske, SOM OM hennes barn var fasit. Litt rart og brukke uttrykk som riktig eller feil i denne situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 9. september 2010 #367 Del Skrevet 9. september 2010 Om jeg ikke liker et bilde, en mann, en dame eller noe annet...så snur jeg meg vekk. Og det kan man også gjøre om det blir for gale å se på amming i det offentlige. Nå som pupper er seksualt-organ så må man vel forstå de som tar seg nær av det :ironisk: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 9. september 2010 #368 Del Skrevet 9. september 2010 Hehe men det er jo sant. Det er feil at man (alltid) kan gi flaske om man vil det hvis man ammer. På noen babyer går det fint å veksle og på andre går det ikke. Sånn er det bare Og det er fortsatt ingen her inne som har sagt at ingen barn tar flaske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #369 Del Skrevet 9. september 2010 Jeg lurer i grunne litt på hvor dere ser alle disse "blottende amme-mødrene" Grünerløkka, Grønland, Oslo Øst, Oslo sentrum... Jeg lurer i grunn litt på hvor dere ser alle disse "diskrete amme-mødrene". Men veldig hyggelig å høre at det finnes så mange av dem. Om ikke andre steder så i alle fall på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 10. september 2010 #370 Del Skrevet 10. september 2010 Grünerløkka, Grønland, Oslo Øst, Oslo sentrum... Aha. Vel der ferdes jeg sjelden, så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg lurer i grunn litt på hvor dere ser alle disse "diskrete amme-mødrene". På cafeene her i distriktet. Men det er mulig du har litt urealistiske krav til HVOR diskret man skal klar å være da. For min egen del kan jeg ikke si at jeg i nevneverdig grad har tenkt over ammende mødre overhodet før jeg fikk barn selv. Etter å ha erfart "ofentlig amming" selv tenker jeg mer over de jeg ser som ammer, men jeg har ennå til gode å se mer enn ett eneste tilfelle av noe jeg syntes ikke var diskret (og det tror jeg var en glipp fra hennes side, og det kan faktisk skje med oss alle). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 10. september 2010 #371 Del Skrevet 10. september 2010 Grünerløkka, Grønland, Oslo Øst, Oslo sentrum... Jeg lurer i grunn litt på hvor dere ser alle disse "diskrete amme-mødrene". Men veldig hyggelig å høre at det finnes så mange av dem. Om ikke andre steder så i alle fall på KG. Her jeg bor er i alle fall damene ganske så diskrete. Har kun en gang opplevd å se en dame som blottet seg skikkelig med hele stellet hengende ute til påsyn, og det er mange år siden, så det må kunne kalles et unntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 10. september 2010 #372 Del Skrevet 10. september 2010 Her jeg bor er i alle fall damene ganske så diskrete. Har kun en gang opplevd å se en dame som blottet seg skikkelig med hele stellet hengende ute til påsyn, og det er mange år siden, så det må kunne kalles et unntak. Ja, ikke sant. Det er klart at det av og til vil dukke opp mennesker som mangler blygsel eller ved et uhell kommer til å vise mer enn del planla. Men å begynne å "fordømme" alle ammende fra det offentlige rom blir en merkelig reaksjon. De aller fleste er svært diskret og det er så absolutt tillatt og i all hovedsak svært akseptert å amme offentlig i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disturbed Skrevet 10. september 2010 #373 Del Skrevet 10. september 2010 Bare sånn det hørtes ut. jeg skrev en kommentar om at det gikk an å gi flaske om man ville det. Det første jeg får som svar er at en sier FEIL!!! med mange utropstegn og kommer med eksempler på sitt eget barn som ikke tar flaske, SOM OM hennes barn var fasit. Litt rart og brukke uttrykk som riktig eller feil i denne situasjonen. Nei, hennes barn er ikke fasit; på samme måte som eksempler på barn som tar flaske heller ikke er fasit. Det man prøver iherdig å meddele er at alle barn er ulike, så noen barn tar flaske mens andre overhodet ikke vil ha den. Det er altså ingen fasit her i det hele tatt, hverken den ene eller den andre veien! Det har seg nemlig sånn at slikt kan man ofte ikke vite eller planlegge før barnet er der. Jeg så for meg idylliske dager, kvelder og netter der jeg, barnefaren og evt andre som måtte føle for det matet barnet med flaske etter at jeg hadde pumpet. Men slik ble det overhodet ikke. Ungen nektet flaske, og etter å ha prøvd x antall dager, kvelder og netter uten at hun spiste en eneste dråpe, men bare vræla og gjorde tilværelsen uutholdelig på alle måter for den stakkars faren sin, så fant vi ut at vi måtte akseptere at hun faktisk hadde egne meninger om hvorvidt hun ville ha flaske eller pupp. Og ikke var det heldig at jeg pumpet meg heller, da melkeproduksjonen min da ville økt til et gjennomsnittsmeieri, noe jeg fant både ubehagelig og upraktisk. Nå kommer jeg muligens til å få kritikk for at jeg fremstiller min egen situasjon som fasit, men det er altså ikke det som er hensikten. Det er et ærlig forsøk på igjen å forklare at problemstillingen flaske vs pupp ikke nødvendigvis er foreldrenes avgjørelse. Det er et lite vesen i hovedrollen som av og til svært gjerne vil ha et gedigent ord med i laget...! Ergo er det riktig å bruke ordet feil om at alle barn tar flaske hvis foreldrene bestemmer seg for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 10. september 2010 #374 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Jeg vil bare presisere at jeg ikke ammet offentlig fordi barnet ikke tok flaske. Jeg ammet offentlig fordi det var det desidert enkleste. Selv om mitt første barn hadde tatt flaske så ville jeg alikevel ammet. Å lage til en flaske ved et cafebord (feks) eller på et kjøpesenter med en hylende unge på armen er mye mer klønete og tar mye lenger tid en å legge barnet til puppen, amme og bli ferdig med det fort og greit. Flasking synes jeg er tungvindt. Det blir alltid for varmt eller for kaldt, man bommer på flaska med måleskjea og halvparten av pulveret går på gulvet, man skrur ikke riktig på og melka går veggimellom når man rister.... Nei, huff. Pumping.... Jeg satt der med pumpen min som gikk og gikk, det kom kanskje 40ml på 10 min, som nesten ikke er verdt å ta vare på engang mens jeg fikk vondt i ryggen av den ukomfortable stillingen... Urk!!! Hadde jeg hatt flaskebarn så skulle jeg investert i en del tekno-utstyr som gjorde flaskingen enklere. Jeg var for trøtt til å styre med alt det der, puppen var så veldig enkel å ty til Endret 10. september 2010 av Caramba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. september 2010 #375 Del Skrevet 10. september 2010 Tør påstå at jeg fikk flere kommentarer fordi jeg flaskematet (overhørte baksnakk flere ganger). her er en Men det er ingen her i tråden som har snakket nedsettende om flaskemating, dette er et eksempel fra det virkelige liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 10. september 2010 #376 Del Skrevet 10. september 2010 Men det er ingen her i tråden som har snakket nedsettende om flaskemating, dette er et eksempel fra det virkelige liv. Dessuten ser jeg ikke helt logikken i at om noen har vært negativ til flaskemating, så burde alle mate med flaske i stedet for å amme. Jeg synes det er helt feil å reagere negativt på et barn som blir matet med flaske -det skal selvfølgelig være helt OK. Akkurat som jeg mener at det er en selvfølge at man skal kunne amme -på en hensynsfull og diskret måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 10. september 2010 #377 Del Skrevet 10. september 2010 Dessuten ser jeg ikke helt logikken i at om noen har vært negativ til flaskemating, så burde alle mate med flaske i stedet for å amme. Jeg synes det er helt feil å reagere negativt på et barn som blir matet med flaske -det skal selvfølgelig være helt OK. Akkurat som jeg mener at det er en selvfølge at man skal kunne amme -på en hensynsfull og diskret måte Enig i alt du sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå