Gå til innhold

Jeg ammer offentlig!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at ammepupper er store, saftige og deilige :rødme:

Ja, dere bør dekke dere til, for dere vet ikke hvilken pervo-folk som fantaserer om puppene deres ... Det er eneste grunn til at dere bør dekke dere til. :nei:

Jeg er ikke direkte imot amming, om det blir gjort diskret. Men om jeg ser en diger, slapp ammepupp når jeg spiser blir jeg kvalm, ikke opphisset. Og det er faktisk ikke alle som dekker seg til. Hadde alle gjort det hadde vi vel ikke hatt denne diskusjonen. Å si at folk som ikke liker å se ammepupper er pervo er helt bak mål. Sier mer om deg enn om oss som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke direkte imot amming, om det blir gjort diskret. Men om jeg ser en diger, slapp ammepupp når jeg spiser blir jeg kvalm, ikke opphisset. Og det er faktisk ikke alle som dekker seg til. Hadde alle gjort det hadde vi vel ikke hatt denne diskusjonen. Å si at folk som ikke liker å se ammepupper er pervo er helt bak mål. Sier mer om deg enn om oss som ikke liker det.

Nei, nei, det var ikke sånn jeg mente det.

Jeg er en mann, og jeg elsker store, deilige og saftige ammepupper. :wow: Det gjør vel de fleste menn...

Den eneste grunnen til at kvinner bør dekke seg til og å være mer diskre når de ammer, er for at andre menn ikke skal få innsyn i godsakene.

Så kan det jo være greit å skåne de om ikke liker å se ammepupper ved middagsbordet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samfunnet virkelig blitt så kaldt og kynisk at det ikke er rom for slike naturlige ting? Generasjonen over oss ser på amming som noe helt naturlig.

Jeg har ikke lest hele tråden.

Amming er naturlig. Sex er desto mer naturlig(tross alt, så godt som alle har sex, mens slett ikke alle(bla. jeg)har barn). Det hører ikke hjemme i det offentlige rom av den grunn. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man absolutt skal amme mens man er ute på byen, så er det fint om man gjør det så diskret som mulig. Har sett nok av folk som sitter mitd i lysningen på kjøpesentre og slikt, og det er ikke greit. Sitter man litt gjemt bort er det ikke så farlig, men for meg er det ikke greit at folk ammer åpenlyst på kafe og andre spiseplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden av en skrikende baby eller synet av en pupp?

Det er vanskelig å overdøve en sulten baby, da er det lettere å se en annen vei når puppen kommer fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg mener det er greit å være litt diskre, men er det så ille hvis vi prøver å dekke til mest muig? Er samfunnet virkelig blitt så kaldt og kynisk at det ikke er rom for slike naturlige ting? Generasjonen over oss ser på amming som noe helt naturlig.

Jeg er helt enig med deg. Ser ikke noe galt i å amme nesten over alt. Men en gang ble jeg sittende ved siden av en dame på cafe som hadde hele puppen og veldig mye hud ute på en måte så man så hele stasen. Det var litt i meste laget merket jeg, syns det er normal folkeskikk å dekke til litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det dere som er imot aming irriterer dere over?

at dere risikerer å se en pupp,en baby, eller at mennene deres kan se en pupp?

jeg ser virkeli ikke problemet. folk flest er jo diskre.

og det er mye mer forstyrrende med ett skrikende barn, fordi det trenger mat.

Blåhvite fleskepupper

lyden av gulp

lyden av rapingen etterpå

gule ekle ammeinnlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om de som sitter å ammer på cafe. Ærlig talt folk sitter å spiser. Ta litt hensyn. Jeg blir faktisk kvalm når kvinner slenger ut hengenepuppene sine å ammer på cafe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har amma overalt. Ikkje at eg er så ofte i byen, men dei gongene eg har vori, med små ungar, har eg amma der det har passa meg. Ikkje fått anna enn hyggelege kommentarar (ofte frå eldre damer). Begge mine ungar har vore slik at dei ville ha pupp MINST annakvar time, og flaske tok dei aldri. Eg var som sagt skjelden i byen, men meiner folk verkeleg at eg då skulle gå 7-8 mnd (så lang tid tok det før ungane åt noko anna enn pupp!) før eg aller nådigst fekk lov til å ta meg ein bytur? Viss nokon "mistar appetitten" av at andre ammar i samme rom, er det dei som har eit problem. Ærleg talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hva er det som er så kvalmt med en pupp?? De fleste av dere her er kvinner og har dermed sett et bryst før. Å kalle det kvalmende synes jeg er i overkant prippent (i mangel av noe bedre ord akkurat nå).

Jeg er enig med de fleste her at man skal være diskré, men jeg ble da ikke kvalm da jeg så ei dame på kjøpesenteret her om dagen som hadde dratt singletten nedover i stedenfor oppover slik at hele brystpartiet var blottet. I tillegg satt hun og klødde på puppen slik at fokus ble trukket dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har amma overalt. Ikkje at eg er så ofte i byen, men dei gongene eg har vori, med små ungar, har eg amma der det har passa meg. Ikkje fått anna enn hyggelege kommentarar (ofte frå eldre damer). Begge mine ungar har vore slik at dei ville ha pupp MINST annakvar time, og flaske tok dei aldri. Eg var som sagt skjelden i byen, men meiner folk verkeleg at eg då skulle gå 7-8 mnd (så lang tid tok det før ungane åt noko anna enn pupp!) før eg aller nådigst fekk lov til å ta meg ein bytur? Viss nokon "mistar appetitten" av at andre ammar i samme rom, er det dei som har eit problem. Ærleg talt.

GUDBEDRE at noen ikke er som deg :kjefte: Ærlig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåhvite fleskepupper

lyden av gulp

lyden av rapingen etterpå

gule ekle ammeinnlegg

Jeg synes ikke noe om de som sitter å ammer på cafe. Ærlig talt folk sitter å spiser. Ta litt hensyn. Jeg blir faktisk kvalm når kvinner slenger ut hengenepuppene sine å ammer på cafe.

Slike kommentarar som dei over, syns eg verkeleg er bak mål.

Og ærleg talt, kva er vitsen med å kommentere puppanes utsjånad? Slett ikkje alle som ammar har hengepuppar, og har dei det, så gjer vel ikkje det noko? Tåler folk verkeleg så lite? Gå heim til fantasiverda deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en gutt på 6 mnd. Jeg syns det er vedig sårende at folk ikke ønsker meg og barnet mitt i det offentlige rom. Og jeg synes at det er på sin pass å fortelle hvordan det er å være oss.

Vi er på Byporten i Oslo, for å kjøpe klær til gutten og litt andre nødvendigheter. Og gutten blir sulten. Da prøver jeg først å sette meg inn på et prøverom, men får beskjed om at det ikke er noe ammeplass. Gutten er sulten og gråter etter mat. Jeg drar ned til stellerommet, men der er det laaang kø, og den første bruker 20 min. Jeg vet at Egon er en fin plass man kan gjemme seg litt, men de er full og kø utenfor. Og da har gutten allerede ventet i tre kvarter, noe som er LENGE for en liten baby å vente når den er sulten. Ja da setter jeg meg på en benk eller kjøper en Coa og setter meg på en kafè selv om noen kan føe seg støtt. Jeg syns det ville vært utrolig egoistisk av meg å la han sute bare fordi det kunne støte noen. Babyer, særlig nyfødte trenger mye mat ofte. Og de som akkurat har fått må amme mye og ofte for å få en god mekeprodukjson, sånn er det bare.Og man må jo ut, ellers har man ikke hatt mat eller klær.

Jeg mener det er greit å være litt diskre, men er det så ille hvis vi prøver å dekke til mest muig? Er samfunnet virkelig blitt så kaldt og kynisk at det ikke er rom for slike naturlige ting? Generasjonen over oss ser på amming som noe helt naturlig.

Jeg ville ikke sagt at det er uøsket, nei. Jeg ammet ungene mine overalt, benker ute, kafeer, t-banen osv. Har ikke Byporten benker? Ville funnet meg en og ammet der. For hverken Egon og stellerommene er forebeholt amming, kanskje tvertimot? Prøverom ville jeg ikke prøvd engang. Det er ikke for amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, hva er det som er så kvalmt med en pupp?? De fleste av dere her er kvinner og har dermed sett et bryst før. Å kalle det kvalmende synes jeg er i overkant prippent (i mangel av noe bedre ord akkurat nå).

Jeg er enig med de fleste her at man skal være diskré, men jeg ble da ikke kvalm da jeg så ei dame på kjøpesenteret her om dagen som hadde dratt singletten nedover i stedenfor oppover slik at hele brystpartiet var blottet. I tillegg satt hun og klødde på puppen slik at fokus ble trukket dit.

Einig med deg.

Må innrømme at eg er som dama på kjøpesenteret ditt, eg har aldri giddi og kjøpt ammetoppar og -genserar, så her drar eg singleten ned eller genseren opp... Den som har problemer med hengepuppane mine får berre seie i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einig med deg.

Må innrømme at eg er som dama på kjøpesenteret ditt, eg har aldri giddi og kjøpt ammetoppar og -genserar, så her drar eg singleten ned eller genseren opp... Den som har problemer med hengepuppane mine får berre seie i fra.

Helt ærlig så er holdningen din kvalm. Du trenger ikke blotte deg på trass når du skal mate ungen din heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke noe om de som sitter å ammer på cafe. Ærlig talt folk sitter å spiser. Ta litt hensyn. Jeg blir faktisk kvalm når kvinner slenger ut hengenepuppene sine å ammer på cafe.

Babyen ligger der og spiser den og. Selv dekker jeg litt til når jeg ammer, men jeg bryr meg lite om noen ikke dekker til puppen.

Det heter "folk sitter OG spiser" forresten.

Endret av Tiarra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at ting har endret seg siden jeg fikk barn, men barnet i denne tråden er 6 mnd gammelt, og da jeg var nybakt mor var det ikke vanlig at 6 mnd gamle barn diet hver 2. time... da fikk vi i såfall beskjed fra helsesøster om at det var på tide å gå over til mer mettende mat.

Og jeg lurer på hvordan det er tydelig at det er få som har barn i denne tråden?

Alle mener det er greit å amme offentlig på egnede plasserdet, men det varierer litt hva som anses som egnet plass.

helt enig. Et barn på 6 mnd kan klare seg fint uten mat i 3-4 timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så er holdningen din kvalm. Du trenger ikke blotte deg på trass når du skal mate ungen din heller.

Haha - "blotte" meg? :ler:

Sida når blei amming og blotting det same?

Frå Wikipedia:

Blotting er når en viser fram kjønnsorganene i andre sammenhenger enn hva som kan oppfattes som normalt. Det oppfattes krenkende for andre og er forbudt ved lov og straffbart. Det regnes som et seksuelt overgrep. For at det skal regnes som overgrep, kreves at det er en tilsiktet /forsettlig handling, rettet mot en eller flere personer som ikke har noe ønske om å se noe slikt.

Det er ikke blotting å dusje uten klær eller gå naken på en nakenbadestrand. Striptease kommer i en særstilling, siden den som vil se slikt, selv må bevege seg til steder der dette tilbys. Mange steder i verden settes grenser for hvor avkledd artisten kan opptre, men slik avgrensning finnes ikke i Norge.

Om en kvinne i Norge avdekker et bryst for å amme, vil det ikke ansees som straffbart, selv om de sosiale normene for slikt i nioen sammenhenger synes å være i endring.

helt enig. Et barn på 6 mnd kan klare seg fint uten mat i 3-4 timer

Her er det nokon som ikkje har barn, skjønner eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...