Dalmore Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #621 Del Skrevet 28. mars 2011 Hipp hurra for solen som skinner fra knallblå himmel og ikke minst for den magiske 30-ukersgrensen som passeres i dag!! Det er jo ikke akkurat VANLIG at tvillinger fødes før uke 30, men det skjer med noen, og jeg synes det er vanvittig deilig å ha kommet over akkurat den milepælen som har vært viktig for meg hele svangerskapet. De får ikke lov til å komme ut på enda veldig lenge, men det føles uansett bedre å være over på 3-tallet enn fremdeles på 2-tallet! Og så passer det jo fint at jeg også legger inn statusoppdatering for svangerskapet i dag! Termin: 8. juni 2011 På vei: 30 uker i dag Kjønn: De tror det er to jenter, og etter sju ultralyder har de fremdeles ikke sett noe tegn til noe annet. Jeg tror derfor at det er to små frøkner der inne, men er ikke 100 prosent sikker før de kommer ut... Utålmodig: Nei, absolutt ikke. Faktisk motsatt - jeg har jo masse ting igjen som jeg gjerne vil gjøre før de kommer, så jeg satser på at de venter enda maaaange uker! Jeg gleder meg jo selvfølgelig til å møte dem, men samtidig er det litt skummelt med to bebiser på en gang, så foreløpig koser jeg meg veldig med å ha dem der de er nå... Aktivitet: De rører mye på seg begge to, selv om det er litt forskjell i bevegelsene. Tv1 rører på seg, mens tv2 SPARKER til tider ganske hardt. Det har sikkert litt med måten de ligger på, uansett er det litt stas å kjenne forskjell på dem. Da får de liksom hver sin personlighet allerede nå. Bestemt navn: Nei, vi har ikke bestemt oss. Har vel fire-fem navn som vi er helt enige om at vi liker begge to, og så får vi se hvilke vi ender på. Akkurat nå tror jeg det ligger an til å bli oppkalling etter hver vår farmor. Vektøkning: Nei, ingenting. Ganske fornøyd og stolt av det! Vann i kroppen: Våkner med hovne fingre, men det går seg til i løpet av dagen. Går uten ringer da, vil jo helst ikke måtte klippe av gifteringen. Litt dypere sokkemerker enn før, men ikke så mye vann i beina ellers. Barnerom: Nei, her får de ikke noe eget rom enda. Foreløpig skal de sove i samme seng, inne på vårt rom. Etterhvert får de flytte inn på det ekstra rommet, men vi beholder det også som gjesterom, så det får nok ikke noe barneroms-preg. Utstyr: Veldig mye er på plass, vi mangler ett bilsete og litt småting. Klær og tekstiler er på plass, pluss masse småtterier. Strekkmerker: Har jo noen fra før, men tror også at jeg har fått noen på siden av magen øverst, der hvor den har strukket seg mest. Siden jeg har så mange fra før, er jeg ikke noe lei meg for det. Kroppen min bærer fram to barn, da tåler jeg at det setter noen merker også! Melk i brystene: Litt råmelkrester (tror jeg) i knoppene de siste dagene, i går kom det en klar dråpe da jeg klemte forsiktig på dem. Så kanskje det er noe på vei? Om fødselen: Vil så innmari gjerne føde vaginalt, men siden tv1 nå ligger i seteleie, er det bare å krysse fingrene for at de flytter på seg de siste ukene. Blir det keisersnitt så skal jeg fint takle det også, det viktigste for meg er at legene gjør det valget som er best for meg og for barna. Plager: Føler meg i fin form, selv om det selvfølgelig begynner å bli tyngre nå. Siden jeg har vært sykemeldt de siste 11 ukene, har jeg hatt mulighet til å ta livet med ro og bare ruge, og det gjør nok sitt til at formen fremdeles er fin. Oppegående: Ja, absolutt. Prøver å gå tur hver dag, og selv om de ikke er så lange så er jeg i hvert fall i aktivitet. Trening tror jeg bare jeg kan glemme, men det skulle kanskje bare mangle? Sulten: Nei, ikke egentlig. Mer matlei, og så er det ikke plass til så store porsjoner i magen heller. Spiser mange små måltider, men burde vært enda flinkere til å spise enda sunnere... Matkick: Nope, ikke enda. Bare veldig lyst på sjokolade, men det er kanskje ikke så rart når det er så lenge siden sist, hehe. Kynnere: Tror det må være det jeg får når jeg går fort&langt, det føles i hvert fall som det strammer seg inni magen. Ikke ordentlig vondt, men veldig ubehagelig. Tungt: Tja, siden jeg ikke har gått opp noen kilo enda så er det liksom ikke TUNGT for kroppen på den måten, men jeg merker jo at magen er litt mer i veien og at det er vanskelig å bøye seg ned osv. Det vondeste er faktisk å ligge i senga om natten, da får jeg vondt i ryggen men det går over når jeg kan bevege meg på dagtid. Kjekt når det er den veien! Jepp, det var oppdatering fra uke 30-boblen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. mars 2011 #622 Del Skrevet 28. mars 2011 Gratulerer med milepæl og 30 uker Kjempegøy å lese oppdateringene dine! Jeg er kjempeimponert at du har klart å holde vekten! Du har jammen vært flink! Også syns jeg det er så fasinerende at du allerede nå kan skille de to tvillingene, at du kjenner hvem som er hvem liksom Lykke til videre - måtte de to snuppene kose seg inni magen din i noen uker til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 28. mars 2011 #623 Del Skrevet 28. mars 2011 Så gøy å lese din gravidstatus! Og for 30 uker Vann i kroppen er noe herk - krysser fingrene for at du slipper med hovne fingre! (er ille nok det vet jeg) Stas å kunne kjenne merkbart forskjell på frøknene da! Skjønner godt at du har lyst å unngå keisersnitt - men som du sier - om det er det som blir det beste for deg og barna så må man vel... Ut må de jo uansett på en eller annen måte. Håper du får en din mandag videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 28. mars 2011 #624 Del Skrevet 28. mars 2011 litt for 30 uker, jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 28. mars 2011 #625 Del Skrevet 28. mars 2011 Du er en knallgod ruger, Dalmore! Neste milepæl er 34 uker. Alt går mye bedre hvis de holder seg inne til da i hvertfall, men det går veldig bra med ungene hvis de kommer nå. Jeg syns det var veldig godt å vite. Jeg har sortert tøy i str 50 nå, guttene har begynt med 56. Mye blått, men noe i hvitt/stripete. Mest bodyer, men noen sparkebukser er det også. De er stort sett hvite. Jeg tromler klær, men de er fine. Jeg kaster slitte og mindre pene plagg. Vil du ha, hvis ikke sender jeg det til Fretex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #626 Del Skrevet 28. mars 2011 Takk for mange fine hilsener på 30ukersdagen! Det føles nesten litt som bursdag, hihi! Ripsy: Jeg har jo jobbet litt for denne vektutviklingen, så det føles veldig fint! Samtidig er jeg nok heldig også, for jeg har jo ikke vært helt nazi, og vet om mange som lever supersunt og likevel legger på seg. Vi er bare forskjellige! Og ja, det er morsomt å kjenne forskjell på dem. Det hjelper jo veldig at jeg vet hvordan de ligger, selvfølgelig! Hegejenta: Heldigvis går de hovne fingrene over i løpet av dagen, så jeg skal ikke klage. Høres ikke noe særlig ut sånn som du har det... Skulle det bli keisersnitt, så skal jeg nok takle det også. Jeg må jo bare det! Men det handler litt om at jeg har lyst til å oppleve å føde vaginalt faktisk, tror jeg hadde følt meg "snytt" om jeg ikke fikk oppleve det i livet mitt. Samtidig er det jo tullete å være så bestemt på det at man ender opp med å få en verre opplevelse enn man kunne fått. Setefødsel er jo ikke akkurat drømmen det heller. Og Mannen sier at han skal huske på at jeg har sagt alt dette når jeg ligger der og har vonde rier, da skal han minne meg på at jeg heller ville dette enn keisersnitt. Vi får se, foreløpig tenker jeg ikke så mye på det, jeg får jo ikke gjort noe med det fra eller til! jolie: takk for hopping, morsomt at du henger med her inne! Trekkoppfuglen: Det er godt å vite at de er noenlunde trygge om de skulle komme nå, men selvfølgelig vil jeg helst at de venter litt. Jeg har så fine dager nå, med sol, det meste på plass og form som er noenlunde fin, så jeg vil bare nyte det at jeg vet hvor jeg har dem og så kan de få vente i enda mange uker før de kommer ut. Kan vi ikke si 37 uker, da? Og du har PM! Har vært ute i solen, det er så DEILIG å slippe brodder! Her er asfalten helt bar nå, og jeg bare nyter. Gleder meg til å kunne bruke småsko snart, da er det liksom skikkelig vår. Har levert brudekjolen min til rens, det var på tide siden det er 1,5 år siden bryllupet... Den har hengt trygt i skapet, men nå fant jeg ut at jeg renser den, og så kan jeg høre med mamma om de har plass i et skap hos seg. Kjekt å bli kvitt den her hos oss hvor vi har dårlig plass! ... siden den er spesialsydd til meg, er det ikke aktuelt å selge den. Ikke kostet den 20 000 heller, så jeg synes ikke det gjør noe å beholde den. Vi HAR tenkt litt på om vi skal sy dåpskjole av den, siden Mannens familie har en arvekjole i familien og vi trenger jo to. En arvekjole og en sydd av mammas brudekjole hadde jo vært symbolsk og fint? Alternativt får vi kjøpe en dåpskjole som kan gå i arv i min familie etterhvert. Er liksom egentlig litt lite lysten på å klippe i stykker kjolen min, da er det morsommere å beholde den sånn at jentene kan se på den om noen år. Og jammen får vi besøk i dag også, svigers kommer til byen for et ærend (de bor 1,5 time unna), og tar med den ene sprinkelsenga! Kjekt å få det levert rett på døra! ... svigerfar ble forresten streng i stemmen da han hørte at vi hadde tenkt å kjøpe kommode på Ikea. Når man har møbelsvigerfar er det ikke helt godtatt med Ikea-ting, nemlig. Men så viste det seg at vi ikke får plass til Malm-kommoden sånn som vi hadde tenkt likevel (ikke uten å ommøblere mye, og det vil vi helst slippe), så da trengte vi en smalere kommode. Det hadde selvfølgelig møbelsvigerfar til salgs, så da bestilte vi bare den hos han. Kjekt! Regner med at han kommer og leverer den også etterhvert, og den kommer ferdigmontert til innkjøpspris (hvis vi i det hele tatt får lov til å betale for den, hihi), så det er absolutt en vinn-vinn-situasjon for oss. Det er vel litt tidlig å sette opp senga i uke 30, men jeg tipper at de kommer til å ville se hvor senga skal stå, så jeg får kaste meg rundt og shine litt på soverommet og tørke over med en klut her og der. Man vil jo gjerne at svigermor skal se at ting er på stell hos sønnen hennes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 28. mars 2011 #627 Del Skrevet 28. mars 2011 30 uker!! Dette går jo bare strålende, Dalmore! Satser på at du skal få gå og ruge i mange uker til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #628 Del Skrevet 28. mars 2011 Det satser jeg på også, andemor! De trenger ikke å komme ut før etter 17. mai, spør du meg! ... min fine Mann har billetter til en guttetur der han er tilbake i Norge 16. mai. Han vil så innmari gjerne reise, men ser jo at det kan bli vanskelig. Enten er jeg så høygravid at jeg nesten sprekker, eller så har jeg kanskje akkurat født og trenger han her hjemme. Jeg vil gjerne at han reiser, siden jeg vet at det betyr mye for han og fordi jeg vet at det kan bli lenge til neste tur av den typen. Men jeg vil jo ikke at han skal gå glipp av fødselen til sine barn - den blir jo hans eneste også! Så vi får se, foreløpig har jeg bare sagt at vi tar det som det kommer. Tror han selv håper at de skal bli født rett før, sånn at de og jeg er på sykehuset akkurat de to-tre dagene det er snakk om. Mens jeg tviler på at han klarer å dra fra de tre jentene sine hvis de er ute i verden. I går var det forresten tårevått i stua hos oss. Vi har fulgt med på en serie om Robin Hood på BBC (ny dramaserie), og i går var siste episode av siste sesong. Det ble forferdelig trist da Robin Hood døde, og endelig fikk møte sin Marion igjen (hun ble drept i forrige sesong). Tårene rant både hos meg og Mannen, og så lo vi litt av oss selv etterpå. Soverommet er svigers-klart! Mannen støvsuger når han kommer hjem, og så skal jeg bare overflaterydde litt i stua og på kjøkkenet, så kan de bare komme. Og jeg gleeeder meg til å få senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 28. mars 2011 #629 Del Skrevet 28. mars 2011 Blir gøy å få senga i hus! Husker ikke helt når vi satta opp sprinkelsenga vår - men den har stått oppe en god stund allerede. Den er til og med ferdig redd opp nå Det er skikkelig stas å se den stå klar inne på soverommet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. mars 2011 #630 Del Skrevet 28. mars 2011 Gratulerer med 30 ukersdagen Dalmore For å nære oppunder gode tvillinghistorier så kan jeg fortelle at min kollega (nå i 50-årene) fødte tvillinger, helt naturlig, på full tid Hun jobbet også helt frem... :dåne: Respect! Så moralen er - det er fullt mulig å bære tvillinger i 40 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #631 Del Skrevet 28. mars 2011 Særdeles fornøyd med å ha senga i hus (den andre står hos svigers til vi har bruk for den), og ikke minst å kunne krysse det ut på lista over ting vi trenger! ... og enda mer fornøyd med at besteforeldrene gjerne ville GI sengene til oss, som en gave fra dem. Det er jo supersnilt! Jeg elsker å høre sånne historier, LineGourmet, det er så godt å høre at det går an å gjøre det sånn også! En god venninne av meg er toegget tvilling, hun er også født i uke 40 og ingen ante at det var to inni der - annet enn moren som hadde sagt det hele tiden. I morgen er det forresten den forhatte glukosebelastningstesten igjen. Jeg er veldig spent på resultatet, synes jeg har gjort mye riktig, men kunne vært MYE flinkere også. Og man aner jo ikke hvordan kroppen responderer heller, jeg har nok antagelig hatt noe insulinresistens fra før av (man har ofte det når man er såpass overvektig). Jeg får vel ikke resultatet før i neste uke, men får i hvert fall vite i morra om startblodsukkeret er høyere eller lavere enn forrige gang. ... og så skal jeg faktisk unne meg en sjokolade når jeg er ferdig i morgen! Det er jo den siste målingen, og da får jeg ikke gjort så mye mer etterpå. Har jeg fått svangerskapsdiabetes, så får jeg heller forholde meg til det når resultatet kommer. Men akkurat i morgen skal jeg unne meg en sjokoladebit, rett og slett! Må velge med omhu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 28. mars 2011 #632 Del Skrevet 28. mars 2011 Hva er favoritt sjokkisen? Syns du skal unne deg en hel en. Takk for PM, du får i morgen. Lykke til på glukosebelastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 29. mars 2011 #633 Del Skrevet 29. mars 2011 Lykke til på glukosebelastningstesten i dag! Høres ikke dumt ut med en sjokolade etter en sånn test! Som du er inne på er det ikke mye du kan gjøre fra eller til om du har utviklet svangerskapsdiabetes. Ser for meg det kan være ganske vanskelig å sende mannen på tur om frøknene ikke har kommet til han evt skal ut å reise. For det vil jo da være typisk at riene kommer idet han har vært borte noen timer... Og om han ikke reiser så skal du se at frøknene holder seg inne til godt etter at han skulle vært hjemme. Murphys lov slår til Men om frøknene ikke har kommet ut til da - så er du nok såpass høygravid at det kan være godt å ha han i nærheten for energien er nok ikke helt på topp når du kommer så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 29. mars 2011 #634 Del Skrevet 29. mars 2011 Innom og litt for 30 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 29. mars 2011 #635 Del Skrevet 29. mars 2011 Tenkte på den blivende tvillingmammaen når jeg så dette: De har visst en skikkelig spennende samtale Herlige! Fordelen med tvillinger er jo at de kan underholde hverandre Håper prøvene ser bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 29. mars 2011 #636 Del Skrevet 29. mars 2011 Skikkelig bra klipp du hadde funnet fram der Ripsy! De var skikkelig engasjerte de to der - lurer på om det er "innbrudd" i fryseren de planlegger! Tok meg selv i å lage kommetarer til håndviftingen: "neinei - hold opp du a - slutt nå" og når det løfter på beinet - først den ene foten så den andre - og meg først - nei meg først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #637 Del Skrevet 29. mars 2011 Ja, er ikke det klippet bare helt nydelig!??!? De ser faktisk ut som at de skjønner hva den andre snakker om, det er helt til å smelte av. Fikk den akkurat på mail fra Mannen også. Prøvene så ikke bra ut, så jeg trøstespiser sjokolade. Får ikke vite svaret før i neste uke, men siden fastende blodsukker var høyere enn forrige gang, er det vel ingen tvil om at det vil være høyere etter to timer også. Jaja, nå får jeg ikke gjort så mye mer med det, nå får jeg bare være med på moroa for de siste ukene. Får bare inderlig håpe at jeg slipper å ta insulin, jeg har liksom litt vondt for å tro at jeg må det, siden jeg ikke har hatt sukker i urinen på noen av prøvene mine. Men det vet vel ernæringsdamen mer om neste torsdag, tenker jeg. Så får jeg heller tåle litt kjeft. Det føles bare så utrolig kjipt når man føler at man har gjort en god jobb og så responderer ikke kroppen sånn som man vil... Men jeg depper ikke så lenge av den grunn, det er som sagt ikke noe mer å gjøre noe med nå. Snart er jentene ute av kroppen uansett, så det blir ikke mange ukene det er snakk om. Har hentet pakke med gulpekluter fra NameIt og to sparkedresser i rødt og rosa. Kjøpt laken til vognbagene (30,- på Kid, kjekt!), bursdagsgave til mamma (50% på Tangenglass på Glasmagasinet), ny mascara og eyeliner, så kan de som nærmer seg tomme legges i sykehusbagen. Kjekt med hvert eneste punkt på lista som kan krysses ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 29. mars 2011 #638 Del Skrevet 29. mars 2011 Nyt sjokoladen med GOD samvittighet! Du har vært kjempeflink så langt i svangerskapet - så den kan du virkelig kose deg med i selv om prøvene idag kanskje ikke var så fine... Håper du slipper insulin ja. Så blir spennende å se hva ernæringsdamen sier på torsdag. Jeg har også lagt tilside litt sånne halvtomme shampo/dusjsåper til sykehusbaggen i det siste - bedre å ta med "restene" ned der tenker jeg - enn å dra på fulle og tunge flasker. Håper du slapper av og koser deg i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalmore Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #639 Del Skrevet 29. mars 2011 Ja, jeg synes jo selv at jeg har vært flink også, men sånn i ettertid tenker man jo alltid at man kunne vært ENDA flinkere. Samma det, jeg kan ikke grave meg ned nå. Nå får vi bare krysse alt vi har for at det ikke blir insulin (men det tror jeg altså ikke). Og innen jeg er hos ernæringsdama er det jo blitt 31+3, da er det jo ikke veldig lenge igjen av et tvillingsvangerskap akkurat. ... og akkurat nå kjenner jeg at det kanskje er ok at dette kanskje blir mitt eneste svangerskap. Så mye GREIER hele tiden! Om to uker må jeg måle antistoffnivået i blodet også, siden jeg er rhesus minus. Som sagt: MYE GREIER! Det blir en skikkelig kosekveld i kveld, hegejenta, gleder meg til å være sammen med Mannen og slappe av. Sov dårlig i natt (tror jeg gruet meg til testen), og føler meg litt slapp og tung. Da er det fint med rolig TV-kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 29. mars 2011 #640 Del Skrevet 29. mars 2011 Fantastisk bra videoklipp! Lurer fælt på hva de snakket om med all den gestikuleringa. Synes heller ikke du skal ha så dårlig samvittighet, Dalmore. Jeg tror du har vært så flink som du bare kan være, og det kommer du helt sikkert til å fortsette med. Kroppen er ikke alltid helt på lag, så da får man gjøre det beste ut av det tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå