Gå til innhold

melkeproduksjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter du fikk i gang melkeproduksjonen ved amming/pumping, hvor lenge lakk puppene melk etterpå???

Snakker vi uker, måneder eller er dettte noe som varer hele ammetiden??

Brukte du innlegg om dagen??

Hva gjorde du om natten, for å ikke lekke melk i hele senga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig individuelt, og hos mange stabiliserer det seg etter en måneds tid. Selv lekker jeg og spruter melk nesten hele tiden, veldig mye om morgenen og formiddagen, Hver gang babyen gråter eller lager lyder eller bare når jeg ser på eller tenker på henne! Er helt avhengig av innlegg. Sover med natt-bh og innlegg, ellers ville sengen vært søkkvåt.

Har vært desperat på grunn av lekkingen, men har nå egenlig slått meg til ro med at det ikke kommer til å bli noe bedre.

Vil anbefale Lansinoh innlegg hvis du lekker mye, de suger opp mye mer enn andre innlegg og kjennes ikke våte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over at jeg aldri har lekket en dråpe, så ammeinnlegg etc har vært helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekker som en sil om morgen/formiddag og natt men bbare fra den andre puppen mens jeg ammer

Jeg også. Hvorfor kan ikke den puppen som ikke blir brukt vente til det er sin tur i stedenfor å lekke som ei melkeku? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig ulikt fra person til person. Noen lekker ikke i det hele tatt, hos andre går det noen måneder med lekk og så stabiliserer det seg til ikke å lekke, andre (som meg) lekker som en sil hele tiden så lenge jeg ammer og ammeinnlegg er en livsnødvendighet. Du må nesten bare ta det hele dag for dag og se hvordan det er for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også. Hvorfor kan ikke den puppen som ikke blir brukt vente til det er sin tur i stedenfor å lekke som ei melkeku? :kjefte:

Til sånne problemer finnes det jo en "oppsamlingskopp" som kan være ganske grei. Så kan melka spares (eller kastes) uten at det blir mye søl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...