Gå til innhold

Supersensitive graviditetstester


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg gjorde det! Testet negativt med 10 mIU/ml 3 dager over ikm. Først 4. dagen fikk jeg svakt utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet negativt på IKM med clearblue digital. 2 ganger...

Jeg testet ikke positiv før 3 dager over... Og da var det med blodprøve...

Bestevenninnen min testet negativt i 10 dager med CB og CB digital. Så ja det er mulig, men det er ikke vanlig. De fleste har høyere HCG verdier enn som så.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et eller annet sted, noen som hevdet at noen kvinner har nyrer som bedre skiller ut HCG slik at det ikke kommer over i urinen, men om det er sant eller ikke aner jeg ikke.

Problemet er ofte å vite nøyaktig når man hadde eggløsning, for om den blir forskjøvet blir IKM forskjøvet også. Man må nok bare tenke at så lenge mensen ikke er kommet, er det håp! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med sønnen min testet jeg negativt fra 9 DPO til og med IKM (begynte å teste tidlig fordi jeg første gang fikk positiv test allerede 9 DPO og tenkte at det samme ville skje nå). Ikke får dagen etter IKM kom det endelig en svaaaaak strek. Og jeg var helt sikker på EL også (og fikk UL-termin på samme dag som EL-termin). Så det er helt klart mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet i dag med Quick response og det ble positivt med 2 strekk. Men hørte masse ting om Quick Response at det ikke allrid stemmer med det. Kan det være mulig at selv om det viste graviditet er jeg ikke gravid? Vi prøver å få barn ganske lenge nå og jeg vil gjerne starte å glede meg og er fortsatt usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet i dag med Quick response og det ble positivt med 2 strekk. Men hørte masse ting om Quick Response at det ikke allrid stemmer med det. Kan det være mulig at selv om det viste graviditet er jeg ikke gravid? Vi prøver å få barn ganske lenge nå og jeg vil gjerne starte å glede meg og er fortsatt usikker...

Det skal i teorien ikke være mulig å få en falsk positiv test. Da er det noe galt med testen.

Jeg har også hørt mye rart om quick response testene, så jeg stoler ikke på dem. Men det er altså den andre veien, at den gir falsk negativ svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i teorien ikke være mulig å få en falsk positiv test. Da er det noe galt med testen.

Jeg har også hørt mye rart om quick response testene, så jeg stoler ikke på dem. Men det er altså den andre veien, at den gir falsk negativ svar.

Jeg hørte at de viser en falsk positiv. Men jeg hadde ikke bare svak strek men begge var ganske tykke, så håper det stemmer og jeg er faktisk gravid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte at de viser en falsk positiv. Men jeg hadde ikke bare svak strek men begge var ganske tykke, så håper det stemmer og jeg er faktisk gravid:)

Med to positive tester så er du nok gravid. Og hvis du har hørt at de kan vise falsk positiv, altså at de viser en positiv test når man ikke er gravid så hadde jeg aldri kjøpt en test derfra. Det skal som sagt i teorien ikke gå. For å vise positiv så må testen reagere med hCG hormonet som man kun har i kroppen når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to positive tester så er du nok gravid. Og hvis du har hørt at de kan vise falsk positiv, altså at de viser en positiv test når man ikke er gravid så hadde jeg aldri kjøpt en test derfra. Det skal som sagt i teorien ikke gå. For å vise positiv så må testen reagere med hCG hormonet som man kun har i kroppen når man er gravid.

Det håper jeg du har rett og jeg er faktisk gravid:) Er bare 4 dager over dagen som forventet mens men håper alt skal gå bra denne gangen. jeg mistet barn i begynelsen av januar i uke 13 og hadde masse helseproblemer etterpå med abortpiller 2 ganger, utskrapning , hadde ikke mens for 3 mnd, så derfor bekymrer jeg meg litt:)

Men skal ta Clearblue i morgen for å sikre seg:) Jeg håper jeg er gravid åg vil klare det denne gangen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så må man også huske på at det er noe som heter en kjemisk graviditet, hvor det befruktede egget går til grunne veldig tidlig. Man får da en mensblødning, kanskje litt kraftigere, til omtrent samme tid som man pleier. Vanligvis ville man ikke vite at man var gravid i det hele tatt, men når det finnes billige og sensitive graviditetstester er det mange som tester tidlig og opplever å få en eller flere dager med svak positiv før de blir negative igjen. Det trenger altså ikke bety en falsk positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må man også huske på at det er noe som heter en kjemisk graviditet, hvor det befruktede egget går til grunne veldig tidlig. Man får da en mensblødning, kanskje litt kraftigere, til omtrent samme tid som man pleier. Vanligvis ville man ikke vite at man var gravid i det hele tatt, men når det finnes billige og sensitive graviditetstester er det mange som tester tidlig og opplever å få en eller flere dager med svak positiv før de blir negative igjen. Det trenger altså ikke bety en falsk positiv.

Jeg vet det, men det er 4 dager over dagen mens skulle komme og jeg tok testen til- Clearblue denne gangen (digital) og viste graviditet! Så jeg håper det stemmer!

Jeg vet jeg virker litt paranoisk men mistet barn en gang i uke 13 i januar... Det er 2 mnd vi kunne prøve igjen så derfor jeg kan ikke tro på dette at det skjedde så fort!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...