Gå til innhold

Gravid i 6 uke, begynt å blø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 6 uke. Skal til legen i morgen fordi jeg skal ta abort.

Siden jeg har bestemt meg for å ta abort, så var jeg på fest i går. Drakk ikke mye, men ble noen drinker.

I dag da jeg gikk på do, blødde jeg. Det ser ut som vanlig mensen. Jeg har hatt smerter i nederste delen av magen i 3 uker, så smertene var ikke noe nytt.

Nå lurer jeg på hva som har skjedd. Kan jeg ha spontanabortert? Eller kan det vært "mensen"? Vet noen blør litt gjennom svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye blør du? Dersom du blør mye og har sterke mensmerter er det ganske sikkert en abort. Dersom du blør bare litt kan det være en blødning bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være ei blødning eller det kan være en spontanabort.... Uansett bør du kontakte lege som planlagt, ikke bare satse på at det er en SA, og at du slipper å ta aborten. Ville vært kjipt hvis det ikke var en SA om noen måneder...

Tror ikke det at du drakk igår har noe med blødningen å gjøre, det som sitter, det sitter sa min lege da jeg blødde tidlig i svangerskapet og satt og tenkte etter hva jeg kunne ha gjort som forårsaket blødningen (bl.a real fyllefest før positiv test..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer blod hver gang jeg er på do. Sånn som når jeg har mensen. Rødt friskt blod. Innimellom litt mørkerer hvis det er en liten stund siden jeg har vært på do.

Men hvis jeg har spontanabortert, vil jeg få store smerter da når det støtes ut, eller er det som en vanlig mensen, bare renner ut liksom uten noe spes smerter?

Og hvor lenge vil jeg evt blø?

Bør jeg dra på legevakten eller kan jeg vente til jeg skal tl legen denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du får kraftige smerter, feber og større blødninger så ville jeg ha ventet til legetimen du har neste uke. Feber kan tyde på en infeksjon, og da bør du kontakte lege. Uten at jeg kan stille en diagnose så kan det høres ut som en SA. Men du må uansett inn til lege, er det en SA, så er det viktig med en innvendig ultralyd for å se om alt fostermaterialet er støtt ut, er det rester igjen så må du ha utskrapning da dette kan føre til livmorinfeksjon og langvarige blødninger.

Jeg hadde en SA for ei stund tilbake, fikk ny time til innvendig ultralyd for å se om alt var kommet ut. Noe det heldigvis var så jeg slapp narkose og utskrapning. Jeg var en 7 uker på vei da jeg desverre mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som skrev over her; glemte å svare ut i fra hva jeg tror og mener...

Mest sannsynlig blir ikke smertene større enn ved en kraftig mens (tatt i betrakning at du er av de som har menssmerter!), blir det for ille kan du godt ta paracet. Den beste smertelindringa er hvis du kombinerer 400mg ibux og 1g (to paraceter) sammens. Ikke farlig å kombinere de, da paracet skilles ut i leveren og ibux i nyrene. Ibux skal egentlig ikke taes av gravide, men du skal jo uansett ta abort.

Mulig blir blødningen litt sterkere. Vanlig at blødningen avtar når fosteret er ute, men en kan småblø noen uker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...