Dine Skrevet 15. september 2010 #161 Del Skrevet 15. september 2010 Det kan nok være riktig. Jeg går til G ja, hehe. Veldig fornøyd med det så langt egentlig. Men siden jeg har vært innlagt og sånn kommer jeg til å få et par ekstra kontroller, som fordeler seg mellom legen min og jordmor. Morsomt at du skal dit idag - måtte jo høre siden jeg så en barselgruppe i går og da jeg leste at du hadde vært der tenkte jeg kaaaanskje at vi hadde vært der samtidig Prøv zinksalve kanskje (på stumpen hans), så går det over? Kan jo være han har reagert på noe du har spist og så går det utover avføringen..? Eller bleieutslett... Bare forslag, her har jeg ingen personlig erfaring, så jeg kommer nok til å høre med deg fremover hvordan dette her foregår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. september 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 15. september 2010 Ja, vi bruker zinksalve Håper det bedrer seg snart Nå har vi vært hos fysioterapeut med Goffel. Hun gjorde egentlig ikke mye, men bare fortalte meg hvordan jeg skal håndtere han. Kunne få ny time om en uke, men ser ikke vitsen, så vi satt opp om to uker. Jeg blir jo bedre kjent med babyen for hver dag, og ser sammen henger mellom ting. Min nyeste erfaring nå er at han føler at han mister balansen når han ligger, hodet blir så ustabilt. Og at han muligens hyler sånn fordi han har vondt i nakken. Hos fysioen hylte han masse mens han lå, og hun sa at han nok hadde litt vondt siden han roet seg når hun holdt han i en bestemt stilling. Da vi kom inn døra nå, la jeg han rett i vogna fordi jeg måtte lage meg mat. Han skreik og skreik. Men jeg var så sulten, så jeg måtte bare la han skrike Da jeg tok han opp roet han seg med en gang. Jeg tenkte det var pga nærhet, men da jeg la han i husken sin, der han sitter, så var det greit også Så tror jeg skal bruke den huska litt mer. Er så slitsomt å måtte ha han oppå meg hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. september 2010 #163 Del Skrevet 15. september 2010 Det med husken høres jo kjempe smart ut da.. Hva slags bruker du? Kan være han føler han blir litt svimmel eller mister balansen som du sier, når han ligger. Det er jo en ny verden for han å oppdage også og i magen din lå han i samme stilling helt fra unnfangelsen, så det er klart det blir litt omjusteringer for disse små. Synes du gjorde helt rett i å ta deg litt mat mens hans skrek. Hadde du ventet altfor lenge og bare vært opptatt av han, så hadde du skriki etterhvert også... Når man flyr, så skal man ta på seg selv oksygenmasken før man hjelper barn og andre rundt seg. For uten å hjelpe seg selv, så kan man heller ikke hjelpe andre Det har jeg skjønt den siste tiden hvertfall.. Men det er ikke alltid like lett å følge så klart.. Jeg er helt sikker på du tar kjempe godt vare på lille Goffel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. september 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 15. september 2010 Det er en elektrisk huske, omtrent som denne Ja, det var det jeg tenkte også, at jeg må faktisk ha mat for å fungere, og for å ta meg av han Tok meg en superrask dusj også, mens han sov, og selvfølgelig våknet han og begynte å gråte akkurat da. Nå sover han så søtt Han fikk mat, og sloknet helt. Har prøvd å få han til å rape, men han våkner ikke engang, selv om jeg flytter masse på han. Fikk ikke opp noe rap, selv om jeg hørte at han svelget luft... Tusen takk, Dine Jeg prøver så godt jeg kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. september 2010 #165 Del Skrevet 15. september 2010 Er ikke det typisk...akkurat når man skal spise, dusje etc gråter dem :dåne: Her hadde vi sukksess med vippestolen in på badet mens mamma dusjet Sloknet helt er jo nesten litt luksus, men kjipt når dem ikke får rapet for da sliter dem kanskje litt med å få prumpet luften ut Hvordan får du han til å rape om jeg kan spørre???her sliter vi så jævli...hun raper så å si aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. september 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 15. september 2010 Det er vanskelig å få han til å rape. Å klappe han på ryggen fungerer sjeldent. Det som virker er å varierer stillingene hans. Holde han foran meg og gynge han fra side til side, og forover og bakover. Ofte når jeg bøyer han forover kommer det opp en rap. Men det skal gjerne litt bevegelse til for å luften er så høyt oppe at det hjelper å bøye han frem. Han har også mye lettere for å rape etter at vi startet med minifom-dråper. Det gjør visst at luften passerer lettere begge veier Nå har jeg sovet i 1,5 time Benyttet sjansen mens han sov så fint. Han er veldig flink til å sove på dagen, men helst oppå meg da også, og da blir det ikke til at jeg benytter sjansen og sover selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 15. september 2010 #167 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Et tips... det har kommet en ny barnesalve for såre stumper som visst nok skal gjøre underverker Heter et eller annet på B.... er verdt å prøve. Finner den på apoteket. Og når der gjelder raping... du er ikke alene om at det er vanskelig :dåne: Men nå bruker vi de dr. Browns flaskene og hun svelger mindre luft da, innbiller jeg meg. Har også funnet ut at hvis jeg venter litt... ca 5 minutter og så prøver å rapene henne, da kommer det fortere... ofte med en gang. Endret 15. september 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 16. september 2010 #168 Del Skrevet 16. september 2010 Hvordan er natten gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2010 #169 Del Skrevet 16. september 2010 Fikk tips nå fra hs å vente med å rape i noen minutter.....så la barnet enten ligge ved brystet eller i sengen og så løft opp igjen skal ihvertfall forsøkes her......men hun sa at barn som ammes ofte raper mye mindre.. håper natta var grei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 16. september 2010 #170 Del Skrevet 16. september 2010 Inotyol er også en salve som funker veldig bra mot såre stumper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. september 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 16. september 2010 Natten var ganske fin Vi sovnet 24, sov til 3, mat uten grining etterpå og så flere måltider som jeg knapt husker fordi jeg var så trøtt. Han var også trøtt og sovnet ved puppen, og da ble måltidet avsluttet tidlig, og det resulterte i at det ikke ble så lenge til neste. Men det har faktisk ikke vært noe grining i det hele tatt Ikke før 6.30, men da er det jo morgen Tror det hjalp å bygge opp litt rundt han sånn at han fikk støtte til hodet :jepp: Vi hadde fått en liten prøve på den rumpesalva som begynner på B, så den har jeg tatt på Det har vært mye bråk her i dag, så vi rømte ned til tante. Nå venter jeg på at venninne K kommer, så skal vi lage kort Prøver å finne på noe spennende og sunt til middag :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2010 #172 Del Skrevet 16. september 2010 ohhh spør Icing om middagstips....hun er jo såå flink! ellers skal vi til svigers i helga, og mannen skal til legen på Vika på mandag...tenkte kanskje om du har tid om du ville treffes for en kaffe eller noe??? Høres ut som natten var fin da, og du....liggende ammestilling i reverse fikk jeg til i natt hadde noen tilstoppede melkeganger så jeg måtte jo ha haka hennes mot øvre del av brystet. takk for at du oppfordret meg å prøve igjen, er jo så deilig å ligge å amme på natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. september 2010 Forfatter #173 Del Skrevet 16. september 2010 På mandag skal vi ta ultralyd av hoftene til lille gullet mitt kl 12.30-13.30 sånn ca, på Rikshospitalet. Tenkte du på mandag eller helgen? Hadde vært veldig koselig å møtt deg igjen Og ikke minst lillesnuppa Så bra at du fikk til liggende amming Vi har slitt skikkelig med raping i natt. Han har vært så trøtt og slapp, og da kommer det ingen rap. Har funnet ut at han helst bør stramme magemusklene litt for å hjelpe rapen opp. Er han helt slapp er det ikke sjans! Får vel igjen for den manglende rapingen i kveld tenker jeg, når han får vondt i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2010 #174 Del Skrevet 16. september 2010 Tenkte mandag ja....men mannen har time på vika rundt 12:30 så passer kanskje ikke da.... uff raping er jo så irriterendes å ikke få til......rart at man er såå glad å høre "gammel manns" rap på de små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. september 2010 Forfatter #175 Del Skrevet 16. september 2010 Nei, da blir det nok vanskelig. Jeg kan nok tidligst være ved Vika 14. Men kanskje vi kan gjøre det en annen dag, hadde igrunn vært hyggelig å treffe flere av dere! Har jo møtt Cypress og Devilina en gang for lenge siden, men ikke dere andre. Nå har Goffel hylt skikkelig! Skjønte ikke hva som var galt, men venninnen min mente bestemt at jeg skulle prøve smokken, så da gjordejeg det, og det hjalp faktisk Han sugde skikkelig på den i 10 minutter, men så satt han igang med skrikingen igjen. Etterhvert gav jeg opp og dro fram puppen Og han var tydelig sulten, men det var bare gått en time siden forrige amming :klø: Venter på mannen nå, skal bli godt å få han hjem. Jeg skal rydde opp litt rot jeg har lagt fra meg rundtomkring, og jeg skal lage middag. Endte opp med kalkunkjøttboller stekt sammen med paprika, champignon, løk (??), creme fraiche og buljong, og fersk pasta til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2010 #176 Del Skrevet 16. september 2010 Kan ikke vi da heller prøve å få til et bytreff i oktober da! hadde vært koselig å møte flere samtidig! økedøgn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. september 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 16. september 2010 Er med på bytreff i oktober! Ja, kan nok være økegøgn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2010 #178 Del Skrevet 16. september 2010 Da må vi finne en dag og få alle med som har lyst! koselig hvor gammel er Goffel nå??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. september 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Da må vi finne en dag og få alle med som har lyst! koselig hvor gammel er Goffel nå??? Han er 4 uker i dag Jepp, det blir koselig Hvem vil være med på treff i oslo i oktober? Treff på Peppes 20. oktober kl 15.00 Neytiri Bumba Pupsilure Goffel Cypress (etter kl 16) Milla Iril Dine Siebaeo Devilina W dream dream sin baby Becky Endret 11. oktober 2010 av Pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2010 #180 Del Skrevet 16. september 2010 Han er 4 uker i dag Jepp, det blir koselig Hvem vil være med på treff i oslo i oktober? Treff: Neytiri Bumba Pupsilure Goffel Neimenn gratulerer Goffel er vel rundt 3-4 uker dem har økedøgn vettu setter lista i boka mi og så vi får fleste med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå