Gå til innhold

Kan man få finere mage av å jogge?


LamaLover

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann på deisann! :5:

Jeg har begynt å jogge og drevet med dette i 2-3 måneder nå. Har ikke gjort det for noe annet enn å få bedre kondis, egentlig.

Jeg har kompensert ved å spise mer mat, så jeg tror nok ikke jeg har gått ned noe i vekt. Meen jeg synes kanskje magen min ser litt finere ut? Fastere på en måte.

Er dette bare innbilning, fordi jeg kanskje generellt føler meg bedre med kroppen min ved å trene, eller kan man faktisk få fastere mage ved kun å jogge(uten å gå ned i vekt eller trene magemusklene på annen måte)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart en kan få finere mage av det, kondistrening forbrenner mer fett enn styrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisann på deisann! :5:

Jeg har begynt å jogge og drevet med dette i 2-3 måneder nå. Har ikke gjort det for noe annet enn å få bedre kondis, egentlig.

Jeg har kompensert ved å spise mer mat, så jeg tror nok ikke jeg har gått ned noe i vekt. Meen jeg synes kanskje magen min ser litt finere ut? Fastere på en måte.

Er dette bare innbilning, fordi jeg kanskje generellt føler meg bedre med kroppen min ved å trene, eller kan man faktisk få fastere mage ved kun å jogge(uten å gå ned i vekt eller trene magemusklene på annen måte)?

Jeg har det hvertfall sånn også :) Blir strammere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart en kan få finere mage av det, kondistrening forbrenner mer fett enn styrke :)

Jo, jeg er klar over det, men jeg tror ikke jeg har mistet noe fett. Ville jeg ikke da gått ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha gått ned i vikt genom att du har förbränt fettet och gått upp i vikt av muskler, så du kanske väger lika mycket men i msukler istället för fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste tidliere i dag på nett om at jogging er betre for å få vekk magen en ka sit ups er sååå er nok mulig

skal prøv å gå mer med staver -det er jo nesten så å jogge sies det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare legge til at all trening gir deg spenstigere mage. Det er veldig viktig å fokusere og konsentrere seg når man trener. Når du f.eks går turer med staver så tenker du neste gang på at du vil bruke hele kroppen....stram magen, bruk armene godt kombinert med benene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jo, jeg er klar over det, men jeg tror ikke jeg har mistet noe fett. Ville jeg ikke da gått ned i vekt?

Ikke så lenge du får mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tenke ikke man fikk noe særlig muskler av å jogge..?

Noe får en alltids. Og med en vekt fordeling der muskler har 3 ganger høyere tetthet enn fett så trenger en bare 1/3 av muskelvolumet som fettvolumet for å holde vektforksjellen på null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned i fett %, altså bli slankere, må man trene en form for kardio (sykling, jogging, svømming osv), så det hjelper på figuren. Men når det er sagt, er det vanskelig å gå ned i vekt samtidig som man opprettholder muskelmasse. Nå vet ikke jeg noe om din treningsbakgrunn, men hvis du er utrent har du gjerne lagt på deg litt muskler. Men husk at å bare legge på seg 1-2 kg muskler vil kreve hard trening over lengre tid og er ikke noe som kommer over natten. Hvis målet ditt er å få flatere mage vil jeg anbefale deg å fortsette med joggingen og gjerne trene styrke utenom for å ikke miste muskelmasse, samtidig som kroppen blir strammere. Du vet når du får vekk fettet utenpå kommer musklene frem, og får å få en trent mage da er det jo litt greit med litt muskler under ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål var aldri å gå ned i vekt, men få ned fettprosenten. Jogging har virkelig gjort under for min mage. Fra en liten bolle nederst så har jeg på 3 uker redusert den tili ingenting :enig: Kombinerer selvsagt med sunt kosthold og magen har blitt veldig flat og definert. Vekta er den samme, men fett prosenten har blitt laverer og muskelmassen kommer mye bedre frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...