Gå til innhold

Hvor gammel er man når man er født i...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet! Burde virkelig skamme meg, jeg er så dårlig på årstall! Spørr bare folk her inne, kanskje jeg lykkes med et svar :)

Hvor gammel er man når man er født i 1957?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar frem penn og papir. Begynn og tell fra 1957 og skriv en strek på papiret for hvert tall du teller. Altså 1958 (en strek), 1959 (en strek), 1960 (en strek) osv. helt til du kommer til 2010. Til slutt teller du hvor mange streker du har tegnet, og så mange år er vedkommende. Om personen er født i 1980 gjør du det samme, men begynner å telle på 1981. Obs! Husk og stoppe når du er kommet til 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ta 2010 - 1957 = 53 (samme med andre årstall). Så de blir 53 år i løpet av 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke så enkelt som å regne altså, jeg kjenner en mann som ifølge skattelistene er født i 1958 men han sier han er 42 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så enkelt som å regne altså, jeg kjenner en mann som ifølge skattelistene er født i 1958 men han sier han er 42 år.

Hvor gammel man sier man er og hvor gammel man faktisk er samsvarer ikke alltid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del damer født på 60- og 70-tallet, og pussig nok er alle sammen 29 :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så enkelt som å regne altså, jeg kjenner en mann som ifølge skattelistene er født i 1958 men han sier han er 42 år.

Kanskje han du kjenner har en navnebror som er 42 år gammel :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del damer født på 60- og 70-tallet, og pussig nok er alle sammen 29 :gjeiper:

Liker ikke å lyve. Jeg er tjuenitten :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er TS det man kaller matematisk utfordret? Dette er jo noe man lærer på BARNEskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Eller du kan telle 67,77,87,97,2007 altså blir det 50 år. Så plusser du på 3 år til, siden vi er i 2010 og du får svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...