Gå til innhold

Nå selger vi huset vårt og kjøper noe billigere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som sagt, vi selger huset vårt for heller å kjøpe et billigere hus. Ikke fordi vi ikke har råd til å ha det, men fordi vi heller vil bruke penger på andre ting.

Vi er ca 40 år begge to, og vil ha mer å rutte med nå når vi har større frihet mht unger osv. Vi bygde hus for 5 år siden, og har dermed fortsatt et stort huslån, noe som ikke passer oss helt.

Er det flere som har gjort det samme, solgt dyr bolig for å få mer penger å bruke på andre ting, eller er vi helt mot strømmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi holder på med akkurat det samme ;=)

Hvor langt har dere kommet i prosessen da?

Vi solgte huset vårt i går, det gikk godt over takst...og en time etter hadde vi kjøpt neste hus. Med egenkapital og billigere hus, går vi ned 1 mill i huslån. Det blir deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Vi kan sikkert finne på å gjøre noe sånn når vi blir gamle (les 60+), men ikke før det. Synes det er veldig deilig med god plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt har dere kommet i prosessen da?

Vi solgte huset vårt i går, det gikk godt over takst...og en time etter hadde vi kjøpt neste hus. Med egenkapital og billigere hus, går vi ned 1 mill i huslån. Det blir deilig!

Gratulerer med salg og kjøp! Det er så godt å høre at det finnes folk som ikke må tyne seg for å sitte med "flotteste huset", men heller går ned for å ha noe de kan leve med. Lykke til med nytt hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg og kjøp! Det er så godt å høre at det finnes folk som ikke må tyne seg for å sitte med "flotteste huset", men heller går ned for å ha noe de kan leve med. Lykke til med nytt hus! :)

Tusen takk :)

Smalltalk, vi fikk faktisk et større hus med 2 mål tomt i et mer sentralt strøk, men ikke fullt så nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat, men vi bor langt under evne for å si det sånn. Det er deilig å ha god råd, mye bedre enn å ha god plass syns jeg. Og så er det så mye mindre jobb med liten leilighet enn f.eks enebolig. Vi sparer både tid og penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepps - har gjort akkurat det samme - gikk fra stort hus med mye arbeid og utgifter, til mindre - men nyere leilighet. Vi fikk mindre plass - men mer penger og - enda viktigere - mer tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Solgte også stor villa og kjøpte ny leilighet med høy standard. Nå har jeg mer penger, minimal gjeld og masse mer tid :)

Tjente så godt på huset at jeg har fått det akkurat som jeg ville på det nye stedet. Kjempeglad for avgjørelsen og har ikke angret en eneste gang - tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...