Gå til innhold

Tips til lunsj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, det blir bare brødskiver til lunsj nesten hver dag.

Nå er jeg lei gulosten og leverposteien. :)

Er det noen som har tips til enkle lunsjer. Gjerne litt sunne. Jeg har sett et par eksempler på mammaer som har lagt på seg mange kilo i løpet av permisjonen og jeg ønsker ikke se ut som en ball den dagen jeg skal begynne å jobbe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Salat med masse gode grønnsaker er jo fint å lage når du er hjemme og har alle ingredienser for hånden.

Likedan med omelett, eller wraps.

*sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det blir bare brødskiver til lunsj nesten hver dag.

Nå er jeg lei gulosten og leverposteien. :)

Er det noen som har tips til enkle lunsjer. Gjerne litt sunne. Jeg har sett et par eksempler på mammaer som har lagt på seg mange kilo i løpet av permisjonen og jeg ønsker ikke se ut som en ball den dagen jeg skal begynne å jobbe igjen.

Omelett, egg og bacon, ulike typer salater(kan lage en bolle så har du til noen dager), fruktsalat, smoothie.

på ark(tror det var der) har de lunsj-kokebok på tilbud no, der var mye godt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag-korn med melk er jo en forandring. Gjerne med banan-skiver i. Havregryn med melk og en del blåbær-syltetøy er også verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lag egne knekkebrød og gå bananas med pålegget! Avocado, kylling, egg, ost, humus med grillede grønnsaker, osv. MASSE pålegg av proteiner og sunt fett.

- grove vafler med cottagecheese og syltetøy (ikke sååå ultrasunt men finn en grov oppskrift og bruk lite fett, burde ikke være verre en brødskiver). Røra kan stå i kjæleskapet noen dager om du lager litt mye.

- omeletter av alle slag (google oppskrifter)

- havregrøt med banan og bær

- salater. Grønn salat med kokt skinke og mango. Byggris og kylling. Thaikylling, couscous, cherrytomater, rødløk, hjertesalat, pekannøtter og fetaost + en enklel vinagrette. MMM!

- lage grove piroger som ligger i frysen. Tin opp når du vil ha og ha en god salat til.

- hjemmelagde puresupper med grove rundstykker til. Nå kommer alle de gode rotgrønnsakene!! Jordskokksuppe med litt spekeskinke, parmesan, persille og pinjekjerner strødd over er naaaammmmm!! :jepp: Går kjempefort når du hakker grønnsakene litt smått! Og kan deles med Lille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salat er jo godt og sunt, men litt tiltak å lage bare til seg selv. Enkle ting er rett i koppen- suppe, eple og banan i biter med vaniljeyoghurt. Hvis du får bakeånden over deg en dag, kan du bake horn med ost og skinke inni, så kan du bare ta opp fra fryseren og varme når du vil. Hjemmelaget knekkebrød er også godt.

Enkelte middagsrester er også godt som lunsj. Tacowraps, gryteretter, hjemmelaget grønnsakssuppe..

Men kjenner meg igjen, ja. Det blir fort brødskiva. Enkelt og greit liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er godt med musli og melk, evt med ekstra rosiner eller frukt eller syltetøy. Og wraps, med vanlig pålegg inni, ost og skinke og gjerne et salatblad og litt grønt. Agurk er litt vanskelig å rulle sammen, men strimlet paprika er godt inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...