Gå til innhold

Adopsjon kontra surrogat


Gjest Purple Haze

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel kanskje fordi det er vanskeligere å få adoptert etter ein viss alder og om man er alene (ikkje har partner). :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ren handel med barn. Klart hun ikke får adoptere nå etter å ha jugd om at det var hennes egg hele veien. Hvis vi åpner for dette, hva blir det neste? I følge adopsjonsloven får man ikke adoptere bestemte barn, og i tillegg er det en rekke kriterier for egnethet. I tillegg skal adopsjon være et alternativ for barn som allerede er født, ikke en omgåelse av forfeilet surrogati hvor man i prinsippet har sørget for frembringelse av barna selv. Det funker ikke å ture fram på denne måten for så å prøve å skrike seg til adopsjon etterpå. Helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Dette er jo ren handel med barn. Klart hun ikke får adoptere nå etter å ha jugd om at det var hennes egg hele veien. Hvis vi åpner for dette, hva blir det neste? I følge adopsjonsloven får man ikke adoptere bestemte barn, og i tillegg er det en rekke kriterier for egnethet. I tillegg skal adopsjon være et alternativ for barn som allerede er født, ikke en omgåelse av forfeilet surrogati hvor man i prinsippet har sørget for frembringelse av barna selv. Det funker ikke å ture fram på denne måten for så å prøve å skrike seg til adopsjon etterpå. Helt på sin plass.

Helt enig med deg.

Syns det er direkte umoralsk og spekulativ handel med menneskeliv. Det er faktisk ingen menneskerett å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adopsjon skal ikke foregå på denne måten her. Adopsjon fra India til Norge foregår gjennom de godkjente adopsjonsformidlerne Adopsjonsforum og Verdens Barn.

Å be en kvinne i India bære fram barn for seg er utenfor det jeg begriper. Denne norske kvinnen har i tillegg løyet.

Det beste for disse barna ville være at de ble adoptert av noen helt andre, helst ikke til Norge.

Jeg synes ikke man kan forvente at den norske stat ordner opp her slik at den norske kvinnen kan adoptere dem. Den norske stat kan (kanskje) bidra til barna får det best mulig på annen måte, helst ved at et godkjent par fra et annet land enn Norge eller fra India adopterer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse medfølelse med barna, men ikke med henne. Hun fikk som fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har jo bestillt dem og betalt for dem, så da er de jo hennes.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken og slike holdinger som denne damen fremviser, irriterer meg stort. Gjør først, og så late som om man er et offer og spille på "stakkers meg". Å sette to barn i denne situasjonen er, ja.. jeg har ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilke konsekvenser dette vil få om hun får barna med til Norge. En slik avgjørelse må jo i prinsippet bety at hvem som helst kan reise til et land, pukke ut barn de vil adoptere (så sant foreldrene vil adoptere bort, selvsagt) og forlange Norsk pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

det er klart at det kan gi konsekvenser, men ale kan vel adoptere barn som foreldrene adopterer bort noen som vet vordan det kom fram at barna ike var henes

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier faktisk ikke ord i denne saken. Hvordan er det mulig at noen mennesker kan selge og kjøpe små barn. Jeg blir fysisk uvel.

Deres nåværende "barnepasser" håper jeg inderlig ikke får adoptere dem, hun virker mildt sagt lite egnet. Jeg håper barna blir adopter til gode foreldre, aller helst til et annet land enn Norge (slik at de ikke så lett kan oppsøkes av visse personer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier faktisk ikke ord i denne saken. Hvordan er det mulig at noen mennesker kan selge og kjøpe små barn. Jeg blir fysisk uvel.

Dette har pågått lenge, men det har stort sett vært i USA. Dvs norske menn og kvinner har benyttet seg av surrogat i USA. Det har vært en kjent sak. Det er bare i det siste at India har vært et aktuelt land. Jeg har også hørt om de som vurderer surrogat i Ukraina og på Kypros. I det hele tatt er dette stor industri, større enn mange tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel ca 7 mnd nå , hvorfor rive dem vekk fra den eneste som faktisk er glad i dem ?

Er det til barnas beste ?

Nei, hopp ned av paragrafhesten og la henne komme hjem med dem .

Hvorfor ikke ? Sørg heller for å lage bedre lover ang temaet , det har vel ikke vært behov for noen regler før .

Men det trenger ikke de to guttene betale for .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes synd på barna som blir sett på som handelsvare, men jeg har ingen sympati med moren i denne saken. Hun har gått inn i dette prosjektet med åpne øyne og i tillegg løyet for lettere å kunne få sin sak gjennom. Når man gjør slike ting bevisst, så er man såpass egoistisk at man muligens burde utredes for om man er skikket som forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er vel ca 7 mnd nå , hvorfor rive dem vekk fra den eneste som faktisk er glad i dem ?

Er det til barnas beste ?

Nei, hopp ned av paragrafhesten og la henne komme hjem med dem .

Hvorfor ikke ? Sørg heller for å lage bedre lover ang temaet , det har vel ikke vært behov for noen regler før .

Men det trenger ikke de to guttene betale for .

Ja, jeg tror faktisk det er barnas beste at andre får adoptere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror faktisk det er barnas beste at andre får adoptere dem.

hvordan argumenterer du for det ? Alle eksperter sier jo at atskillelse og tap av omsorgsperson i ung alder kan bl.annet skade barnas evne til å utvikle empati og evnen til å knytte seg til andre .

Ja hun brøt nok en lov og jugde til pressen , betyr det virkelig at hun skal dømmes til landsforvisning eller å miste barna ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan argumenterer du for det ? Alle eksperter sier jo at atskillelse og tap av omsorgsperson i ung alder kan bl.annet skade barnas evne til å utvikle empati og evnen til å knytte seg til andre .

Ja hun brøt nok en lov og jugde til pressen , betyr det virkelig at hun skal dømmes til landsforvisning eller å miste barna ?

- Hun er 42 år og enslig. Et tvillingepar vil være krevende for en enslig 42 åring. Barna får i tillegg bare èn forelder istedet for to.

- Det virker som hun har liten evne til å skille hva som er rett og galt, ergo en lite egnet person til å adoptere to barn.

- Kvinnen og barna har hatt så kort tid sammen at jeg tror ikke de 7 måndene vil være det som avgjør hva som blir barnas beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel ca 7 mnd nå , hvorfor rive dem vekk fra den eneste som faktisk er glad i dem ?

Er det til barnas beste ?

Nei, hopp ned av paragrafhesten og la henne komme hjem med dem .

Hvorfor ikke ? Sørg heller for å lage bedre lover ang temaet , det har vel ikke vært behov for noen regler før .

Men det trenger ikke de to guttene betale for .

Da år hun flytte permanent til India for å ta seg av ungene, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...