Gå til innhold

Er Atkins-sjokoladen guds gave til de på slankern?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har begynt å spise Atkins-sjokolade (lavkarbo, 60 gram) når jeg får store må-ha sug etter noe søtt og synes den er vanvittig god, like god som annen sjokolade. Leste bakpå at den inneholder 200-250 kalorier, 16 gram protein og 19 gram karbohydrater. Dette er da vel mye mindre enn annet godis?

Så mitt spm er: hvor greit er det med denne sjokoladen i forhold til annen sjokolade, og hvor mye/lite bør man spise? Noen med peiling? Eller er det også noe man helst bør holde seg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et vanlig måltid (ikke middag) er ca 200-220 kalorier.. (forskjellige folk sier forskjellige ting) Så om hele sjokoladen har 250 kalorier så er det jo ikke så veldig ille, men det er jo et måltid. Spesielt ikke når den er 60 gram, men kanskje du kunne spise den over to dager? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vanlig måltid (ikke middag) er ca 200-220 kalorier.. (forskjellige folk sier forskjellige ting) Så om hele sjokoladen har 250 kalorier så er det jo ikke så veldig ille, men det er jo et måltid. Spesielt ikke når den er 60 gram, men kanskje du kunne spise den over to dager? ;)

Hei og takk for svar! Så for magefettet sin del kan jeg like gjerne spise denne sjokoladen som 250 kcal med biff og avocado? Jeg vet mange som snakker om kalori-inn og kalori-ut og f.eks spiser stratos til lunsj så lenge de går i underskudd, jeg vil ikke bli slik, for da har jeg inntrykket av at man går ned i vekt i muskler, og flesket på magen består.

Er Atkins-sjokoladen i en annen kategori eller blir det like ille for magefettet som 2-300 kalorier med annen sjokolade? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spise sjokoladen ved siden av biff og avocado? Hmm..

En "sunn" middag er ca 450 - 600 kcal.

Sjokolade forbrennes ikke på lik måte som "mat", men jeg er ingen ekspert så lar ballen gå videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar! Så for magefettet sin del kan jeg like gjerne spise denne sjokoladen som 250 kcal med biff og avocado? Jeg vet mange som snakker om kalori-inn og kalori-ut og f.eks spiser stratos til lunsj så lenge de går i underskudd, jeg vil ikke bli slik, for da har jeg inntrykket av at man går ned i vekt i muskler, og flesket på magen består.

Er Atkins-sjokoladen i en annen kategori eller blir det like ille for magefettet som 2-300 kalorier med annen sjokolade? Noen som vet?

uitifra det jeg har lest og hørt er det kaloriene det kommer an på, ikke hvilken sjokolade du spiser. Dvs. du får like mye rundt magen ved å spise 300 kalorier melkesjokolade som 300 kalorier atkins. det eneste er vel at atkins kan være en smule sunnere pga mer proteiner, mindre usunt fett eller hva det nå er i den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man får like mye rundt magen av 500 kalorier med kyllingsalat som 500 kalorier stratos? Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så vidt jeg har forstått er dette riktig. likevel er det e del som sier at en kalori ikke alltid er en kalori fordi kroppen forbrenner sunt fett bedre enn usunt fett, men da er det uansett snakk om en laksefilet kontra melkesjokolade.

det er nok lite forskjell på vanlig sjokolade og atkins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man får like mye rundt magen av 500 kalorier med kyllingsalat som 500 kalorier stratos? Virkelig?

Dette er kun sant om kroppen forbrenner kyllingsalat og sjokolade med masse sukker i like stor grad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vanlig måltid (ikke middag) er ca 200-220 kalorier.. (forskjellige folk sier forskjellige ting) Så om hele sjokoladen har 250 kalorier så er det jo ikke så veldig ille, men det er jo et måltid. Spesielt ikke når den er 60 gram, men kanskje du kunne spise den over to dager? ;)

Et vanlig måltid består nok av litt mer enn det kjære deg ;) Vil heller si 300 - 350.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli sint på meg nå, dere som sverger til aktins, men er det ikke bedre å venne seg til å spise vanlig sjokolade i kontrollerte mengder? Eller serverer dere atkinssjokoladen i besøk, etc?

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...