Gå til innhold

kuttet tvert sukker idag

Gjest smoothie22

Anbefalte innlegg

Gjest smoothie22

når kroppen reagerer med migrene (som jeg har fra før også da, men har hatt sjeldnere nå) på at jeg kutter ut sukker fra mat, betyr det at sukker er skikkelig dårlig for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kuttet alt av karbohydrater? Hvor lenge har du holdt på med det? Kanskje du fikk anfall fordi du ikke får i deg det kroppen din trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kroppen er vant til å få sukker vil den produsere større mengder insulin ved inntak av mat. Kroppen blir altså "avhengig". Om dette vil resultere i migrene er jeg veldig usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget med migrene, og har vært plaget i mange år. Jeg sluttet tvert med sukker så langt som mulig, og det første som skjedde var at jeg hadde vondt i hodet en uke etterpå, migrene på migrene. Jeg ringte desperat legen min som forklarte at jeg har vært avhengig av sukker, og når jeg nå ble kvitt så mye som mulig, anså kroppen min det som en forandring. Eller rutinebrudd, og dermed reagerte med migrene. Nå har jeg vært, så langt som mulig, sukkerfri i 1,5 år, og aldri vært så sjelden plaget med migrene som nå. Det var min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie22

neida, men jeg pleier og spise endel sukker og idag begynte jeg et nytt og bedre liv

har idag spist: 2 egg

2 grove skiver med brunost

laks til middag

masse masse frukt og vann.. sto opp ganske sent derfor har jeg spist litt lite da, men sånn ellers en bra dag :P er klar for forandring da jeg veier endel! hodet mitt har vært stabilt i det siste,men nå er det iferd med og klikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du pleier å spise, men det ser ut som at du har spist ganske lite i dag. Det er forøvrig en del sukker i brunost.

Endret av Het Potet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...