Gå til innhold

Jeg gruer meg til å gå til frisøren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten klippe håret, det er så slitt i tuppene.

Men jeg gruer meg sånn til å gå til frisøren!!!

Problemet mitt er at jeg ser så ung ut. Jeg er jo 29, men "alle" tror eg er 18/20 år!

Dessuten har jeg vært en del syk, noe som har gjort at jeg ikke har kommet igang med utdannelsen før nå.

Skal ta opp igjen en god del fag fra vgs dette året og skal søke skole neste år.

Det jeg gruer meg til når det gjelder å gå til frisøren er at de skal spørre div.spørsmål.

Har hatt lignende samtaler hos frisøren før, og sist jeg var hos frisøren var ifjor..

Frisøren: "Jobber eller studerer du?"

Jeg:"Jeg går på skole."

Frisøren: "Hva studerer du da?"

Jeg: "Jeg tar opp igjen fag fra vgs"

Frisøren: "Kommer du rett fra vgs?"

Jeg: "Nei..."

Frisøren: "Hvor gammel er du da?"

Jeg: "Jeg er 29..."

Frisøren: "Oi!" også ser de sjokkert på meg og jeg føler meg veldig stygg ....

Dessuten hater jeg å sitte i stolen og se meg i speilet, for jeg ser så ung ut og stygg ut ... jeg har verdens dårligste selvtillit.

Til frisøren må jeg, og jeg begynner på skolen på onsdag, så vil jo ordne meg på håret til da.

Hva skal jeg gjøre, eller hvordan skal jeg reagere? Reagerer jeg feil ved å bli flau og utilpass når noen spør hvor gammel jeg er, og blir sjokkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter med nesen i en bok hos frisøren.... ser ingen grunn til å betro noe som helst til frisøren.... skal jo bare klippe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Jeg har ikke slike samtaler med frisør, og jeg har gått til mange.

Om du ikke vil snakke så vis det med kroppsspråk. Et lite kort smil, se ned i bladet. Jo mer "åpen" du er for samtale, jo mer prater de. Og de mener det jo bare HYGGELIG. Du har litt problemer eller? Kanskje du trenger litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter med nesen i en bok hos frisøren.... ser ingen grunn til å betro noe som helst til frisøren.... skal jo bare klippe meg.

Ja, jeg pleier å lese i et blad eller noe, men det er alltid noen som stiller spørsmål, og da svarer jeg bare kort og kontant. Men de spør likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Jeg har ikke slike samtaler med frisør, og jeg har gått til mange.

Om du ikke vil snakke så vis det med kroppsspråk. Et lite kort smil, se ned i bladet. Jo mer "åpen" du er for samtale, jo mer prater de. Og de mener det jo bare HYGGELIG. Du har litt problemer eller? Kanskje du trenger litt hjelp.

nei, jeg er ganske avvisende, og jeg leser alltid i et blad for å få være i fred. Men det er alltid noen som spør, og da må jeg nesten svare.

Jeg kunne jo bare dikte opp noen svar, da...

Hva mener du med problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler litt det samme som deg.

Hater å gå til frisøren og utsetter det så mye jeg kan.

Liker heller ikke den påtvugne samtalen, eller å se på meg selv så lenge i speilet.

Ville bare si at du ikke er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg. Fordi du sier du ser så ung og stygg ut! Det er jeg sikker på at de ikke gjør. Du sier du har dårlig selvtillit. Det mener jeg med problemer.

Vi har alle noen dårlige sider, noen er misfornøyde med nesa, jeg er misfornøyd med gedigne pupper og skjemmes av den grunn. Dog har jeg andre ålreite ting! jeg har små søte ører, jeg har liten nese og et relativt ok smil.

Nei jente, kom deg ut og inn i stolen! Du er nok ikke så ille som du skal ha det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første. Du er vel ikke stygg selv om du ser ung ut??!!

Frisørene mener det bare hyggelig. Jeg syns de fleste har såpass sosiale antenner at de tar hintet når folk ikke vil snakke så mye. Noen snakker mer enn andre selvfølgelig, men kan ikke si at noen har vært plagsomme. Jeg syns det er verre hvis de ikke sier et ord, men tror ikke det er mange av dem :)

Er enig i at det kan være spørsmål som kan bli for personlige. Når de kommer inn på barn så er det litt slitsomt siden jeg ikke kan få. Det er jo ikke en selvfølge at alle har barn! (dette gjelder ikke bare frisører altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pleier å lese i et blad eller noe, men det er alltid noen som stiller spørsmål, og da svarer jeg bare kort og kontant. Men de spør likevel.

Det er bedre med en bok enn et blad..... de færreste skravler med meg når jeg leser en bok, men leser jeg et blad så synes det å være legitimt å forstyrre.

Men om de skulle snakke om noe annet enn reelle ting i forhold til farge, lengde etc, så svarer jeg kun kort og med en viss avvisning i stemmen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver som regel å spore samtalen inn på "ufarlige" ting, som f.eks reiser, lokale hendelser eller evt. noe som har vært oppe i nyhetene. Fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta håret i hestehale å klipp litt. Vet faktisk ikke om det virker, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Fordi du sier du ser så ung og stygg ut! Det er jeg sikker på at de ikke gjør. Du sier du har dårlig selvtillit. Det mener jeg med problemer.

Vi har alle noen dårlige sider, noen er misfornøyde med nesa, jeg er misfornøyd med gedigne pupper og skjemmes av den grunn. Dog har jeg andre ålreite ting! jeg har små søte ører, jeg har liten nese og et relativt ok smil.

Nei jente, kom deg ut og inn i stolen! Du er nok ikke så ille som du skal ha det til!

Jeg går til psykiater, så holder på å få hjelp med problemet. Jeg syns jeg ser stygg ut hver dag og hater meg selv. Tenkte at det hadde vært litt ålreit å se bra ut på håret, men frisør-angsten tar overhånd. Hadde det bare vært så lett, så ... jeg må nok ta en tlf til frisøren på mandag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler litt det samme som deg.

Hater å gå til frisøren og utsetter det så mye jeg kan.

Liker heller ikke den påtvugne samtalen, eller å se på meg selv så lenge i speilet.

Ville bare si at du ikke er alene.

Godt å høre :) men selvfølgelig, ikke så hyggelig...

Hva gjør du når du skal til frisøren, da? Bare holder du maska og håper det er fort gjort, og når du er ferdig kan du ikke komme fort nok ut av frisøren?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei!

Tenk så fin og fresh du føler deg på vei hjem fra frisøren. Ta med deg en bok istedet da, og les i den =) Vær så snill? Hvis du klarer å gjøre dette så har du overkommet den frykten din, og det vil hjelpe deg videre =)

Det er bare mennesker som prøver å være hyggelige som står bak deg og steller med håret ditt... tenk hvor mye de ser! Flass, fett, tynt hår, tykt hår, grått hår... alt mulig! Det er jobben deres, de tenker ikke på det slikt som vi gjør =)

Håper for all del at du drar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første. Du er vel ikke stygg selv om du ser ung ut??!!

Frisørene mener det bare hyggelig. Jeg syns de fleste har såpass sosiale antenner at de tar hintet når folk ikke vil snakke så mye. Noen snakker mer enn andre selvfølgelig, men kan ikke si at noen har vært plagsomme. Jeg syns det er verre hvis de ikke sier et ord, men tror ikke det er mange av dem :)

Er enig i at det kan være spørsmål som kan bli for personlige. Når de kommer inn på barn så er det litt slitsomt siden jeg ikke kan få. Det er jo ikke en selvfølge at alle har barn! (dette gjelder ikke bare frisører altså)

Nei, nei, det jeg mener er at jeg burde se ut som jeg er 30, ikke 20. Og når jeg faktisk er 30 om 1 år, så burde jeg vel ikke se ut som jeg er 20? Da virker det som om jeg ser veldig barnslig ut for alderen og dermed tenker jeg at jeg må se stygg ut.

Det er selvfølgelig ikke noe stygt med å se ung ut eller å være ung, men det er måten man ser ut på---

Uansett, så er det greit å bare prate litt om hvordan man vil ha håret osv, men IKKE personlige ting.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta håret i hestehale å klipp litt. Vet faktisk ikke om det virker, men...

:skratte:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, nei, det jeg mener er at jeg burde se ut som jeg er 30, ikke 20. Og når jeg faktisk er 30 om 1 år, så burde jeg vel ikke se ut som jeg er 20? Da virker det som om jeg ser veldig barnslig ut for alderen og dermed tenker jeg at jeg må se stygg ut.

Det er selvfølgelig ikke noe stygt med å se ung ut eller å være ung, men det er måten man ser ut på---

Uansett, så er det greit å bare prate litt om hvordan man vil ha håret osv, men IKKE personlige ting.

TS

Kler du deg som en 20-åring eller har du en litt mer voksen stil? Ser du ung ut og i tillegg kler deg i typisk "unge" klær vil du bli tatt for å være ung også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler du deg som en 20-åring eller har du en litt mer voksen stil? Ser du ung ut og i tillegg kler deg i typisk "unge" klær vil du bli tatt for å være ung også.

Nei, jeg kler meg mer voksent, ikke som er 14-tis om du tenker på det. Kjøper klær på bl.a. benetton, hm og lignende butikker.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten klippe håret, det er så slitt i tuppene.

Men jeg gruer meg sånn til å gå til frisøren!!!

Problemet mitt er at jeg ser så ung ut. Jeg er jo 29, men "alle" tror eg er 18/20 år!

Dessuten har jeg vært en del syk, noe som har gjort at jeg ikke har kommet igang med utdannelsen før nå.

Skal ta opp igjen en god del fag fra vgs dette året og skal søke skole neste år.

Det jeg gruer meg til når det gjelder å gå til frisøren er at de skal spørre div.spørsmål.

Har hatt lignende samtaler hos frisøren før, og sist jeg var hos frisøren var ifjor..

Frisøren: "Jobber eller studerer du?"

Jeg:"Jeg går på skole."

Frisøren: "Hva studerer du da?"

Når jeg må til frisøren og ikke føler for å småprate,så

bare lukker jeg øynene og sier at jeg hviler litt,eller så leser jeg i et ukeblad.

Frisøren er sikkert bare glad til for å slippe "smalltalken"

Jeg: "Jeg tar opp igjen fag fra vgs"

Frisøren: "Kommer du rett fra vgs?"

Jeg: "Nei..."

Frisøren: "Hvor gammel er du da?"

Jeg: "Jeg er 29..."

Frisøren: "Oi!" også ser de sjokkert på meg og jeg føler meg veldig stygg ....

Dessuten hater jeg å sitte i stolen og se meg i speilet, for jeg ser så ung ut og stygg ut ... jeg har verdens dårligste selvtillit.

Til frisøren må jeg, og jeg begynner på skolen på onsdag, så vil jo ordne meg på håret til da.

Hva skal jeg gjøre, eller hvordan skal jeg reagere? Reagerer jeg feil ved å bli flau og utilpass når noen spør hvor gammel jeg er, og blir sjokkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler litt det samme som deg.

Hater å gå til frisøren og utsetter det så mye jeg kan.

Liker heller ikke den påtvugne samtalen, eller å se på meg selv så lenge i speilet.

Ville bare si at du ikke er alene.

Samma her også.. Skulle egentlig til frisøren i dag, men avbestilte fordi jeg er litt deprimert for tiden. Orker ikke at andre skal spørre så mye, og heller ikke sitte og se på meg selv i speilet i flere timer. Skal heller vente med å gå til frisøren til jeg har det litt bedre igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...