AnonymBruker Skrevet 21. august 2010 #61 Skrevet 21. august 2010 Tviler på du må betale 2500 for ett bilsette før det er sikkert
Gjest Ludovie Skrevet 21. august 2010 #62 Skrevet 21. august 2010 Du har selvfølgelig rett. Jeg tør ikke ta en diskusjon med sambo uten støtte fra hønsegården, så nå sitter jeg her og håper dere kan fyre meg opp, sånn at jeg kan sable ham ned med en skikkelig verbal overhaling. Etterpå skal jeg bruke restenergien til å legge meg ut med hele svigerfamilien, og hvis jeg ikke har bitchet nok for helga da, så tar jeg et tak i midt-østen problematikken. Nei du, frk. Synsk Forståsegpåer, jeg lurte faktisk bare på akkurat det jeg spurte om. Jeg har ikke sagt noe, og kommer ikke til å gjøre det heller. Og se, der fikk jeg sannelig ut litt av den energien jeg snakket om; ) Takk; ) Haha, dritbra svar!
Sandygirl Skrevet 21. august 2010 #63 Skrevet 21. august 2010 Tviler på du må betale 2500 for ett bilsette før det er sikkert Hehe, kom kanskje litt feil ut Men er jo snakk om prioriteringer, og kanskje hun vil bruke penger på et dyrt og virkelig polstret komfortabelt bilsete, isteden for og bruke penger på noe annet? Uansett om hun skal kjøpe billig sete eller dyrt sete koster det penger, og hvis hun da, som mange foreslår skal kjøpe et billig et, kunne hun jo fått et billig et uten å legge ut mer penger! Til du som sa at brukt er fyfy, hvem har sagt det ?
Jade Skrevet 21. august 2010 #64 Skrevet 21. august 2010 Jeg kan skjønne TS hvis hun kjøpte et dyrt sete og kun tenkte at hun hadde råd til dette hvis hun fikk solgt det etterpå. MEN(!) jeg ville ikke ha kjøpt et brukt sete av noen jeg ikke kjente, men det kan godt hende at det er mange som er villige til det. Visste mannen din om at du ønsket å selge bilsetet? Han er kanskje vant til at man lar tingene gå litt på omgang i familien, og dermed ikke visste at du ville selge det.
Gjest Anonym_MANN Skrevet 22. august 2010 #65 Skrevet 22. august 2010 Va det kanskje trådstarter som betalte bilsetet eller var det gubben?
Jade Skrevet 22. august 2010 #66 Skrevet 22. august 2010 Var det kanskje gubben som bar på barnet i 9 måneder og fødte det, eller var det TS?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #67 Skrevet 22. august 2010 Nå er det vel sånn at man helst ikke skal kjøpe brukte bilstoler - har jo stått mye advarsler om sånt. Vi hadde dårlig råd den tiden vi fikk barn - og visste selv at det var flott og uskadet. Men hadde aldri turt å selge det engang......tenker på hva man kan bli beskyldt for i etterkant. man vet faktisk aldri. Ja vi ga det bort til broren til mann gratis - selv med vår trange økonomi. Han visste det var uskadet osv. hadde aldri falt meg inn å ta penger for noe innen nærmeste familie uansett økonomi. Og man får ofte tilbake ting fra slekt senere når man er snill mot de - det opplevde vi
Gjest SandyGirl Skrevet 22. august 2010 #68 Skrevet 22. august 2010 Nå er det vel sånn at man helst ikke skal kjøpe brukte bilstoler - har jo stått mye advarsler om sånt. Vi hadde dårlig råd den tiden vi fikk barn - og visste selv at det var flott og uskadet. Men hadde aldri turt å selge det engang......tenker på hva man kan bli beskyldt for i etterkant. man vet faktisk aldri. Ja vi ga det bort til broren til mann gratis - selv med vår trange økonomi. Han visste det var uskadet osv. hadde aldri falt meg inn å ta penger for noe innen nærmeste familie uansett økonomi. Og man får ofte tilbake ting fra slekt senere når man er snill mot de - det opplevde vi Uansett, er det folk som kjøper dem, og poenget er vel heller her om det er smålig å bli irritert, ikke hva man kan bli beskyldt for i ettertid. Hun ville bruke pengene for salget av det til nytt bilsete, og hunspør om det var smålig av henne eller ikke å bli irritert/sint, ikke hvorvidt hun kunne få problemer ved salg. Selvfølgelig er det vanlig og hjelpe familien, og det kan diskuteres om hun er smålig hvis hun ikke har nevnt det for mannen en eneste gang. Men det vet vi jo ikke:) Uansett, mannen burde ha sagt ifra før han ga det bort. Man går ikke akkurat til svogeren sin og krever å få det tilbake, eller penger for det.
Duracella Skrevet 22. august 2010 #69 Skrevet 22. august 2010 Etter 7 mnd med pent bruk så bilstolen vår fortsatt ut som ny. Den kostet over 3500,- ny, og jeg ser på finn.no at de blir solgt pent brukt for ca 1800,-. Broren hans fikk nettopp en attpåklatt, og min samboer ga ham bilstolen da vi akkurat gikk over til større stol. Uten å spørre om jeg syntes det var greit. Vi har det trangt økonomisk for tiden, og jeg regnet det som en selvfølge at vi skulle få penger for den. Men det gjorde vi altså ikke.. Broren og familien hans har vært på to ferier i utlandet hittil i år, så jeg regner med de har grei økonomi. Er jeg smålig som reagerer på dette? Ser ikke for meg at jeg ville gitt stolen til noen av mine søsken, men det hadde blitt noe annet å selge den litt rimeligere. Om jeg selv skulle kjøpt en brukt bilstol ville jeg foretrekke å kjøpe fra noen jeg kjente, så visste jeg sikkert at den ikke hadde vært involvert i noen kollisjoner. Hva synes dere? Jeg synes han var fryktelig snill!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #70 Skrevet 22. august 2010 Var det kanskje gubben som bar på barnet i 9 måneder og fødte det, eller var det TS? Poenget er??? Nå begynner argumentene dine å svekkes kraftig..
Jade Skrevet 22. august 2010 #71 Skrevet 22. august 2010 Det spiller ingen rolle hvem som trakk bankkortet sitt på den bilstolen. Han betalte kanskje bilstolen, hun betalte kanskje noe annet. Han betaler kanskje mer enn henne, eller kanskje det er omvendt. De gjør sikkert kjempemye begge to i familien, både når det gjelder penger ,arbeid, barnepass, barnefødsler osv. Hvem som har betalt hva er uvesentlig. Bilsetet er (var) mannen OG TS sitt. Mannen burde ha snakket med kona om de skulle gi vekk setet siden det var såpass dyrt, og kona burde ha snakket med mannen om at hun ønsket å selge det pga at de har dårlig råd.
Gjest Constanze Skrevet 22. august 2010 #72 Skrevet 22. august 2010 Jeg synes han var fryktelig snill! Ehh - ja, virkelig snill som gir bort et dyrt bilsete gratis til noen som har langt bedre råd enn dem selv Jeg slutter ikke å undre meg over folk her på KG. Hadde du sagt "fryktelig dumsnill" så hadde jeg vært enig. Har du i det hele tatt lest innlegget til TS? Hun skriver at de har det trangt økonomisk og hadde bruk for de pengene et salg av setet ville gitt - mens broren og familien allerede har vært på to utenlandsferier iår .. det tyder vel ikke akkurat på at de trenger veldighet fra noen som har det trangt fra før?
Redbull Skrevet 22. august 2010 #73 Skrevet 22. august 2010 Tipper mannen din og broren hans stod og snakket, barnestol ble nevnt og mannen buste ut med "vi har en du kan få" så var det gjort. Hadde sagt nett det samme, selv om eg ville hatt penger for den. Det er familie, de hadde nok gjort nett det samme tilbake Men eg sjønner deg litt også da, dere strenger tross alt penger...
Duracella Skrevet 22. august 2010 #74 Skrevet 22. august 2010 (endret) Ehh - ja, virkelig snill som gir bort et dyrt bilsete gratis til noen som har langt bedre råd enn dem selv Jeg slutter ikke å undre meg over folk her på KG. Hadde du sagt "fryktelig dumsnill" så hadde jeg vært enig. Har du i det hele tatt lest innlegget til TS? Hun skriver at de har det trangt økonomisk og hadde bruk for de pengene et salg av setet ville gitt - mens broren og familien allerede har vært på to utenlandsferier iår .. det tyder vel ikke akkurat på at de trenger veldighet fra noen som har det trangt fra før? Har lest, har forstått saken. Men mannen er da snill fordiom han har gjort noe dumt. JEG slutter ikke å undre meg over folk her på KG som skal lage egne, ekle tanker ut av små ting. Herremin, take it easy Endret 22. august 2010 av Duracella
Optimist6 Skrevet 22. august 2010 #75 Skrevet 22. august 2010 Hva skal du gjøre med det nå? Gå og kreve penger av dem i etterkant? Gjort er gjort. Eller vil du bare ha støtte her så du kan kjefte på mannen din? Han ville vel være snill og gi ham den stolen og var litt korttenkt der og da. La det fare. enig her
Gjest Constanze Skrevet 22. august 2010 #76 Skrevet 22. august 2010 Har lest, har forstått saken. Men mannen er da snill fordiom han har gjort noe dumt. JEG slutter ikke å undre meg over folk her på KG som skal lage egne, ekle tanker ut av små ting. Herremin, take it easy Ekle tanker? TS spør om hun er smålig som reagerer når mannen gjør dette - og da sier ihvertfall jeg NEI, hun er ikke smålig. Og når mine barn var små så hadde jeg blitt rasende om mannen min hadde gjort noen sånt. Jeg vet hvordan det er å ha små barn og dårlig råd, man bruker masse tid hver dag på å tenke økonomi og hvordan få hjulene til å gå rundt. For endel mennesker (både her på KG og ikke minst TS`s mann) så er det vanskelig å gi uttrykk for at man ikke har det så romslig økonomisk - og i slike perioder er 1800 kroner masse penger som man kunne brukt på mat, regninger og ting barna trenger. Jeg hadde vært såret og utrolig bitter om mannen min hadde gitt vekk noe jeg kunne solgt for 1800 kroner da mine barn var små. Hadde han gitt det til noen som omtrent ikke hadde penger selv så var det en ting - men å gi det bort til noen med god råd hadde jeg hatt vondt for å svelge og det hadde irritert meg i lang tid.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2010 #77 Skrevet 22. august 2010 Moddes sletting på dette forumet kommer jeg aldri til å skjønne noe av.. rett og slett...
Duracella Skrevet 23. august 2010 #78 Skrevet 23. august 2010 Ekle tanker? TS spør om hun er smålig som reagerer når mannen gjør dette - og da sier ihvertfall jeg NEI, hun er ikke smålig. Og når mine barn var små så hadde jeg blitt rasende om mannen min hadde gjort noen sånt. Jeg vet hvordan det er å ha små barn og dårlig råd, man bruker masse tid hver dag på å tenke økonomi og hvordan få hjulene til å gå rundt. For endel mennesker (både her på KG og ikke minst TS`s mann) så er det vanskelig å gi uttrykk for at man ikke har det så romslig økonomisk - og i slike perioder er 1800 kroner masse penger som man kunne brukt på mat, regninger og ting barna trenger. Jeg hadde vært såret og utrolig bitter om mannen min hadde gitt vekk noe jeg kunne solgt for 1800 kroner da mine barn var små. Hadde han gitt det til noen som omtrent ikke hadde penger selv så var det en ting - men å gi det bort til noen med god råd hadde jeg hatt vondt for å svelge og det hadde irritert meg i lang tid. Føler det er sånn jehovas-holdninger gående her. jeg hadde en mening om en sak,men så skal et annet kg-medlem komme å lage kvalm rundt det og prøve å endre den, og frelse alle i tråden til å mene akkurat det samme. er akkurat slike ting som gjør at jeg bruker å henge på kg bare i kortere perioder. jeg kom med et så lite uvennlig svar som at jeg synes han var snill. og jeg synes ennå han er snill, selv om han var dum (det sa jo seg selv det, i startinnlegget til tråden) SÅ enkelt.
Gjest fuzz Skrevet 23. august 2010 #79 Skrevet 23. august 2010 Gjort er gjort, og neste gang tenker jeg han diskuterer det med fruen før han gjør noe tilsvarende. Alt bunner i kommunikasjon eller mangel på sådan.
Gjest middleclass Skrevet 23. august 2010 #80 Skrevet 23. august 2010 Ekle tanker? TS spør om hun er smålig som reagerer når mannen gjør dette - og da sier ihvertfall jeg NEI, hun er ikke smålig. Og når mine barn var små så hadde jeg blitt rasende om mannen min hadde gjort noen sånt. Jeg vet hvordan det er å ha små barn og dårlig råd, man bruker masse tid hver dag på å tenke økonomi og hvordan få hjulene til å gå rundt. For endel mennesker (både her på KG og ikke minst TS`s mann) så er det vanskelig å gi uttrykk for at man ikke har det så romslig økonomisk - og i slike perioder er 1800 kroner masse penger som man kunne brukt på mat, regninger og ting barna trenger. Jeg hadde vært såret og utrolig bitter om mannen min hadde gitt vekk noe jeg kunne solgt for 1800 kroner da mine barn var små. Hadde han gitt det til noen som omtrent ikke hadde penger selv så var det en ting - men å gi det bort til noen med god råd hadde jeg hatt vondt for å svelge og det hadde irritert meg i lang tid. Jeg hadde blitt skuffet hvis mannen ikke hadde tatt det opp med meg på forhånd, men ikke bitter og ikke over lang tid. Jeg hadde tatt det opp med han at vi må diskutere sånt på forhånd enten det gjelder å gi bort eller selge noe til hans eller min familie. Men jeg hadde ikke giddet bruke mye energi på å irritere meg i lengre tid, til det er livet for kort. Og her har vi levd på en enkel lønn i perioder hvor vi har valgt å være hjemme med barna, enten han eller jeg så jeg vet hva det vil si å ha dårlig råd. Alt handler om kommunikasjon mellom han og henne, da hadde dette vært unngått.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå