Gå til innhold

Han ga bort bilstolen til broren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 7 mnd med pent bruk så bilstolen vår fortsatt ut som ny. Den kostet over 3500,- ny, og jeg ser på finn.no at de blir solgt pent brukt for ca 1800,-.

Broren hans fikk nettopp en attpåklatt, og min samboer ga ham bilstolen da vi akkurat gikk over til større stol.

Uten å spørre om jeg syntes det var greit.

Vi har det trangt økonomisk for tiden, og jeg regnet det som en selvfølge at vi skulle få penger for den. Men det gjorde vi altså ikke.. Broren og familien hans har vært på to ferier i utlandet hittil i år, så jeg regner med de har grei økonomi.

Er jeg smålig som reagerer på dette?

Ser ikke for meg at jeg ville gitt stolen til noen av mine søsken, men det hadde blitt noe annet å selge den litt rimeligere.

Om jeg selv skulle kjøpt en brukt bilstol ville jeg foretrekke å kjøpe fra noen jeg kjente, så visste jeg sikkert at den ikke hadde vært involvert i noen kollisjoner.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du gjøre med det nå? Gå og kreve penger av dem i etterkant? Gjort er gjort. Eller vil du bare ha støtte her så du kan kjefte på mannen din? Han ville vel være snill og gi ham den stolen og var litt korttenkt der og da. La det fare.

Skrevet

Du har selvfølgelig rett.

Jeg tør ikke ta en diskusjon med sambo uten støtte fra hønsegården, så nå sitter jeg her og håper dere kan fyre meg opp, sånn at jeg kan sable ham ned med en skikkelig verbal overhaling. Etterpå skal jeg bruke restenergien til å legge meg ut med hele svigerfamilien, og hvis jeg ikke har bitchet nok for helga da, så tar jeg et tak i midt-østen problematikken.

Nei du, frk. Synsk Forståsegpåer, jeg lurte faktisk bare på akkurat det jeg spurte om.

Jeg har ikke sagt noe, og kommer ikke til å gjøre det heller.

Og se, der fikk jeg sannelig ut litt av den energien jeg snakket om; )

Takk; )

Skrevet

Ja, jeg synes det er smålig. Du får si i fra til han så han vet at han ikke skal gi bort noe igjen. Han hadde sikkert ikke tenkt på å selge den engang. Ikke noe å gå og irritere seg over.

Skrevet

Det ville ikke ha falt meg inn å ta betalt for noe som et familiemedlem trengte. Det er derimot noe annet dersom de tilbyr seg å betale.

Skrevet

du er smålig. Jeg ga bilstolen til søstera til en venninne helt gratis. Og broren til typen din er faktisk familie.

Vi reiser også mye på ferie til utlandet, men allikevel er det mange som gir oss ting uten å kreve betaling. Og hva har ferier i utlandet med saken å gjøre? Folk prioriterer forskjellig, kanskje de ikke bruker penger på andre ting så de kan reise mye.

Skrevet

Jeg er faktisk ganske så enig med deg ts, mannen din kunne spurt deg først om du hadde noe imot å gi bilstolen til svigerbroren din.

Jeg synes det sier seg selv at man snakker sammen først før man gir noe som helst bort, da kunne du også fått sjangsen til å si til din mann at dere sliter med pengene og at det kansje er lurere å prøve å selge den på finn.no.

Skrevet

Jeg syntes ts er litt smålig jeg. Hadde aldri i verden krevd 1800kr for en bilstol av ett familiemedlem.

Skrevet

Dette er akkurat årsaken til at menn synes vi er kompliserte. Du lager en sak ut av ingenting.... mannen din tenkte ikke engang på alt det som foregår i hodet ditt når han ga den vekk og analyserte ikke økonomien til broren sin.

Glem hele saken, livet ditt blir enklere.

Skrevet

Jeg syntes ts er litt smålig jeg. Hadde aldri i verden krevd 1800kr for en bilstol av ett familiemedlem.

Tanken var vel at de skulle selge den på finn e.l. og få inn litt sårt tiltrengte penger.

Skrevet

Tanken var vel at de skulle selge den på finn e.l. og få inn litt sårt tiltrengte penger.

Jeg syntes ts er smårlig uansett hva hun hadde planer om å gjøre med stolen.

Skrevet

Tja.. Han kunne i det minste snakket med ts før han ga den bort..

Skrevet

Tja.. Han kunne i det minste snakket med ts før han ga den bort..

Han kunne det, men MENN tenker ikke så langt. Regner ikke med at hadde planlagt å gi vekk den stolen i ukevis. Forgive and forget

Skrevet

Syns det er en for enkel løsning å alltid unnskylde med at de er menn. De er da voksne, (tidvis) intelligente mennesker de også. Men det er kanskje en annen diskusjon...

Skrevet

Jeg synes ikke at du er smålig, kan forstå at du reagerer, penger ramler ikke akkurat ned fra himmelen.

Skrevet

Syns det er en for enkel løsning å alltid unnskylde med at de er menn. De er da voksne, (tidvis) intelligente mennesker de også. Men det er kanskje en annen diskusjon...

Vi unnskylder de ikke, det er sånn det er.

Tenk hvor mer kompliserte vi kvinner er. Jeg er enige i at de skal tenke de også før de handler, men akkurat i dette tilfelle la gå...

Skrevet

Hadde dere snakket om å selge den? I så fall synes jeg mannen din var litt kjapp i vendingen. Hadde dere ikke diskutert det i forkant så synes jeg det er forståelig at han tilbød broren den. En annen sak er at jeg synes broren kunne tilbudt seg å betale en slant for en gjenstand som i utgangspunktet koster såpass mye.

Skrevet

Du får si til broren til samboeren din at de får behandle den veldig pent så du kan få den tilbake når ungen dems igjen har vokst ut av stolen. Så får du heller selge den da.

Skrevet

Du får si til broren til samboeren din at de får behandle den veldig pent så du kan få den tilbake når ungen dems igjen har vokst ut av stolen. Så får du heller selge den da.

Evt at de kan låne den til de "hvis" får en ny unge

Skrevet

Sug tak i samboeren, press ham inn til nærmeste vegg og spør hva i svarte helve✮e han holder på med.

Så be ham rydde opp! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...