Gå til innhold

Sirkus og holdninger?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men er det noen som har elefanter etc lenger nå da? Det er vel strengt tatt ikke lov med "eksotiske" dyr på norske sirkus lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig imot dyr på sirkus, og nekter å ta med småbrødrene mine med på sirkus som har dyr, og kommer heller ikke til å ta med evt. barn på sirkus som har dyr.

Er heller ingen stor fan av dyreparker, men der prøver de i det minste å gi dyrene et så naturlig liv som det er mulig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig imot dyr på sirkus, og nekter å ta med småbrødrene mine med på sirkus som har dyr, og kommer heller ikke til å ta med evt. barn på sirkus som har dyr.

Er heller ingen stor fan av dyreparker, men der prøver de i det minste å gi dyrene et så naturlig liv som det er mulig.

Hva med undulater i bur som selges i dyrebutikker?

Skrevet

Synes jeg heller ikke noe om.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er så imot sirkus at jeg hadde klikket i vinkel om noen hadde tatt mine barn dit, uten mitt samtykke. De er 14,11 og 7 år.

De har aldri vært på sirkus og de vil heller ikke det.

Selv var jeg en gang som liten og syns det var rett og slett merkelig.

Heldigvis sa mine to eldste barn "nei" da en venn av oss hadde gratis billetter til et sirkus.

Ingen av barna mine har interesse for dette og det er jeg sabla stolt over.

Nei, jeg og kjæresten er ikke med på å støtte dyremisshandling, og det skal ikke barna våre være heller.

Både Merano og Arnardo har blitt filmet i det dyrene har blitt misshandlet fysisk. Kan hende dette ikke er noe som skjer ofte, men den psykiske misshandlingen av dyrene er akkurat hva sirkus ER !

Endret av Duracella
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er faktisk på sirkus med ungene mine annenhvert år hvertfall. Og jeg tror en del her bør oppdatere seg på hvordan sirkus er i dag og ikke leve på det de opplevde som barn.

Gjest Sabdygirl
Skrevet

Syns likevel at cirkus ikke er bedre enn mye av hestesporten, eller dyrebutikken heller. små barn med store fisk i 5-liters boller er også dyremisshandlig.

Gjest Sabdygirl
Skrevet

Syns likevel at cirkus ikke er bedre enn mye av hestesporten, eller dyrebutikken heller. små barn med store fisk i 5-liters boller er også dyremisshandlig.

Skrevet

Hvilke deler av hestesporten sikter du til?

Skrevet

Jeg tor det er mange kjæledyr som har det mye verre. Hunder som ikke får nok tur, innekatter som aldri får se ekte natur, kuer som står på bås 7 mnd i året, i det hele tatt. Dyr som blir trent får jo masse oppmerksomhet hver dag, og selv om noen blir mishandlet, kan vel ikke ikke se det om sirkus som en enhet.

Skrevet

Mine unger kommer aldri til å gå på sirkus. Aldri.

Selvom de evt behandler dyrene bra så er hele konseptet helt sykt for meg. Fange ville dyr (eller la ville dyr vokse opp i fangenskap) for så og lære de til å underholde oss???? Er jo så sykt at det stinker. Ta på elefanter mongo pynt på hodet og vet ikke hva...

Nei, har barna mine et ønske om å se på ville dyr så får de heller dra på safari i Afrika og se på disse dyrene i sitt rette element.

Gjest Constanze
Skrevet

Mine unger kommer aldri til å gå på sirkus. Aldri.

Selvom de evt behandler dyrene bra så er hele konseptet helt sykt for meg. Fange ville dyr (eller la ville dyr vokse opp i fangenskap) for så og lære de til å underholde oss???? Er jo så sykt at det stinker. Ta på elefanter mongo pynt på hodet og vet ikke hva...

Nei, har barna mine et ønske om å se på ville dyr så får de heller dra på safari i Afrika og se på disse dyrene i sitt rette element.

Så barna dine får ikke gå i zoologisk hage heller?

Skrevet

Så barna dine får ikke gå i zoologisk hage heller?

Stemmer.

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med datteren min på sirkus der de har dyr, og jeg hadde sagt nei hvis noen hadde invitert hun med.. Jeg er sterkt i mot at de har dyr på sirkus, og heldigvis så forstår pappan og er enig med meg :)

Skrevet

Se ikke problemet. Folk slutter ikke å gå på sirkus heller om jeg lar vær og da kan jeg like godt la barna mine også oppleve litt underholdning.

Skrevet

Ungen har vært der med besteforeldre, men jeg drar ikke dit selv. Sist gang jeg var på sirkus var med min lillesøster som da var 5, og jeg begynte å gråte fordi jeg syntes synd på dyra. Jeg vil ikke ta fra min datter gleden ved å dra på sirkus, så lenge hun synes det er gøy, og hun ikke skjønner bedre. Hun er en dyreelsker hun også, og vil sikkert tidlig nok slutte og dra dit. Men jeg vil ikke prente henne med masse propaganda så lenge hun bare er 5 år.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Har ikke barn - men jeg kommer til å lære barna mine at dyr hører hjemme i naturen (bortsett fra de fleste typer husdyr)

Hvis barnet vil se elefant skal vi reise til Afrika, ikke på sirkus. Hvis barnet vil se dyr som gjør kunster kommer jeg til å forklare barnet at dyret blir slått og tvunget til å gjøre triksene. Og hvis barnet vil i zoologisk hage, kommer jeg til å si nei. Uansett hvor stor inngjerding sjiraffen har i dyreparken i kristiansand synes jeg fortsatt det er feil. Klima/temperatur, matvaner osv er helt anderledes her enn der.

Jeg er IKKE redd for å "prente ungen med masse propaganda" som mira369 skriver, jeg er heller opptatt av å lære barnet om rett og galt.

Skrevet

Det er ikke nødvendig å drive med propagande uansett, barn på 5 år forstår faktisk mer enn man skulle tro, tror faktisk min var så gammel når vi snakket sammen om sirkus.

Hun elsker og dyr, har x antall dyrebøker osv og det ble en veldig fin samtale ut av det. Vi snakket om hvordan elefanter bor i afrika, leste i dyreleksikonene hennes om hvordan de lever i flokk og hvor langt de går hver dag og etter en stund spurte jeg hun hvordan hun trodde det var for de å bo i et sirkus, hun tenkte litt på det og kom frem til at de nok likte bedre å bo med familien sin :)

• Liker 1
Skrevet

Min datter har vært 1 gang på sirkus og det var med morfaren sin. Vi går aldir på sirkus pga dyrene. Jeg spiser heller ikke kylling fra Prior og følger nøye med hvor kjøttet kommer som jeg kjøper, støtter ikke dyremishandling på noen som helst måte.

• Liker 1
Skrevet

Kommer aldri til å ta med ungene mine på sirkus. Vi er også vegetarianere så dyrevelferd er viktig hjemme hos oss.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...