Gå til innhold

Hvordan få bort røyk lukt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I huset og møbler.Har en samboer som røyker og det stinker av og til.Finnes de noe middel mot dette.

Nei jeg kan ikke be han slutte å røyke inne(hans leilighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, at du klarer å bo i røyklukt. Det er helt grusomt!!

Men det beste du kan gjøre er nok å flytte ut alle møblene av leiligheten å ta ei kjempe rengjøring av både møbler, og selve leiligheten. Da snakker jeg om å faktisk rense møblene hos profesjonelle, og vask gulver, tak, vegger, overflater og underflater inne i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, at du klarer å bo i røyklukt. Det er helt grusomt!!

Men det beste du kan gjøre er nok å flytte ut alle møblene av leiligheten å ta ei kjempe rengjøring av både møbler, og selve leiligheten. Da snakker jeg om å faktisk rense møblene hos profesjonelle, og vask gulver, tak, vegger, overflater og underflater inne i leiligheten.

AHH det gidder jeg ikke:)Ja det er sikkelig slitsomt.Har jo røyka selv,men sluttet.Jeg kan liksom ikke bestemme over hans leilighet heller jeg betaler inge husleie.Men når jeg får mitt eget sted blir det ingen røyking inne uansett.Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skåler med eddik plassert rundt i huset var trikset mine foreldre brukte da vi var små og det var naturlig at gjester røykte inne da det var fest.

Men... Det er kanskje forskjell på en fest og et innrøyka hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet å røyke inne i fjor sommer. Mannen min røyker fremdeles, men nå ute på verandaen.

Vi ble i allefall veldig overrasket begge to etter et par dager uten røyking inne. Vi kjente plutselig den sure røyklukten så utrolig godt! Den satt i alt. I tepper, nyvaskede klær, gardiner osv. Vi hadde ikke problemet i soafaene, da disse er i skinn. Løsningen ble rett og slett en skikkelig husrengjøring!

Det tok oss noen dager, hvor vi vasket ALLE gardiner, klær, tak, og tepper. Men det var verdt det!!

Utrolig hvor mye lukt som forsvant bare gardinene og teppene ble vasket, forresten.

Så trinn 1 er i allefall å slutte å røyke inne. Hvis samboeren din er en skikkelig stabeis, kan du ikke i det minste prøve å få han til å røyke under kjøkkenviften eller inn i en peis??

Trinn 2 blir vask av hustekstiler.

Vi forsøkte eddik en periode hos oss, men det blir som Timian skriver; det er forskjell på en og annen fest og et innrøkt hus. Det funket ikke i det hele tatt hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du virkelig vaske altså. Gardiner, møbler, vegger etc. Da vi flyttet for noen år siden så var vi så glad vi kom inn i en nyoppusset leilighet, for da slapp vi den jæ* røyklukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grundig rundvask ja! Da vi flytta for noen år siden, var det ene soverommet i nyhuset så innrøkt at det eneste som funket var å skifte tak og male veggene. Den dag i dag, syv år senere, kjennes det enda et hint av røyklukt der inne. Røyk setter seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper uansett ikke spesielt mye å vaske hvis røyking innendørs fortsetter etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sant det med vasking gidder jeg ikke når han nekter å slutte.Så takk men nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...