Kittykat Skrevet 19. august 2010 #61 Skrevet 19. august 2010 (endret) Jeg tenker at du påtok deg en oppgave for 2 måneder siden. Din søster har kunnet forholde seg til at du skal ta vare på deres barn slik at de kunne melde seg på ett samlivskurs. For det har dere avtalt. Så kommer du nå og sier at du ikke kan forholde deg til den avtalen dere to har gjort. Det innebærer at din søster ikke kan forholde seg til deg som barnevakt - fordi hun kan ikke stole på at de avtalene dere gjør i god tid gjelder når det kommer til "hælinga". Du er altså ikke til å stole på når det gjelder å stille opp på avtaler. At det vil få konsekvenser for hvor mye hun vil spørre om du kan stille opp senere er ganske naturlig. Din søster med små barn er avhengig av at avtaler blir holdt slik at hun kan planlegge og få gjennomført det som hun skal. At din søster blir såret og skuffet, det skjønner jeg. Du hadde egentlig ikke anledning til å gå på det kurset som dukket opp - fordi du hadde allerede en avtale. Og den avtalen du hadde gjort med din søster, føler jeg, er ikke en hvilken som helst avtale.......samlivskurs planlagt i lang tid. Hadde jeg vært deg - så hadde jeg forholdt meg til den avtalen du først hadde gjort. Du kunne kanskje prøvd å skaffe barnevakt de timene dette kurset du skal på er og så gitt beskjed om det til din søster. Fordi dette er DITT problem, slik jeg ser det - men du hiver problemet bare videre til din søster og bryter en avtale. At du får en spontan reaksjon fra din søster synes jeg ikke er rart. Jeg føler din søsters avtale/kurs er å bli vurder som en alvorlig avtale.......det er liksom ikke bare "en gøyal avtale". Og du viser deg ved å si at du ikke kan være der når det trengs. Ting skjer, det er en bare en ting man må leve med. Man trenger ikke å gå hals over hodet bare fordi ting ikke går. Ja, hun kunne nevnt kurset for sin søster, men søsteren trenger ikke å bli skikkelig furten fordi barnevakten må avlyse pga et kurs som hun har meldt seg på for lenge siden. Uansett hvor lenge siden de avtalte det. Sånn som jeg har skjønt det så er kurset vitkig for trådstarteren, kanskje like viktig som samlivskurset er for søsteren hennes. Og selv om man er nødt til å avlyse en avtale, så betyr ikke det at man ikke er til å stole på eller ikke er der når det trengs. Det er bare tull. Jeg forstår at søsteren gjerne vil gå på samlivskurset, men hva som skjer mellom søsteren og mannen hennes, er ikke TS sitt problem. Jeg forstår også TS som synes at kurset er viktig, for hun meldte seg på for lenge siden. Man melder seg ikke på kurs bare på gøy, betaler for kurset og så ikke gå.... Uansett, så synes jeg søsteren til TS virker lite voksen som begynner og furte og nærmest går til krig mot TS. Man kan nesten tro det ligger mer bak.... Endret 19. august 2010 av Kittykat
Ego Skrevet 20. august 2010 #62 Skrevet 20. august 2010 Slik som mange svarer TS her, så har jeg iallfall lært at jeg aldri - når den tid kommer - skal love meg vekk som barnevakt for min søsters barn!
Gjest katrine Skrevet 20. august 2010 #63 Skrevet 20. august 2010 Okei, noen ganger er man nødt til å tenke på seg selv vist man vil nå langt i livet. Kanskje det er egoistisk, men man kommer seg hvertfall frem i livet. Du kan jo f.eks bringe "Marius" som du skulle passe til noen andre i familien, eller en venn av søsteren din. Altså kjøre en tur med bilen, vist det er mulig. Blir kjipt vist du må avlyse kurset pga. dette. Du kan vel heller snakke med søsteren din om dette.. at du gjerne vil sitte barnevakt, men at situasjonen har fått en ny vri, så du håper at hun vil forstå. Du kan jo selvsagt gjøre det opp for deg en annen gang, med å stille opp når hun minst forventer det, eller noe annet - Lykke til.
Gjest jomfrua Skrevet 20. august 2010 #64 Skrevet 20. august 2010 Slik som mange svarer TS her, så har jeg iallfall lært at jeg aldri - når den tid kommer - skal love meg vekk som barnevakt for min søsters barn! Denne synes jeg konkluderte artig Er veldig fornuftig du, som har kommet frem til at du ikke skal love noe - når du allikevel ikke har en substans til å holde dine lovnader
Ego Skrevet 20. august 2010 #65 Skrevet 20. august 2010 Denne synes jeg konkluderte artig Er veldig fornuftig du, som har kommet frem til at du ikke skal love noe - når du allikevel ikke har en substans til å holde dine lovnader Går vel mer ut på å ikke ville love noe når det overhodet ikke eksisterer aksept for at det innimellom faktisk finnes gode grunner til å måtte trekke seg.
Jade Skrevet 21. august 2010 #66 Skrevet 21. august 2010 Vanskelig å love noe så langt frem i tid. Etter å ha lest denne tråden, så tror jeg nok at jeg hadde sagt at; "Ja, jeg regner med at jeg kan sitte barnevakt. Men det er såpass langt frem i tid, så jeg må få melde avbud hvis det kommer noe i veien.". Jeg skjønner godt at søsteren din er skuffet, sint og lei seg. Og sikkert frustrert over at hun ikke har noen andre til å passe. Men jeg synes hun overreagerer. Jeg synes det er viktig å holde avtaler. Har man lovet, så har man lovet. Men skjønner jo dilemmaet når et viktig jobbkurs kommer. Jeg regner med at dette var viktig for stillingen din, og at dette var eneste muligheten din.
anna merete Skrevet 21. august 2010 #67 Skrevet 21. august 2010 Om jeg hadde vært TS hadde jeg aldri ringt søsteren min og bare avlyst. Jeg hadde ringt og sagt at det kom noe som gjorde det vanskelig for meg og være barnevakt den helga, og så hadde jeg spurt hvor viktig samlivs kurset var. Om det var så viktig for søsteren min som det virker som her, hadde jeg prøvd og funet en annen barnevakt om jeg ikke hadde klart det hadde jeg passet ungen. dumt og kjipt for meg, men jeg hadde ikke orket at noen skulle ha det vanskelig pga meg.
cyanid Skrevet 21. august 2010 #68 Skrevet 21. august 2010 Har ikke lest hele tråden, men helvete heller,er du den eneste hun kjenner? Må da gå an å spørre noen andre. Synes hun blåser dette litt opp og rpøver å gå deg dårlig samvittighet med vilje.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2010 #69 Skrevet 22. august 2010 Jeg hadde valgt jobbkurset uten tvil. Man må jo prioritere. Et sånt kurs på jobben kommer sjelden - mens samlivskurs blir holdt hver eneste uke. Det er jo bare for søsteren din å ta en tlf og spørre om å endre dato. Er mye enklere for henne å endre enn for deg. Ta kurset ditt med god samvittighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå