AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #1 Skrevet 18. august 2010 Har en søster som har en baby og hun og mannen spurte for nesten 2 måneder siden om jeg kunne være barnevakt på to gitte datoer langt ute i september. De skal på samlivskurs og er avhengig av barnevakt til dette. De har heller ingen andre de føler de kan spørre der de bor. Jeg svarte ja og gledet meg. Så fikk jeg for 2 uker siden en epost om at jeg hadde fått plass på et kurs som er viktig for meg, som jeg kun har denne ene muligheten for å gå på. Dermed måtte jeg si ja til å kun være barnevakt den ene datoen (og ikke den andre også). Da jeg fortalte det, reagerte søsteren med å skrive en epost der hun sier det var veldig synd, og at de mente de nå måtte avlyse samlivskurset sitt, og ar de hadde regnet med meg - de har hjulpet meg med ulike tjenester tidligere (flytting, etc.) Over telefonen lurte min søster på om jeg ville avbestille kurset mitt og lurte på om jeg ikke kunne melde meg på et annet. Det kan jeg dessverre ikke. Hun sa også "dette skal jeg virkelig huske på, at du ikke vil prioritere å være barnevakt for lille "Magnus", dette skal jeg jammen huske på neste gang du spør meg om noe!" Omtrent som en bitter trussel, lød det. Hva synes dere? Det er egoistisk å gå på kveldskurs, for da får ikke foreldrene gått på samlivskurs? De hadde jo regnet med meg for en og to måneder siden. Dette viser at jeg ikke prioriterer min lille nevø, og det er dårlig oppførsel? Jeg føler min søster fører oversikt i et "tjenesteregister", der hun holder regnskap. Selv pleier jeg ikke å gå tilbake i fortiden å bruke det mot henne, men hun gjør det på meg, og forsøker dermed å skape dårlig samvittighet hos meg. Hva tenker dere?
iskaffe Skrevet 18. august 2010 #2 Skrevet 18. august 2010 Vanskelig å svare på når man ikke vet "viktighetsgraden" på det kveldskurset du hadde tenkt å ta...
Leanne Skrevet 18. august 2010 #3 Skrevet 18. august 2010 Jeg tenker det er dumt å si ja til noe hvis man ikke er 100 % sikker på at man kan.
Eternity Skrevet 18. august 2010 #4 Skrevet 18. august 2010 (endret) Tja, jeg vet ikke helt, hun er nok veldig skuffet siden hun spurte deg og fikk ja så god tid i forveien. Det er jo litt dumt av deg å si ja til en avtale for så å trekke deg fra den før du har sørget for en annen løsning på den avtalen du opprinnelig sa ja til. Har hun i tillegg hjupet deg med diverse tjenester tidligere, så kan jeg forstå at hun ble skuffet over dette, du hadde jo lovet det. Det var vel kanskje en grunn til at hun spurte om dette så tidlig, for å forsikre seg om at du hadde anledning, og det er klart at da regner man jo med barnevakten når denne sier ja så god tid i forveien. Jo, jeg kan forstå henne. Endret 18. august 2010 av Eternity
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #5 Skrevet 18. august 2010 Jeg hadde også blitt veldig skuffet. Du visste vel at du kunne få plass på dette livsviktige kurset ditt da du ble spurt om å være barnevakt? Og samlivskurs er sikkert veldig viktig for forholdet deres siden de skal gå på det. Du har lovet å være barnevakt så da får du holde løftet ditt eller finne en annen de stoler på som kan passe barnet for dem.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #6 Skrevet 18. august 2010 dem får finne seg ei anna barnevakt og burde forstå det er viktig for deg at du får vært med på kurset ditt. hater slike sutrefolk.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #7 Skrevet 18. august 2010 dem får finne seg ei anna barnevakt og burde forstå det er viktig for deg at du får vært med på kurset ditt. hater slike sutrefolk. Hva var vitsen med å avtale med ts hvis de må finne en annen barnevakt uansett?
Gjest Mann på 45 Skrevet 18. august 2010 #8 Skrevet 18. august 2010 Jeg svarte ja og gledet meg. Så fikk jeg for 2 uker siden en epost om at jeg hadde fått plass på et kurs som er viktig for meg, som jeg kun har denne ene muligheten for å gå på. Dermed måtte jeg si ja til å kun være barnevakt den ene datoen (og ikke den andre også). Hva synes dere? Det er egoistisk å gå på kveldskurs, for da får ikke foreldrene gått på samlivskurs? De hadde jo regnet med meg for en og to måneder siden. Du hadde sagt ja til å passe nevøen din slik at din søster og svoger kunne melde seg på kurs. Når du ombestemmer deg så synes jeg det er dårlig gjort.
kazcade Skrevet 18. august 2010 #9 Skrevet 18. august 2010 Skjønner at hun ble sur. Når hun har planlagt dette så lenge på forhånd, og så trekker du deg. Spesielt dersom hun ikke har noen andre alternativer til barnevakt! Da regner jeg med at du har en virkelig god grunn, og at det var et VIKTIG kurs. Min søster ville ikke snakket til meg på år og dag dersom jeg hadde gjort det samme!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #10 Skrevet 18. august 2010 Det skal sies at da jeg sa ja til å være barnevakt, visste jeg ikke om at mitt kurs, som også er relevant for min jobb, skulle være akkurat på den datoen. Det ble bestemt senere. Kan folk virkelig være så avhengig av en annen person? Ting kan jo endre seg: personen kan bli syk, og den personen har jp et liv den også, så ting kan skje! Hadde det vært meg ville jeg ha tatt med babyen på samlivskurset, og latt den sove i vognen de timene.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #11 Skrevet 18. august 2010 Jeg forstår at søsteren din ble skuffet, men reaksjonen hennes er drøy. Ting dukker opp, og planer må endres. Sånt skjer. En avtale om å sitte barnevakt er ikke skrevet i stein. Du står ikke ansvarlig for din søsters og hennes manns forhold. Å prøve å spille på andres samvittighet er en stygg ting. 1
kulu-kulu Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Jeg forstår søsteren din godt jeg også. Hun prøver og gjøre det beste, for at hennes lille familie skal klare å holde sammens . Samtidlig forstår jeg ditt dilemma også. Men lover man noe , så bør man gjøre alt for å holde det man lover! Håper det ordner seg for dere begge.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Takk for innspillene. Tror jeg får melde meg av kurset mitt.
litle_my Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Det skal sies at da jeg sa ja til å være barnevakt, visste jeg ikke om at mitt kurs, som også er relevant for min jobb, skulle være akkurat på den datoen. Det ble bestemt senere. Kan folk virkelig være så avhengig av en annen person? Ting kan jo endre seg: personen kan bli syk, og den personen har jp et liv den også, så ting kan skje! Hadde det vært meg ville jeg ha tatt med babyen på samlivskurset, og latt den sove i vognen de timene. Babyer sover vel ikke på kommando? Og litt av poenget med samlivskurs er faktisk at man skal være der uten barn. Jeg hadde også blitt skuffet over deg, dersom det var meg.
Gjest Violently Happy Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Hva synes dere? Jeg synes at du skulle ha nevnt det for din søster at det var et kurs du kunne få plass på og at hun kanskje burde spørre en til sånn i tilfellet det skjedde, slik at de fikk gått på sitt samlivskurs. I fremtiden synes jeg du heller skal la være å si ja til noe hvis du ikke er sikker på om du kan den dagen den tingen kommer.
Gjest Eurodice Skrevet 18. august 2010 #16 Skrevet 18. august 2010 (endret) Til alle dere skinnhellige, har det aldri hendt at dere har måttet avlyse en avtale for noe dere har syntes har vært viktigere? I dette tilfellet er det snakk om et kurs som er viktig for TS og har relevans til arbeidet hennes. Dato(ene) er blitt forandret, det kan ikke TS noe for. Hun skriver også at dette er den eneste muligheten hun har for et slikt kurs. Men hun kunne fortalt sin søster om dette slik at hun kunne ha en back-up. Samlivskurs drives året rundt av forskjellige organisasjoner. Jeg synes søsteren til TS er urimelig. Hun og mannen har muligheter senere. Endret 18. august 2010 av Belladonna
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #17 Skrevet 18. august 2010 Gå på kurset ditt. Hvis det er viktig for jobben din og du kun har denne ene sjansen bør din søster kunne forstå dette. Jeg forstår at hun er skuffet, men å sende deg en truende epost er bare barnslig. Det er i grunnen trist, for hun høres ut til å trenge et samlivskurs. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #18 Skrevet 18. august 2010 Ting kan skje alle. Jeg synes søsteren din reagerer kraftig og prøver å spille hardt på samvittigheten din.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #19 Skrevet 18. august 2010 Til alle dere skinnhellige, har det aldri hendt at dere har måttet avlyse en avtale for noe dere har syntes har vært viktigere? I dette tilfellet er det snakk om et kurs som er viktig for TS og har relevans til arbeidet hennes. Dato(ene) er blitt forandret, det kan ikke TS noe for. Hun skriver også at dette er den eneste muligheten hun har for et slikt kurs. Men hun kunne fortalt sin søster om dette slik at hun kunne ha en back-up. Samlivskurs drives året rundt av forskjellige organisasjoner. Jeg synes søsteren til TS er urimelig. Hun og mannen har muligheter senere. Enig! Ikke rart det er krig i verden når folk reagerer så kraftig på små bagateller..
AnonymBruker Skrevet 18. august 2010 #20 Skrevet 18. august 2010 Jeg synes det er utrolig barnslig å skrive sutrende mailer og kjefte når slike avtaler krasjer. Er det virkelig så stor en krise at ingen andre kan sitte barnevakt for TS's søster? Tenke seg til, drive å skjelle ut folk slik. Helt utrolig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå