AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #1 Del Skrevet 16. august 2010 Hva betyr egentlig jalla? Er det et norsk ord? Er det et ord i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2010 #2 Del Skrevet 16. august 2010 Persisk og det betyr "fort". Man skriver det nok ikke slik, men oversatt til vestlig så skrives det nok slik det uttales. Flere av mine iranske venner bruker dette ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. august 2010 #3 Del Skrevet 16. august 2010 Yalla på arabisk betyr fort deg/dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lmsk Skrevet 16. august 2010 #4 Del Skrevet 16. august 2010 Når jeg sier jalla, så mener jeg liksom, ehm.. unormale ting, eller .. vanskelig å forklare.. da jeg kom hjem fra Kreta, hadde jeg nesten ikke kjøpt noen ting, fordi det var bare jallating der.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 16. august 2010 #5 Del Skrevet 16. august 2010 Jalla blir vel noe ala juggel. Ting som er ment som pynt, men som ser billig eller glorete ut. Gjerne fargerike gjenstander eller tekstiler med paljetter, prismer og tydelige sømmer. Pakistanere liker visst slike ting, har jeg blitt fortalt av en pakistansk jente jeg kjenner. Der jeg vokste opp var jalla først et litt stygt slangord for en person fra f.eks. Pakistan eller India. Jeg tror at ordet deretter utviklet seg til et adjektiv som beskriver ting som folk fra disse landene gjerne bruker som pynt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 30. august 2010 #6 Del Skrevet 30. august 2010 hihi digger dette ordet... på alle mulige språk og meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wombat Skrevet 10. september 2010 #7 Del Skrevet 10. september 2010 Hepp hepp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå