O'hara Skrevet 24. mars 2011 #361 Del Skrevet 24. mars 2011 Enig med Ludovie. Og strikking gjør du når du er klar for det, finnes mye fint å få kjøpt i butikken Og ja, jeg liker Blå, hvit, rød veldig godt. Men jeg liker litt "rare" filmer. Noe jeg sliter med i dagens filmer er at alt skal skje så fort og voldsomt, samt at alt skal vises. Jeg må ærlig talt si at jeg liker det bedre når de stenger døren for å ha sex, enn at det absolutt skal vises nakenscener.. *gammel og rar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #362 Del Skrevet 25. mars 2011 Kul og bra holdning. Det er dessuten viktig å være ærlig overfor seg selv når det gjelder egne følelser. Og, som du sier, det kommer nok til å endre seg. Ja til begge deler. Ikke alltid lett å bare godta ting man ikke liker ved seg selv (uønskede følelser osv), men du verden så effektivt det kan være å bare akseptere det. Jeg ser jo at følelsen ofte faktisk blir mindre plagsom da. Enig med Ludovie. Og strikking gjør du når du er klar for det, finnes mye fint å få kjøpt i butikken Ja, det er en del fine babyting å få tak i. Heldigvis er de ikke veldig opptatt av alt skal være rosa, så jeg/vi har litt mer spillerom. Derimot har de kjøpt masse merkeklær på en utenlandstur, så jeg har vel følelsen av at det meste vil føles billig i sammenligning, men. Syns det virker litt bortkastet å kjøpe veldig dyre babyplagg, selv om det sikkert er bedre kvalitet, når de bruker dem så kort (samtidig vaskes det vel mye, så hva vet jeg). Og ja, jeg liker Blå, hvit, rød veldig godt. Men jeg liker litt "rare" filmer. Noe jeg sliter med i dagens filmer er at alt skal skje så fort og voldsomt, samt at alt skal vises. Jeg må ærlig talt si at jeg liker det bedre når de stenger døren for å ha sex, enn at det absolutt skal vises nakenscener.. *gammel og rar* Jeg liker også en del smale filmer. Men i motsetning til deg har jeg ingenting i mot nakenhet - jeg er da ikke oppfostret i et naturisthjem for ingenting. Neida, men jeg skjønner hva du mener. Jeg er ikke avhengig av at alt vises, og liker at det går litt sakte på overflaten. Et godt eksempel på det er at jeg syns det skjedde veldig mye i "Lost in translation" mens andre jeg kjenner syns den var grusomt kjedelig. "Før solnedgang" er for øvrig også et godt eksempel på det. Også en film jeg setter høyt. Det er forresten denne, og et av bildene fra filmen var faktisk den første avataren jeg hadde da jeg ble medlem på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #363 Del Skrevet 25. mars 2011 Apropos strikking, så ble jeg endelig ferdig med denne deilige genseren i går. Den er strikket i et tykt alpakkagarn, og den er utrolig deilig mot huden. Min er smalere enn modellen i linken og i fargen "frisk bringebærrosa". Den skulle også egentlig bli en kjole, men fordi jeg var redd for at jeg ikke hadde nok garn, ble det en lang genser i stedet. Merkelig nok er den akkurat passe temperert også (altså ikke for varm) - har lest et sted at alpakkagarn har hule fibre eller noe og at det derfor regulerer varme bedre enn annen ull (?). Det beste med de fleste voksen-oppskriftene i strikkebloggen jeg linket til, er at de går veldig fort da de er på ganske store pinner. Så jeg har følt meg superproduktiv de siste månedene. Hater store prosjekter på minipinner. I tillegg så er garnet de selger utrolig mykt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. mars 2011 #364 Del Skrevet 26. mars 2011 Det var en fin genser. Jeg er helt fersk i strikkegamet, så jeg tør (orker?) ikke å begynne med store prosjekter riktig enda. Altså, jeg har ikke noe imot nakenhet, men mener at det vises for mye i dagens filmer. Og nærhet er vanskelig å få på film, men det er ikke det samme som nakenhet, slik som mange regisører tror, spør du meg. Enig med deg angående filmen, men jeg liker også godt den første. Stille, rolige filmer som får frem følelsene uten å overdrive. Man kjenner nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #365 Del Skrevet 26. mars 2011 Det var en fin genser. Jeg er helt fersk i strikkegamet, så jeg tør (orker?) ikke å begynne med store prosjekter riktig enda. Altså, jeg har ikke noe imot nakenhet, men mener at det vises for mye i dagens filmer. Og nærhet er vanskelig å få på film, men det er ikke det samme som nakenhet, slik som mange regisører tror, spør du meg. Enig med deg angående filmen, men jeg liker også godt den første. Stille, rolige filmer som får frem følelsene uten å overdrive. Man kjenner nærheten. Ja, jeg er helt enig i at nærhet ikke er det samme som nakenhet, selv om nakenhet kan være ett av flere elementer til stede for å formidle nærhet. Men nærhet er jo vanskelig å fremstille troverdig da, uten å bli for grafisk, kan det virke som. Oh, det minner meg om en film jeg fikk veldig lyst til å se på nytt igjen i kveld. Nemlig "Den man elsker". Kan ikke garantere for at det er akkurat en slik film vi snakker om, men det stemmer hvertfall som de i anmeldelsen skriver: "den er så nyansert at det provoserer". Muligens skal jeg spare den til jeg får besøk av en venninne neste helg, men den må hvertfall ses igjen snart. Når det gjelder strikkeerfarenhet, kan jeg hvertfall anbefale oppskriftene på bloggen jeg linket til. De er veldig lettforståelige, i tillegg til at det er mye strikk på store pinner og enkle monteringer. Men jeg må le litt av den genseren jeg strikket ferdig nå nettopp. Jeg støvsugde bilen i dag tidlig, og den var full av rosa hår, etter kun én tur til jobb og tilbake i går. Og i stad fant jeg også masse rosa hår i støvsugerkosten da jeg støvsugde leiligheten. Mannen håper mao. at jeg ikke skal strikke noen store plagg i den garnet igjen, enda så deilig han syns den genseren var å kose på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #366 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg koser meg hjemme i kveld. Mannen skulle på pub og se ball med kamerater, og jeg avslo tilbud om å være med. Jeg kan riktignok engasjere meg i sport på tv om jeg virkelig setter meg ned og følger med, men jeg har ikke i utgangspunktet den store interessen. Jeg pusler i stedet hjemme - rydder, baker skoleboller og har inntil nå hørt på norske duetter på P1 (men så kom sporten og ødela ). Jeg ante ikke at Tom Hell og Bertine Zetlitz hadde spilt inn noe sammen, men jeg syns denne duetten var ganske fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. mars 2011 #367 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg har til nå strikket to av denne og en helt ferdig bole av denne, samt en halvferdig av den samme og begynt på en i stripet variant, og begynt på dette settet til frøkna. Det er alt jeg har strikket i hele mitt liv Har ikke sett den filmen, men skal prøve å notere meg den og kanskje også få sett den en gang? Jeg har flere filmer jeg har fått anbefalt men aldri sett.. Har en tendens til å glemme hva ulike filmer heter og vips er de gått i glemmeboken. Husker at det er en film, fransk?, om å bo på landsbygda, og en slakter eller var det noe annet?, som jeg hadde så lyst til å se. Husker som du skjønner ikke helt hva den handler om, ei heller om den var fransk eller italiensk (tror mest det var fransk). Men, jeg har garantert lyst til å se den! Sjokolade er også en sånn fin film... Åh! Nå fikk jeg lyst til å se mange filmer Og, jeg hørte også på det programmet på P1, enig med deg i vurderingen av sangen Men, dumme sporten... Hvor moro er det å høre fotball?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #368 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg har til nå strikket to av denne og en helt ferdig bole av denne, samt en halvferdig av den samme og begynt på en i stripet variant, og begynt på dette settet til frøkna. Det er alt jeg har strikket i hele mitt liv Du har jo blitt riktig erfaren du da. Fine ting du linket til, spesielt den mørkeblå genseren. Den har jeg mange ganger tenkt jeg skulle ha strikket til noen, om jeg hadde kjent noen barn. (Lite barn i min omgangskrets, ja.) Skulle gjerne også hatt en sånn liten gutt med uskyldige øyne og bollemage selv, ja. Apropos det siste, så kom jeg på at jeg i natt drømte at jeg fødte en liten jente, og jeg var helt sjokkert fordi jeg alltid hadde trodd at jeg bare skulle få gutter. Dessuten hadde jeg ikke stemme igjen etter fødselen og jeg ble av jordmoren skurt/vasket nedentil med en oppvaskkost, mens foreldrene og svigerforeldrene mine ventet ved senga, og jeg tenkte at herregud, skal de se meg så blodig og svett? Men etterpå bar jeg babyen rundt i et teppe, mens jeg var veldig forvirret, fordi jeg hadde tross alt ikke rukket å være gravid en gang. Men glad var jeg, selv om tårene rant ukontrollert pga. hormoner, innbilte jeg meg. Merkelig alt hva man drømmer. Har ikke sett den filmen, men skal prøve å notere meg den og kanskje også få sett den en gang? Jeg har flere filmer jeg har fått anbefalt men aldri sett.. Har en tendens til å glemme hva ulike filmer heter og vips er de gått i glemmeboken. Husker at det er en film, fransk?, om å bo på landsbygda, og en slakter eller var det noe annet?, som jeg hadde så lyst til å se. Husker som du skjønner ikke helt hva den handler om, ei heller om den var fransk eller italiensk (tror mest det var fransk). Men, jeg har garantert lyst til å se den! Sjokolade er også en sånn fin film... Åh! Nå fikk jeg lyst til å se mange filmer Hm, kjenner ikke igjen den første der. "Sjokolade" har jeg også sett, men husker dessverre ikke annet enn at jeg fikk veldig lyst på sjokolade, og at Juliette Binoche er veldig pen... Og, jeg hørte også på det programmet på P1, enig med deg i vurderingen av sangen Men, dumme sporten... Hvor moro er det å høre fotball?? Nei, høre på sport i det hele tatt, er overvurdert, spør du meg. Det verste er egentlig å høre håndball, syns jeg, med alle de bråkete lydene som er i en håndballkamp. Heldigvis er det ingen som ser på håndball her i huset. Dessuten er Herr V på alle hjemmekamper med laget sitt, så det begrenser seg egentlig hvor mye sport han ser på tv også. Han er heldigvis ikke en sånn som ser alt av sport, kun landskamper og Laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. mars 2011 #369 Del Skrevet 26. mars 2011 til merkelige drømmer! Oppvaskkost du... Og, eh... Det er ikke rart at du ikke skjønner hvilken film det er jeg snakker om, jeg aner ikke selv og mine beskrivelser av den er ikke akkurat, tja, det du kan kalle for en god beskrivelse Her i huset ser vi lite sport, heldigvis. Mannen er av og til på en og annen hjemmekamp i fotball, men det er vel maks to-tre ganger i året. Nei, nå er det pizzatid her. Jeg hadde ett par bunner liggende i fryseren, så det ble alt for fristende med slik lettvint middag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #370 Del Skrevet 26. mars 2011 til merkelige drømmer! Oppvaskkost du... Og, eh... Det er ikke rart at du ikke skjønner hvilken film det er jeg snakker om, jeg aner ikke selv og mine beskrivelser av den er ikke akkurat, tja, det du kan kalle for en god beskrivelse Her i huset ser vi lite sport, heldigvis. Mannen er av og til på en og annen hjemmekamp i fotball, men det er vel maks to-tre ganger i året. Nei, nå er det pizzatid her. Jeg hadde ett par bunner liggende i fryseren, så det ble alt for fristende med slik lettvint middag... Mm, pizza høres godt ut! Jeg har ingen middagsplaner, så med mindre skolebollene blir middagen, bør jeg kanskje slenge sammen noe. Og uten å ha født selv, så satser jeg på at slike koster ikke er standard barselutstyr. Au, får vondt av å tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #371 Del Skrevet 27. mars 2011 Da har pollentablettene endelig begynt å virke, og jeg kan nyte finværet til det fulle. Jeg har krysset byen til fots for å gå på kafé med en venninne, og sugd inn alle inntrykk. Lyset gir virkelig energi! Jeg gikk også forbi noen bruktbutikk-vinduer, som inspirerte meg til å planlegge å sy en sommerkjole. Jeg har egentlig en del stoff liggende, men jeg drar nok likevel til min favorittstoff-butikk til uka. Jeg vil nemlig at kjolen skal være lys himmelblå, med lange eller halvlange ermer. Jeg har et mønster jeg har sydd en kortermet hvit sommerkjole i før, og det skal gå greit å justere på det. Og så så jeg denne kjolen, som jeg også likte veldig godt. Har lenge tenkt at jeg skal gå på utkikk etter en lignende kjole i bruktbutikker, men har ikke kommet så langt. Evt. kan jeg også sy noe lignende selv, om jeg finner stoff jeg liker. Jeg klarte dessuten å begynne på et nytt strikkeprosjekt, selv om jeg egentlig skulle ta en pause fra det nå. Men jeg hadde allerede kjøpt garnet, og jeg syns faktisk det er vanskelig å se på tv uten å ha noe å holde på med. Det går nok ganske fort da, selv om jeg ærlig talt ikke er sikker på om jeg vil bruke den noe særlig og ikke helt skjønner hvorfor jeg planla å lage den i utgangspunktet. Kanskje gir jeg den til en venninne som har bursdag snart i stedet. Det er forresten denne i hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #372 Del Skrevet 27. mars 2011 Men det er noe som lenge har irritert meg. Og som faktisk var en av grunnene til at jeg måtte si opp Costume-abonnementet mitt til slutt. Språket som føres i moteblader- og blogger. Har de gått på samme nav-kurs alle sammen? "Og så bare mikset jeg en topp fra en billigkjede med noen lekre vintagepumps i en fresh farge (et must i en hver garderobe), noe som ga det hele skikkelig kant, og jeg følte meg ordentlig smashing. Vanskelige valg i en garderobe med mange skatter, godbiter og investeringer, men det gikk bra til slutt." Irritasjonen min handler om en kombinasjon av språkbruken i seg selv, og det at ja, vi har skjønt at alt er lov, det er lurt å blande dyrt og billig, nytt og gammelt. Personlig mener jeg også at det faktisk er lov å blande flere knallfarger, selv når designerne ikke ettertrykkelig sier at det er lov. Peace out. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 27. mars 2011 #373 Del Skrevet 27. mars 2011 Men det er noe som lenge har irritert meg. Og som faktisk var en av grunnene til at jeg måtte si opp Costume-abonnementet mitt til slutt. Språket som føres i moteblader- og blogger. Har de gått på samme nav-kurs alle sammen? "Og så bare mikset jeg en topp fra en billigkjede med noen lekre vintagepumps i en fresh farge (et must i en hver garderobe), noe som ga det hele skikkelig kant, og jeg følte meg ordentlig smashing. Vanskelige valg i en garderobe med mange skatter, godbiter og investeringer, men det gikk bra til slutt." Irritasjonen min handler om en kombinasjon av språkbruken i seg selv, og det at ja, vi har skjønt at alt er lov, det er lurt å blande dyrt og billig, nytt og gammelt. Personlig mener jeg også at det faktisk er lov å blande flere knallfarger, selv når designerne ikke ettertrykkelig sier at det er lov. Peace out. Du er søt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 28. mars 2011 #374 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Her har jeg mye jeg må kommentere, men jeg rekker ikke nå (eller, det vil si, jeg tror ikke jeg rekker det siden noen nok blir utålmodige snart). Men jeg må bare: FOR en fantastisk kjole! Hvor kan man få kjøpt et sånt underverk? Åååååh. Drømmekjolen. Og så er jeg hjertens enig i betraktninger av språk i moteblader og -blogger. Fantatisk skrevet! :hoho: Kommer sterkere tilbake. Endret 28. mars 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 28. mars 2011 #375 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Og forresten: Takk for påminnelse om Karla's Closet! Hun har en fantastisk stil, så jeg skal sette meg ned og bla i den bloggen senere i dag. Endret 28. mars 2011 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #376 Del Skrevet 28. mars 2011 Du er søt! Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #377 Del Skrevet 28. mars 2011 Her har jeg mye jeg må kommentere, men jeg rekker ikke nå (eller, det vil si, jeg tror ikke jeg rekker det siden noen nok blir utålmodige snart). Men jeg må bare: FOR en fantastisk kjole! Hvor kan man få kjøpt et sånt underverk? Åååååh. Drømmekjolen. Og så er jeg hjertens enig i betraktninger av språk i moteblader og -blogger. Fantatisk skrevet! :hoho: Kommer sterkere tilbake. Man kan nok finne noe sånt i bruktbutikker (men syns å huske at du er litt skeptisk til det?). Ellers er jo Oasis er typisk sted man kan holde utkikk, da de de siste årene har hatt en del kjoler i 50-60-tallsstil. Jeg skal hvertfall holde øynene åpne. Og forresten: Takk for påminnelse om Karla's Closet! Hun har en fantastisk stil, så jeg skal sette meg ned og bla i den bloggen senere i dag. Ja, det er en av veldig få blogger jeg pleier å sjekke med ujevne mellomrom. Selv om en del av det er for ekstremt for meg, er det mange fine elementer og et fint sted å søke inspirasjon, da hun er veldig kreativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #378 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Når det gjelder motespråket, så husker jeg at Costume en gang hadde et leserinnlegg som roste deres gode språkbruk. Det ble bl.a. nevnt at de brukte "norske" ord framfor engelske, f.eks. kant i stedet for egde. Det er mulig jeg er konservativ, men å oversette engelske ord og uttrykk til norsk er ikke for meg likestilt med god norsk. Så vet jeg at språket utvikler seg og alt det der, og det er jeg ikke bare skeptisk til, altså. Men hvorfor skrive mikse når man bare kan skrive kombinere? Jeg tenker at det må gå an å skrive levende og tilpasset sin bransje og samtidig skrive norsk, selv om jeg ser at det er noen moteuttrykk man kanskje ikke kommer helt utenom dersom man vil henge med. Kanskje kan man tenke at man får et rikere språk ved å lage nye fornorskede ord, men egentlig tror jeg bare det blir det samme, at man heller bytter ut ord framfor å ha flere å velge mellom. For det er noe jeg savner på norsk, at det er mange gode, beskrivende ord vi ikke bruker, fordi det oppfattes som gammeldags, man glemmer at de fins e.l. Ja til flere nyanser i språket! (Bør vel også legge til at jeg verken har nordisk mellomfag eller er noe språkgeni, men bare er vanlig opptatt av språk. I tillegg bør det vel nevnes at jeg selv skriver mer muntlig og slurvete her enn jeg gjør i mer formelle sammenhenger, men det gjelder vel de fleste. Jeg regner da moteblader som en formell sammenheng, bare for å ha sagt det.) Endret 28. mars 2011 av Vera Vinge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #379 Del Skrevet 28. mars 2011 Men dæven for en tøff start på uka. Jeg har våknet hver halvtime i natt, og ligget og vridd meg. I tillegg frykter jeg at en venninne har forsøkt å smitte meg med forkjølelse... Men vanligvis blir jeg bare nesten forkjøla - sjelden det slår ut i full blomst - så satser på at det samme gjelder nå også. Jeg har nemlig planlagt min første løpetur ute snart, så jeg har ikke tid til forkjølelser nå. Planen er nemlig å avspasere en halv dag denne uka, en dag det er fint vær, så jeg kan få meg en fin runde på dagtid. I fjor hadde jeg jo ikke tid til å ta ut noe særlig avspasering, så saldoen min er ganske høy. Hvilken bedre tid å ta ut avspasering enn april/mai? Feriedagene sliter jeg nesten med å få brukt i løpet av et år, siden det alltid er litt kinkig å få tatt ut ferie på populære tidspunkt her jeg jobber, så de er det veldig enkelt å spare til langhelger f.eks, hvor jeg ellers ville tenkt at jeg skulle brukt avspasering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 28. mars 2011 #380 Del Skrevet 28. mars 2011 Usj. Søvnløshet er utrolig slitsomt! Og hehe, det andre du skriver om lengre oppe skal jeg si fra om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå