Gå til innhold

trenger en slankebuddy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 22, veier per dags dato 78kg, målet er 55-58... ønsker meg noen å diskutere med fra dag til dag. hjelper å måtte fortelle noen hva jeg har gjort og ikke gjort :P

Kjempefint om det er noen med ca samme mål...

Ønsker å dele oppskrifter, tanker rundt slanking- trening - kosthold- kropp osv :)

Svar her hvis du er interessert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Me me me! Jeg veier et sted mellom 70 og 75 kg og er ganske høy. Jeg er ikke 'overvektig', men kan med fordel gå ned ti kilo uten at det vil ta skade.

Jeg har hatt det i bakhodet i et par år, men har ikke gjort noe med det. Jeg synes det er kjedelig å trene og har det altfor komfortabelt i sofaen :)

Hvordan har du tenkt til å begynne? Eller har du kanskje allerede begynt?

Skrevet

Me me me! Jeg veier et sted mellom 70 og 75 kg og er ganske høy. Jeg er ikke 'overvektig', men kan med fordel gå ned ti kilo uten at det vil ta skade.

Jeg har hatt det i bakhodet i et par år, men har ikke gjort noe med det. Jeg synes det er kjedelig å trene og har det altfor komfortabelt i sofaen :)

Hvordan har du tenkt til å begynne? Eller har du kanskje allerede begynt?

Hei, det er meg, logget bare ikke inn isted... Vel saken er i korte drag at jeg har vært "lubben" hele barndommen, hadde noen år der jeg gikk ned ganske mye og det var ok, så fikk jeg samboer og begynte å jobbe i butikk (les: sjokolade tilgjengelig hele dagen) :P så jeg la på meg endel igjen... Har gått ned fra 85 i april allerede, var i godt driv, men så har jeg slasket veldig nå mens jeg har hatt ferie, så hadde liksom vært greit med litt drahjelp for å komme igang igjen kan du si :P Jeg var og veldig lite interessert i trening før, og ja - elsker sofalivet... men elsker å trene når jeg først får en rutine på det...

Starter på trening igjen på mandag, har mer problemer med kosten for tida pga jeg har så lite matlyst, så ender meg at jeg akuttspiser på tull og ikkeno orntlige måltider, som er litt dumt pga det resulterer i lite overskudd....

Har du noen ideer for hva du kunne tenke deg å gjøre for "tiltak" da ? :)

Skrevet

Hei!

Jeg joiner gjerne her!! Som dere ser på tickeren min nederst, har jeg gått ned fra 82,5kg til ca. 74.. Problemet er at jeg har stått stille i over to mnd!! Skikkelig frustrerende.. Jeg vil gjerne ned til 65! Skal ta en operasjon (brystrekonstruksjon) der legen sa jeg måtte gå ned minst 10 kg (dette var da jeg veide 82), men om jeg ville gå ned mer, burde jeg gjøre det før jeg tar operasjonen.. Jeg begynte 4.januar, så det går ganske så tregt med meg.. Skal inn igjen til legen 22.september, og er skikkelig skeptisk på hva han kommer til å si.. Ville jo gjerne imponere han.. Men det skar seg.. :P Skal også på ferie om to uker, der jeg vet det blir en del god mat og drikke.. *HJELP*

Vil gjerne ta den operasjonen så fort som mulig!! :)

Skrevet

Hei!

Jeg joiner gjerne her!! Som dere ser på tickeren min nederst, har jeg gått ned fra 82,5kg til ca. 74.. Problemet er at jeg har stått stille i over to mnd!! Skikkelig frustrerende.. Jeg vil gjerne ned til 65! Skal ta en operasjon (brystrekonstruksjon) der legen sa jeg måtte gå ned minst 10 kg (dette var da jeg veide 82), men om jeg ville gå ned mer, burde jeg gjøre det før jeg tar operasjonen.. Jeg begynte 4.januar, så det går ganske så tregt med meg.. Skal inn igjen til legen 22.september, og er skikkelig skeptisk på hva han kommer til å si.. Ville jo gjerne imponere han.. Men det skar seg.. :P Skal også på ferie om to uker, der jeg vet det blir en del god mat og drikke.. *HJELP*

Vil gjerne ta den operasjonen så fort som mulig!! :)

Gratulerer med foreløpig vekttap :klemmer:

Det er jo mer enn jeg tør å håpe på :)

Skrevet

Kjenner til den med lite tiltak til å lage ordentlig mat og heller hive i seg noe lettvint.

Jeg skal i hvert fall kutte ut all unødvendig spising av godteri og junk-food. Det er lettere å bestille pizza enn å lage salat.

Skrevet

Gratulerer med foreløpig vekttap :klemmer:

Det er jo mer enn jeg tør å håpe på :)

Takk takk :)

Er jo fornøyd med det, for all del. Har klart det av ren viljestyrke, uten noen diett eller noen ting :) så er stolt over det! :) men hjelper lite når man har igjen 9kg.. :P

Skrevet

Jeg er på nesten samme ståsted som deg TS, jeg er litt eldre, er 26år, veier ca 78 kilo (har ikke veid meg på en stund da jeg ikke har vekt her hjemme) er 167 cm høy og vil ha bort vekten! Vil ned til mellom 55-56 kilo da føler jeg jeg ser best ut, føler meg mer bevegelig i kroppen også da.

Har alltid vært slank men la på meg veldig mye for et par år siden. Faktisk fortsatt veldig uvant å se seg i speilet og se at jeg har så mange kilo ekstra, det er ikke "meg" liksom.

På det største veide jeg 79,8 kg så har gått ned ett par. Skal få kjøpt meg en vekt så jeg får veid meg snart.

Skrevet

Jeg er på nesten samme ståsted som deg TS, jeg er litt eldre, er 26år, veier ca 78 kilo (har ikke veid meg på en stund da jeg ikke har vekt her hjemme) er 167 cm høy og vil ha bort vekten! Vil ned til mellom 55-56 kilo da føler jeg jeg ser best ut, føler meg mer bevegelig i kroppen også da.

Har alltid vært slank men la på meg veldig mye for et par år siden. Faktisk fortsatt veldig uvant å se seg i speilet og se at jeg har så mange kilo ekstra, det er ikke "meg" liksom.

På det største veide jeg 79,8 kg så har gått ned ett par. Skal få kjøpt meg en vekt så jeg får veid meg snart.

Dette er meg :)

Skrevet

Dette er meg :)

Bare å sende meg en melding dersom noen ønsker en slik daglig samtalepartner, går jo ann å prate over msn eller mail :) Er så mye værre å ta den sjokoladen, når jeg må fortelle det til noen litt seinere :P hehehe

Skrevet

Noe som skjedde her eller? :)

I dag har jeg gått en 20 minutters tur, ikke så bra men ikke så ille heller. Ikke spist noe tull men vanlig kost, men har drukket et glass urge.

Ganske fornøyd.

Skrevet

Noe som skjedde her eller? :)

I dag har jeg gått en 20 minutters tur, ikke så bra men ikke så ille heller. Ikke spist noe tull men vanlig kost, men har drukket et glass urge.

Ganske fornøyd.

Det er ikke ille:) Man kan alltid bli bedre, men et sted må man jo starte. :)

Er det for sent å melde seg på?

Jeg er midt i 20-årene, veier 72kg og vil ned 10-12 kg. Er akkurat under overvektsgrensen i følge BMI.

Bestemte meg for å gå inn for å gå ned i vekt for et par uker siden faktisk, og det har gått opp og ned. Å ha noen i samme situasjon å snakke med tror jeg ville hjulpet!

Skrevet

Det ser ut som vi alle er på ca likt ståsted :)

Dårlig med aktivitet på meg om dagen - jeg har operert og kan ikke gjøre så mye annet enn å prøve å være i ro. Til uken tenkte jeg å begynne å gå litt turer.

• 3 uker senere...
Skrevet

I dag har jeg ikke beveget meg nesten i det hele tatt :( føler meg ikke bra. Har også spist en daim, men jeg har begynt å drikke pepsi max istedenfor sukret brus. Har alltid vært litt skeptisk til den, men den var overraskende god!

I går gikk jeg 2,5 km på elipsemaskinen min. Men har spist for mye på kveldene, tror jeg legger meg for sent så jeg går å momser til langt på natt.

I morgen er det virkelig skjerpings!

Skrevet

I dag har jeg ikke beveget meg nesten i det hele tatt :( føler meg ikke bra. Har også spist en daim, men jeg har begynt å drikke pepsi max istedenfor sukret brus. Har alltid vært litt skeptisk til den, men den var overraskende god!

I går gikk jeg 2,5 km på elipsemaskinen min. Men har spist for mye på kveldene, tror jeg legger meg for sent så jeg går å momser til langt på natt.

I morgen er det virkelig skjerpings!

meg forresten :)
Skrevet

Det er ikke ille:) Man kan alltid bli bedre, men et sted må man jo starte. :)

Er det for sent å melde seg på?

Jeg er midt i 20-årene, veier 72kg og vil ned 10-12 kg. Er akkurat under overvektsgrensen i følge BMI.

Bestemte meg for å gå inn for å gå ned i vekt for et par uker siden faktisk, og det har gått opp og ned. Å ha noen i samme situasjon å snakke med tror jeg ville hjulpet!

hopp på! denne tråden trenger litt liv :)

Skrevet

Hiver meg på, jeg også. Veier mer enn dere da, men prøver å gjøre noe med saken nå. ;)

Er 25 år, 174 høy og veier 88 (!!) kilo. Har begynt å trene, og det føles bra, men det hadde vært fint å ha noen å snakke med også. :)

Skrevet

Velkommen Coraline! :) Dette er tydeligvis ikke en så veldig aktiv tråd, men jeg velger å skrive her i alle fall.

I dag var jeg ikke så flink med frokosten, litt mango og en skål med choco weetos med havremelk. Men jeg har trent bra.

Varmet opp 3 min på elipsemaskina

så gjorde jeg styrkeøvelser, rygg, mage, armer(biceps&triceps) og skuldre/arm øvelse med vekter.

Så brukte jeg elipsemaskina 15 min, 1-2 minutts drikkepause og så 15 minutter til. Gikk/jogget 7,8km på den så jeg er kjempestolt. De siste 5 minuttene var utrolig harde med jeg presset meg gjennom.

Nå er det bare å forbedre kostholdet litt etter litt så skal det bli bra. :) Mulig det blir marinert laks og grønnsaker til middag i dag.

Skrevet

Velkommen Coraline! :) Dette er tydeligvis ikke en så veldig aktiv tråd, men jeg velger å skrive her i alle fall.

I dag var jeg ikke så flink med frokosten, litt mango og en skål med choco weetos med havremelk. Men jeg har trent bra.

Varmet opp 3 min på elipsemaskina

så gjorde jeg styrkeøvelser, rygg, mage, armer(biceps&triceps) og skuldre/arm øvelse med vekter.

Så brukte jeg elipsemaskina 15 min, 1-2 minutts drikkepause og så 15 minutter til. Gikk/jogget 7,8km på den så jeg er kjempestolt. De siste 5 minuttene var utrolig harde med jeg presset meg gjennom.

Nå er det bare å forbedre kostholdet litt etter litt så skal det bli bra. :) Mulig det blir marinert laks og grønnsaker til middag i dag.

haha, meg igjen forresten.

Skrevet

Hiver meg på, jeg også. Veier mer enn dere da, men prøver å gjøre noe med saken nå. ;)

Er 25 år, 174 høy og veier 88 (!!) kilo. Har begynt å trene, og det føles bra, men det hadde vært fint å ha noen å snakke med også. :)

Slenger meg på jeg også! Trenger så gjerne en slankebuddy eller fler! Ser at jeg er ganske så lik deg coraline, veier 88 jeg også per dags dato. Mitt mål er å bli normalvektig ifølge BMI, så det er et stykke å gå... Send meg gjerne en PM noen, så kan vi diskutere litt osv! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...