Gå til innhold

Halloween


MarianneE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Og KUN da!

Det er så slitsomt når det kommer unger på døra andre dager i oktober og tror det er Halloween bare fordi de har kledd seg ut. :roll:

Jeg kommer til å ha litt snop i huset den 31. i tilfelle det kommer noen, det får bli med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha snop, og ingen får noe heller. Skjønner ikke hvorfor alle amerikanske tradisjoner skal være bedre enn norske. Dete r ingen barn som går julebukk lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi nødt til å starte denne diskusjonen om "dumme amerikanske skikker" nok en gang? Halloween er populært i Norge, kom over det!

Mae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vi nødt til å starte denne diskusjonen om "dumme amerikanske skikker" nok en gang? Halloween er populært i Norge, kom over det!

Mae

mente ikke å starte en slik diskusjon. Siden du tar det opp, så må jeg si at jeg synes det er en flott tradisjon. I USA og andre land som har den naturlig. I Norge synes jeg det blir litt krampeaktig, da man ikke har samme tradisjonsrike forhold til det. Barn kommer både helgen før og etter, noen 3 dager på rad...

Jeg synes julebukk er en flott tradisjon som ikke bør gå i glemmeboken, akkurat som at barn i Sverige drar på påskeferd i påsken for å samle godteri, og at barn i mange andre land feierer Halloween. overhodet ikke dumt, men jeg har ikke tenkt til å feire det i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tar det opp' date=' så må jeg si at jeg synes det er en flott tradisjon. I USA og andre land som har den naturlig. I Norge synes jeg det blir litt krampeaktig, da man ikke har samme tradisjonsrike forhold til det.[/quote']

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Helt enig! Jeg synes det er direkte frekt å gå rundt og tigge' date=' for så å true med jævelskap om man ikke får noe.[/quote']

:enig: Det ville ikke falle meg inn å belønne denne typen uønsket adferd med godteri!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt nabolag har vi det sånn at de som har utelyset på er med og de som har det av slått ikke er med.Og dette vet ungene.Det ble tatt opp og diskutert på et velforeningsmøte. før halloween i fjor.

Jeg syns det er greit. Hos oss er det bare de små barna som går "trick or treat"

I tillegg kommer det nyttårsbukker.

Jeg kjører uansett den kipe versjonen med en 1 krones klubbe til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal fylle huset med godis' date=' dette er en kjempekoselig dag her i USA.[/quote']

Det ville jeg også gjort hvis jeg bodde i USA!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også..

akkurat som jeg med glede tar i mot julebukker i romjula i Norge..

men anser ikke Halloween i Norge som en tradisjon som jeg på noe vis er forpliktet til å delta på..

(et "voksenparty" med typisk "halloweenkostymer" hadde jeg derimot ikke sagt nei takk til ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er helt naturlig at folk feirer 31. oktober her til lands også jeg. Det er nemlig bursdagen min! :kul:

Myyyyyye bedre grunn til feiring det, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Guttungen min har virkelig ønsket å gå rundt på Halloween, og jeg har gitt ham lov til det. Betingelsen var at "trick" aldri ble verre enn å f.eks. ringe på og stikke av. Jeg ber han tenke på at mange ikke feirer dette, og at spesielt eldre kanskje ikke kjenner til opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min har virkelig ønsket å gå rundt på Halloween' date=' og jeg har gitt ham lov til det. Betingelsen var at "trick" aldri ble verre enn å f.eks. ringe på og stikke av. Jeg ber han tenke på at mange ikke feirer dette, og at spesielt eldre kanskje ikke kjenner til opplegget.[/quote']

Jeg synes ikke noe om å ringe på og stikke av jeg. Oldemor er gammel og skrøpelig og det er noen unger i nabolaget hennes som har det veldig moro med å ringe på døren henne og stikke av. For hver gang må hun kravle seg opp av stolen og gå til døren. Dette har også gjort henne engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...