Gå til innhold

Gå på billig "innvandererfrisør" i stedet for vanlig


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å bare stusse tuppene i håret litt, men synes det er så blodpriser på dette i vanlige frisørsalonger, 300-400kr. Så gikk jeg forbi en frisørsalong på Grønland i går hvor de tar 120 kr. Det var jo ganske halvshabby der, og bare menn som jobbet der. Men når man kun skal stusse det er vel dette like greit? eller hva?

...og forresten, kanskje noen til og med har en å anbefale?

Endret av Snop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg aldri tatt sjansen på. Hvis det blir skjevt eller noe så må du jo uansett koste på deg en ny frisørtime. Hadde heller aldri klippet meg hos en lærling eller latt en bekjent klippe meg. Men så er jeg i overkant hysterisk når det gjelder håret mitt og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de gjør en god jobb, så har det ikke så mye å si på hvordans salongen ser ut?

Ja, men derfor er spørsmålet om de gjør en god jobb, eller om prisen gjenspeiler resultatet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen her kan snakke for alle salongene =)

Nei, men kanskje noen har erfaring med én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har erfaring med en.

Det var riktignok i Drammen og ikke Oslo.

Men klippen ble like fin som hos en "vanlig" frisør.

Men utifra det vil jeg ikke påstå at alle billigsalongene er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne dro til en slik salong, og måtte til en annen, dyrere salong etterpå for å rette opp. Det var altså såpass ille at hun ikke hadde tiltro til at førstnevnte kunne klare å rette det opp igjen engang. Nå skal det nevnes at hun fikk klippet pannelugg, og at det er litt vanskeligere enn en vanlig stuss, men alikevel skremmende når hun ba om en rett pannelugg og fikk en som var hakkete med forskjellige lengder. Hun fikk også med en liten flakong med olje fra innvandrersalongen... Som de mente hun (som har fett hår fra før av) skulle bruke i panneluggen :ler:

Det er sikkert stor forskjell på billige salonger, men om du vil ta sjansen må du jo nesten velge selv. Det finnes flere som har blitt skamklipt i dyrere salonger også, så stiv pris er ingen garanti for et perfekt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en frisør bak generius i Oslo som samboer min går til og han er fornøyd. Da betaler han 150 kroner for det samme som norske frisører vil ha 450, og jobben er like bra utført, om ikke bedre. Han mener frisøren der er mye mer erfaren enn mange av de unge norske jenter som jobber i frisørsalonger.

Også hørt jeg mye bra om Atho Frisør på Torshov, også utenlandsk, klipper/farger håret for jenter også, og de jeg kjenner har vært fornøyde.

Har ikke turt selv noen av de foreløpig da. Klipper håret når jeg er i utlandet, hvis jeg kan, da norske frisører er dyre og dårlige, etter min erfaring.. Har vært hos 6 forskjellige frisører i Oslo og har enda igjen å finne en som jeg er fornøyd med. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg har erfaring :)

Min faste friør er en dame fra Iran (tror jeg). Hun er kjempeflink og tar halvparten av hva en norsk frisr gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en sånn salong i Drammen til å klippe guttene mine og jeg var veldig fornøyd med det. Husker ikke navnet, bare at salongen var ganske "orange". I kristiansand er og en salong som klipper veldig bra så den her jeg brukt på infall en gang i blant til stuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt med meg min sønn på en slik salong en gang, og aldri mer. Han så virkelig ikke ut. Men det er sikkert forskjell fra sted til sted, der noen kan klippe mens andre ikke kan i det hele tatt. Tror ikke de har utdannelse, men er selvlærte. Han som klippet min sønn, kan umulig å ha klart å komme igjennom og bestått et fagbrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd invandrerfrisør èn gang, aldri igjen. Skulle stusse tuppene bare 1-2cm, også så jeg ned i et blad,så opp igjen og frisøren hadde tatt 15cm. Da måtte han jo ta 15cm på resten av håret også.. Så helt jævlig ut og måtte til frisør og betale 500 for å fikse det i etterkant..

Eksen klipper seg alltid på innvandrerfrisører, og det er null stress. Men han klipper seg hos samme fyr og har en veldig enkel frisyre "alle" klarer. Han er ikke så nøye på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en frisør bak generius i Oslo som samboer min går til og han er fornøyd. Da betaler han 150 kroner for det samme som norske frisører vil ha 450, og jobben er like bra utført, om ikke bedre. Han mener frisøren der er mye mer erfaren enn mange av de unge norske jenter som jobber i frisørsalonger.

Også hørt jeg mye bra om Atho Frisør på Torshov, også utenlandsk, klipper/farger håret for jenter også, og de jeg kjenner har vært fornøyde.

Har ikke turt selv noen av de foreløpig da. Klipper håret når jeg er i utlandet, hvis jeg kan, da norske frisører er dyre og dårlige, etter min erfaring.. Har vært hos 6 forskjellige frisører i Oslo og har enda igjen å finne en som jeg er fornøyd med. :tristbla:

Stooor forskjell på herre- og dameklipp. Ikke nødvendigvis sånn at de kan klippe fine damesveiser selv om de kan stusse en kort guttesveis.

Enig med det siste du skriver, er nesten alltid litt misfornøyd etter et frisørbesøk uansett hvor mye det koster. Synes generelt de klipper altfor mye selv om man presiserer at man kun vil ta 1-2 cm.

Tror du skal se på de 3-400 kronene som en investering jeg TS.:gjeiper: Synes ikke det var så aller verst pris. Her jeg bor ligger alle salongene på ca. 5-800 for en stuss/klipp. :sukk:

Endret av Adeleine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da ikke sånn at fordi det er innvandrere som driver den at det er dårlige frisører uansett.

Det er store forskjeller der, som med alle andre frisørsalonger...

uansett så bør man høre hva andres erfaringer er med spesifikke frisørsalonger...

Blir like dumt som å si at fordi man var hos en norsk frisør som gjorde en dårlig jobb så er alle norske frisører dårlige og man må skygge unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke sånn at fordi det er innvandrere som driver den at det er dårlige frisører uansett.

Det er store forskjeller der, som med alle andre frisørsalonger...

uansett så bør man høre hva andres erfaringer er med spesifikke frisørsalonger...

Blir like dumt som å si at fordi man var hos en norsk frisør som gjorde en dårlig jobb så er alle norske frisører dårlige og man må skygge unna!

Poenget er vel ikke først og fremst at de er innvandrere, men at de sannsynligvis ikke er utdannet i faget. Det er vel flest innvandrere som har sånne billigsjapper, hvertfall i Oslo. Tviler på at en innvandrer med utdannelse/fagbrev som frisør gidder å holde prisene nede på 120 kr klippen, eller jobbe på en sånn småshabby salong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle kanskje skrive at samboeren min er utrolig nøye på hvordan han vil bli klippet, tidligere AnonymBruker her igjen. :) Mye mer nøye enn jeg. Også har han veldig rett og tjukt hår som er vanskelig å klippe, og en hodeform som gjør det vanskelig å forme frisyre etter. Men som sagt, jeg har ikke vært hos den frisøren selv (jeg er ei jente).

Den andre som jeg nevnte, Atho Frisør, har jeg hørt om fra jenter/venninner, at de var fornøyde, det kom kanskje ikke tydelig fram. :ler: Har ei venninne som går til ham jevnlig for hårklipping/striper. Men har ikke vært der heller, passer meg ikke helt pga beliggenhet..

Å stusse håret er så latterlig enkelt at det burde enhver klare. Men tydeligvis ikke.. Kanskje du kan prøve selv, TS? Hvis håret er langt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...