Gå til innhold

Hvilke yrker "ser du ned på"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Pucifer

Om det er noen yrker jeg har liten respekt for, så er det de som lever av andres suksess.

Paparazzier, journalister i sladreblader, tidligere sekretærer/managere/eks-kjærester som gir ut bøker om sine tidligere kjendis-arbeidsgiveres privatliv.

Æsj! :kjefte:

Du vet at kjendiser lever av dem, akkurat som at de lever av kjendiser? En kjendis må selge seg selv som et varemerke, de trenger publisitet - og alle disse sladrebladene hjelper dem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og likevel ville du ikke klart deg uten om du ble lagt inn på sykehus ;)

Nei, det er jeg jo fullstendig klar over!

Jeg sa at jeg kjenner flere av de i den yrkesgruppen som tror de kan mer enn legene, og det er litt komisk.

Jeg ser ikke ned på sykepleiere av den grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ser jeg ikke ned på noen yrker, da de fleste er viktige for samfunnet vårt. Personlig er det en del yrker jeg ikke ville hatt, pga. det er utenfor min interesse, men jeg ser allikevel ikke ned på de som velger å ha dette yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glamourmodeller.

Beklager altså, men når jobben din er og ta av deg klærne, pumpe opp puppene og bruke leppestift og kunstig hår....

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glamourmodeller.

Beklager altså, men når jobben din er og ta av deg klærne, pumpe opp puppene og bruke leppestift og kunstig hår....

:roll:

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på alle som ser ned på andre.

Oss piloter, med andre ord. For pilotyrket er vel det eneste yrket som ser ned på alle andre yrker. Bortsett fra astronautene, da (damn you). For det er yrker, og ikke mennesker, TS ber oss om å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedamer, stuepiker og søppelkjørere. Tenker at det må være noen av de mest uinspirerende yrkene som finnes. :filer:

Ikke for å kritisere dine meninger, men

vaskedamer gjør viktig jobb. De vasker bort dritt,møkk og bakteriene før vi blir smittet av det. Legene gjør jobben sin når vi først har blitt smittet, men de gjør det før det blir smittet. Det er jo en ansvarsfull jobb hvis mann tenker litt dypere....

Stuepiker, hvem ellers skal rydde alt det dritte folk legger fra seg etter hotelbesøket ?

Tenk hvor mye dritt de må tåle ?

Søppelkjører... De gjør landets viktigste jobb, de holder byene rene.

Nesten det samme som vaskedamene.

Fordi jeg støtter disse yrkene betyr ikke at jeg har en av disse rollene, jeg er rett og slett ikke sterk nok til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen, folk velger som de gjør av forskjellige grunner. Noen er simpelthen ikke interessert i noen karriere, de trenger bare en inntekt. Livet sitt lever de på fritiden, ikke på jobben. Og vi trenger dem alle.

De som sitter i kassa i nærbutikken, gjør det kanskje fordi det er lettvint og greit å jobbe så nært, og det kan være greit å ha litt varierte arbeidstider.

Selv har jeg jobbet en mengde forskjellige steder, både i butikker og på kontorer, med både mye og lite ansvar, og det er ikke så nøye for meg hva jeg jobber med, bare lønna er grei og kollegene er hyggelige, og at jeg slipper og bruke altfor mye tid i reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på de fleste journalister som jobber for større mediabyra.

Begrunnelse :

De skriver ting som ikke er sant, tilegg til at de sprer frykt i samfunnet.

"TERROR,VOLDTEKT,DRAP,BORTFØRT,MORD,VIRUS...OSV"

Ikke bare det, de skriver ting for å fokusere forskjell på mennesker.

Det skaper masse sterke fordommer, med andre ord det skiller oss mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen yrkesgrupper.

Derimot ser jeg ned på mennesker som er så små og stakkarslige at de har behov for å opprette en egen tråd for å forsøke å hevde seg gjennom å rakke ned på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bussjåfører. Ialefall de som er sure og lite vennelige hele tiden.

Vet vi trenger dem i samfunnet, men jeg ville aldri jobbet som det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest smoothie22

du som ser ned på sykepleiere kan virkelig ikke ha sett eller erfart hvor viktig deres jobb kan være. Selv er jeg hjelpepleier, men har ikke jobbet lenge som det. Jeg har stor respekt for sykepleierne der jeg har hatt mitt vikariat, og ser at deres arbeid er det som gjør at mange av pasientene får tilrettelagt for et fullverdig liv. Leger er kort innom for og gi sin vurdering, mens sykepleierne er dem som ser pasientene/brukerne i det daglige liv, og jeg kan egentlig forstå hvorfor enkelte kanskje føler seg viktigere enn leger.. de må faktisk kunne utrolig mye.

uten sykepleiere hadde vi alle vært ille ute om vi skulle bli syke:) all ære til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på skruppelløse advokater. Advokater som får skyldige personer frikjent fordi de selv ønsker seg en fjær i hatten, og fordi enhver frikjente klient gir god statistikk.

Jeg ser ned på nyttige idioter i innvandringssaker. Journalister som med vitende og vilje sprer hjerteskjærende løgner for å lage en sensasjonspreget artikkel.

http://www.document.no/2010/03/media_og_asylsaker.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedamer, stuepiker og søppelkjørere. Tenker at det må være noen av de mest uinspirerende yrkene som finnes. :filer:

Jeg har vasket, og fy f.. det er uinspirerende ja.

Det var veldig midlertidig, og jeg kunne ikke vente til det var over og jeg kunne se frem til en jobb med det jeg var interessert i og hadde studert til. Noen måneder holdt på å ta kverken på meg fordi det var så dødelig kjedelig, og der hadde jeg kolleger som hadde jobbet der i alt fra 10 til 30 år!

Men folk er forskjellige, noen lever for å jobbe imens andre jobber for å leve.

De var oppegående folk alle sammen, men de syntes bare det var en helt streit jobb. Bra arbeidsmiljø, enkle arbeidsoppgaver. Jeg hadde aldri i mitt liv holdt ut med samme valg som dem, men hvis de synes det er greit så ser jeg ingen grunn til å se ned på dem. Er det bare lov å ha en jobb som DU synes er grei å utføre?

Vasking er også et sted hvor mange utlendinger havner fordi det er vanskelig å få andre jobber når man ikke kan språket og slikt. Det synes jeg iallefall ikke er en grunn til å se ned på folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...