Gå til innhold

Trenger litt hjelp :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg på.

Jeg sitter hær og er muligens gravid, for tidlig å teste enda. Det jeg lurer på er følgende: Jeg er ansatt i et vikariat som går ut etter denne uken, har jobbet der siden oktober i fjord 100 % Er nå sykemeldt og blir mest sannsynlig sykemeldt en god stund framover pga helseplager.

Hvordan blir dette da hvis jeg er gravid nå, i forhold til permisjonspenger? Vil jeg fortsatt ha grunnlag for permisjon hvis jeg er sykemeldt men uten jobb?

Er helt grønn på disse greierne hær, ingen barn fra før.

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stapler

Ja, hvis du er sykemeldt og får utbetalt sykepenger frem til permisjonen skal starte vil du også ha rett på foreldrepenger. Det gjelder både om du har jobb å gå tilbake til eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvor lenge du har vært sykemeldt allerede. Etter et år må man over på rehabiliteringspenger og det teller ikke som arbeid såvidt jeg vet.

For å få permisjonspenger må du ha hatt en jobb i 6 av de siste ti månedene før perioden starter. Hvorvidt det holder å være sykemeldt uten jobb (eller om man beholder retten til sykepenger uten jobb) vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Jeg ble sykemeldt i går, men kan hende jeg blir sykemeldt i lang periode framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Jeg ble sykemeldt i går, men kan hende jeg blir sykemeldt i lang periode framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...