Gå til innhold

iphone vs HTC Desire


Champagne

Anbefalte innlegg

Sårry, gikk litt fort, denne skal funke

Hvis ikke, ta bryderiet med å klippe og lime inn: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10043839

Jegh fikk et lignende svar lengre opp, og har skrevet svar til det allerede.

Det var et stort nok problem til at apple innkalte til en konferanse om det, og til at de bytta ut Mark Papermaster, pga problemet.

De har også gitt ut en hau med plastrammer til brukerene, sån at de ikke skal oppleve fler problemer med det.

Jeg har iPhone selv, så jeg er ikke akkurat en anti-apple fantast.

Jeg er heller ikke en fanboy, så derfor greier jeg å være kritisk når de gir ut ting som ikke er bra nok, spesielt til de stive prisene de har i forhold til konkurenter.

I artikkelen du viser til, som nesten bare er positiv, så nevner de også at iPhonemodellene de brukte fikk dårligere lydkvalitet for personen i andre enden, enn de andre telefonene de prøvde.

De skriver også at mobilnettene er mye bedre i norge, enn i Amerika, å at det hjelper på å gi telefonen bedre dekning.

Jeg syns iPhone er en morsom telefon, siden man kan ha spill og sånt på den, og man kan bruke den som en elektrisk ocarina (et fløyteinstrument) om man kjøper riktig app.

Jeg er fornøyd med den som mp3spiller og en portabel spilleplatform, men som telefon og kamera er den ikke spesielt bra.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig lite glad i proprietær-politikken til Apple og styrer unna dem når jeg kan. Hadde ikke det vært et stort problem, og Android ikke så mye mer fantastisk enn iOS, kunne jeg glatt vurdert en iPhone. Som det er mener jeg HTC Desire utklasser iPhone.

Jeg har en HTC Touch Diamond 2 nå (ja, jeg vet, Windows Mobile... Det er pga jobbgreier). Ved neste korsvei blir det antagelig en ny HTC, for til tross for Windows Mobile er Diamond 2-en min en svært staselig sak, men jeg vil i hvert fall gå for en Android-mobil.

Jeg.. *rødme*

Jeg, helt uten å rødme. Hverken Spotify eller Wimp har all musikken jeg vil høre på. Dessuten er lydkvaliteten på Meizu-spiller + AKG-hodetelefoner av et helt, helt annet kaliber enn noen mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, helt uten å rødme. Hverken Spotify eller Wimp har all musikken jeg vil høre på. Dessuten er lydkvaliteten på Meizu-spiller + AKG-hodetelefoner av et helt, helt annet kaliber enn noen mobiltelefon.

Ja, jeg har opplevd det samme med spotify. Jeg finner ikke den musikken jeg liker... Feks Tool. Finner ikkeno av det, å det er jo ikke et ukjent band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, dere!!

Føler at HTC leder foreløpig??

En ting; jeg har brukt sykt mye tid og penger på å samle masse musikk i iTunes, et godt poeng er vel at denne vil kun bli nyttegjort i en iPhone. Men jeg har jo fortsatt iPoden min, dahh!

Jeg kaster meg ikke inn i debatten, ser ut til at du har fått nok av råd allerede, men skulle bare nevne at det burde gå fint å synkronisere musikkbiblioteket ditt med desire'en (guide finner du her: http://www.knowyourcell.com/htc/htc-desire/desire-guides/476997/how_to_sync_the_htc_desire_with_itunes.html ) :)

Jeg synes forøvrig Desire er mer behagelig å holde i enn iPhone, og det er veldig praktisk at den har støtte for minnekort (hvis man finner ut at man trenger større plass kan man bare kjøpe nytt minnekort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen ville valgt HTC fremfor iPhone dersom de kostet det samme. Garantert.

Vil du spare penger - kjøp HTC

Vil du ha telefonen alle sikler etter kjøper du iPhone 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ville valgt HTC fremfor iPhone dersom de kostet det samme. Garantert.

Vil du spare penger - kjøp HTC

Vil du ha telefonen alle sikler etter kjøper du iPhone 4

Jo,jeg tror mange hadde gjort det. Er ikke alle som er manisk opptatt av å ha apple ting.

ALLE sikkler ikke etter iPhone...

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,jeg tror mange hadde gjort det. Er ikke alle som er manisk opptatt av å ha apple ting.

ALLE sikkler ikke etter iPhone...

Helt enig... Også lurte jeg litt på hva "hvis du vil ha telefonen alle sikler etter" egentlig betyr. Er det sån at det er kult å ha den fordi alle andre vil det da?

Uansett er HTC Desire eldre, og på en måte av en tidligere generasjon enn iPhone 4, å enda skårer dem omtrent likt på tester, hvor det eneste som gjør iPhone 4 bedre er høyere oppløsning i skjermen og fler aplikasjoner.

Jeg syns ikke det er særlig imponerende, spesielt med den stiiiive prisen iPhone 4 har.

Til sammenligning med telefoner i samme "generasjon" mangler iPhone 4 feks tilgang til 4G nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ville valgt HTC fremfor iPhone dersom de kostet det samme. Garantert.

Vil du spare penger - kjøp HTC

Vil du ha telefonen alle sikler etter kjøper du iPhone 4

Veldig bastant uttalt av deg.

Hvis du ser på statistikk så har apples iOS (finnes kun på iphone/ipad/ipod) mindre markedsandel enn feks android som htc bruker på noen av telefonene sine.

Størst markedsandel har symbian og RIM (blackberry).

Jeg har mac, men likevel synes jeg ikke at iphone virket veldig fristende, så jeg valgte heller en med android.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra HTC Desire til iPhone 4. Angrer ikke. :) Om et godt kamera er veldig viktig for deg bør du unngå Desire. Greia er det at du kan være uheldig med det eksemplaret du har kjøpt, uansett merke og modell. Så du kan bli fornøyd med Desire selv om jeg ikke var det.

Angående iPhone 4: En kollega hadde antenneproblemer i USA, men har ikke merket noe til det her i Norge. Jeg vet ikke om det er tilfeldighet, eller om det er dårligere tilrettelagt for 3G der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående iPhone 4: En kollega hadde antenneproblemer i USA, men har ikke merket noe til det her i Norge. Jeg vet ikke om det er tilfeldighet, eller om det er dårligere tilrettelagt for 3G der?

Det er ikke tilfeldig. Antennene som telefonselskapene har satt ut er bedre enn det som blir brukt i statene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke tilfeldig. Antennene som telefonselskapene har satt ut er bedre enn det som blir brukt i statene :)

Takk for oppklaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ville valgt HTC fremfor iPhone dersom de kostet det samme. Garantert.

Jo. Nemlig de som ikke foretrekker imaget ditt, de som vil at telefonen skal tilkjennegi hvor mye tekno-peiling du har, og hvor smart du er, og ikke i hvor stor grad du er en socialite-pappagutt som får pule mye, og gjør freelance-oppdrag for natt og dag.

Har du virkelig peiling, kjøper du en phone med MeeGo nå som det snart kommer, og lager programmer til den selv, i det språket du vil, kjører hva du vil på den, og lever fritt og smart.

@brutal mann: dritkul xtranormal video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Nemlig de som ikke foretrekker imaget ditt, de som vil at telefonen skal tilkjennegi hvor mye tekno-peiling du har, og hvor smart du er, og ikke i hvor stor grad du er en socialite-pappagutt som får pule mye, og gjør freelance-oppdrag for natt og dag.

Har du virkelig peiling, kjøper du en phone med MeeGo nå som det snart kommer, og lager programmer til den selv, i det språket du vil, kjører hva du vil på den, og lever fritt og smart.

@brutal mann: dritkul xtranormal video.

Ok da. 3-4 idioter som ikke får pule noe, men bare runker etter teknomagasiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...