Gå til innhold

iphone vs HTC Desire


Champagne

Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig få meg ny telefon, og står mellom HTC Desire og iPhone 4. Får høre litt av hvert av venner, og er rett og slett forvirret- Det jeg har hørt er:

-HTC er en bedre telefon kvalitetsmessig med bedre datamaskin (?)

-iPhone har flere/bedre applikasjoner og er morsommere

-HTC er friere og du kan gjøre mer som du vil med den

Det som er viktig for meg er selvsagt kvalitet, brukervennlighet og jeg tipper at jeg kommer til å digge alt av applikasjoner. Ellers kjekt med godt kamera.

Så-hva bør jeg velge- og hvorfor??

Begge telefonene du nevner er gode telefoner. Ingen av de vil være noe bomkjøp.

Men; 90% av verdens befolkning ville valgt iPhone - dersom pris ikke var ett tema. Den ER, i de flestes øyne, en mye kulere telefon.

Litt "off topic" men dog; Apple er voldsomt i vinden for tiden og selger datamaskiner, telefoner og utstyr som aldri før. Pengene "rauser" inn til selskapet og aksjene er mer verd enn noensinne. Dette kommer av at hele verden løper mann av huse for å kjøpe produktene deres. De er mao svært populære.

HTC Desire er imidlertid en helt ok telefon og et greit valg dersom du har behov for å spare noen kroner...og ikke er SÅÅÅ opptatt av å være den kuleste i gjengen :-)

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for gode råd, dere!!

Føler at HTC leder foreløpig??

En ting; jeg har brukt sykt mye tid og penger på å samle masse musikk i iTunes, et godt poeng er vel at denne vil kun bli nyttegjort i en iPhone. Men jeg har jo fortsatt iPoden min, dahh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det vanskelig å få tak i HTC Desire også da?

Produserer de også få telefoner for å skape blest om den?

Nei, der er det butikkene som har tatt inn for få. Og mangelen her varer jo langt kortere enn mangelen på iPhone.

http://www.idg.no/computerworld/bildeserier/article173668.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "off topic" men dog; Apple er voldsomt i vinden for tiden og selger datamaskiner, telefoner og utstyr som aldri før. Pengene "rauser" inn til selskapet og aksjene er mer verd enn noensinne. Dette kommer av at hele verden løper mann av huse for å kjøpe produktene deres. De er mao svært populære.

Apple er veldig flinke til å markedsføre seg, og har loyale kunder, men de lager ikke alltid så veldig solide produkter, og det er ofte overpriset... De lager likvell en del bra ting da.

Aksjene dems har falt ganske mye etter de ga ut iPhone 4, fordi det er et ganske shæbbi produkt.

Mange har problemer med at den tåler for lite (feks et fall på 30 cm som knuser superglasset den er lagd av) og at den mister dekning om man tar på den, noe apple fiksa på ved å selge folk en plastramme å ha rundt telefonen, som da ødleger estetikken som apple er så flinke med. De lager jo pene produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apple er veldig flinke til å markedsføre seg, og har loyale kunder, men de lager ikke alltid så veldig solide produkter, og det er ofte overpriset... De lager likvell en del bra ting da.

Aksjene dems har falt ganske mye etter de ga ut iPhone 4, fordi det er et ganske shæbbi produkt.

Mange har problemer med at den tåler for lite (feks et fall på 30 cm som knuser superglasset den er lagd av) og at den mister dekning om man tar på den, noe apple fiksa på ved å selge folk en plastramme å ha rundt telefonen, som da ødleger estetikken som apple er så flinke med. De lager jo pene produkter.

Måtepå til tulleinnlegg!

"...men de lager ikke alltid så veldig solide produkter..."

Hvor har du DET fra? Apple lager da like solide og gode produkter som alle andre.

Ingen er feilfri - selv ikke Apple, men generelt sett er det produkter med høy kvalitet. Jeg har prøvd MYE. tro meg.

"...Aksjene dems har falt ganske mye etter de ga ut iPhone 4, fordi det er et ganske shæbbi produkt..."

Og hvor i huleste har du dette fra? Gi meg gjerne en kilde på påstanden om fall på aksjekursen.

"...iPhone 4 en "shæbbi produkt"..."

i alle dager for et nivå du legger deg på.

"...den tåler for lite (feks et fall på 30 cm som knuser superglasset den er lagd av) og at den mister dekning om man tar på den..."

Dette ER ikke noe stort problem. Snakk med norske brukere. Ikke bare alt du leser på nettet.

Dekningsproblem er ikke et stort problem i praksis

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtepå til tulleinnlegg!

Ja, huff.

"...men de lager ikke alltid så veldig solide produkter..."

Hvor har du DET fra? Apple lager da like solide og gode produkter som alle andre.

Ingen er feilfri - selv ikke Apple, men generelt sett er det produkter med høy kvalitet. Jeg har prøvd MYE. tro meg.

De lager ting som er bra og de lager ting som er dårlig. Alt koster mer enn det trenger å koste.

"...Aksjene dems har falt ganske mye etter de ga ut iPhone 4, fordi det er et ganske shæbbi produkt..."

Og hvor i huleste har du dette fra? Gi meg gjerne en kilde på påstanden om fall på aksjekursen.

"Den siste tiden har Apple-aksjen falt noe i kjølvannet av iPhone-problemene, og særlig fikk aksjeverdien juling etter det ble kjent at det amerikanske forbrukerombudet trakk tilbake sin anbefaling av telefonen tidligere denne uken."

Fra den første atrikkelen jeg fant når jeg søkte:

http://www.digi.no/847069/apple-kaller-inn-til-hastemote

"...iPhone 4 en "shæbbi produkt"..."

i alle dager for et nivå du legger deg på.

Ja, jeg er en tøs.

"...den tåler for lite (feks et fall på 30 cm som knuser superglasset den er lagd av) og at den mister dekning om man tar på den..."

Dette ER ikke noe stort problem. Snakk med norske brukere. Ikke bare alt du leser på nettet.

Dekningsproblem er ikke et stort problem i praksis

Dekningen var et stort nok problem til at apple innkalte til en pressekonferanse om det, og ga folk en plastramme til å putte telefonen sin i.

Det er også er problem at de reklamerer med at de bruker glass som tåler alt, når det i virkeligheten tåler lite, og telefonen derfor blir mer sårbar enn eldre iPhoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg har de jo byttet ut Mark Papermaster, pga. antenneproblemene. Så det er selvsagt et reelt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Takk for gode råd, dere!!

Føler at HTC leder foreløpig??

En ting; jeg har brukt sykt mye tid og penger på å samle masse musikk i iTunes, et godt poeng er vel at denne vil kun bli nyttegjort i en iPhone. Men jeg har jo fortsatt iPoden min, dahh!

Og her kommer faenskapet med iTunes frem, du er låst til en spillr. Eller mer korrekt, spillere fra Apple. Hva om bøker var laget slik at du kun kunne lse de i lys fra Phillps sine lyspærer? Hadde en godtatt det?

iTunes er noe svineri en må holde eg langt unna! Velg frihet! Frihet til å hør på musikk du har kjøpt når du vil, hvordan du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd, dere!!

Føler at HTC leder foreløpig??

En ting; jeg har brukt sykt mye tid og penger på å samle masse musikk i iTunes, et godt poeng er vel at denne vil kun bli nyttegjort i en iPhone. Men jeg har jo fortsatt iPoden min, dahh!

Mulig HTC "leder" i antall innlegg i denne tråden, men sett i et LITT større perspektiv har nok iPhone to-tre flere kjøpere/brukere (enn HTC Desire) som muligens ville vært uenige :-)

Ut fra behovene du skisserer i trådstart, og ditt siste innlegg (at du har mye iTunesmusikk) så bør ikke du tenke på annet en iPhone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at så mange kjøper iphone er markedsføring. Mennesker er veldig enkle sånn sett. Det vi har sett masse av, føles trygt å kjøpe.

Folk skal ikke undervurdere makten reklame har over oss. Jeg ville feks valgt å kjøpe det nye produktet jeg nettopp har sett reklame for, fremfor et likt, nytt produkt jeg aldri har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer faenskapet med iTunes frem, du er låst til en spillr. Eller mer korrekt, spillere fra Apple. Hva om bøker var laget slik at du kun kunne lse de i lys fra Phillps sine lyspærer? Hadde en godtatt det?

iTunes er noe svineri en må holde eg langt unna! Velg frihet! Frihet til å hør på musikk du har kjøpt når du vil, hvordan du vil.

Absolutt enig med deg i det, men nå er det allerede slik at jeg har all denne musikken, og jeg orker ikke bruke mye tid på å fikse ny samling. Gjort er gjort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lenge i tenkeboksen selv før jeg valgte HTC Desire foran Iphone.

Selv følte jeg at Iphone ble skrytt opp i skyene, mens HTC var for meg et nytt produkt.

Grunnen til at jeg valgte HTC foran Iphone var rett og slett: Android telefon, bedre pris enn det tilsvarende produktet, og ikke minst, jeg tror at Iphone er er på toppen nå, mens deres konkurenter som HTC er på vei til toppen og vil gå forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HTC Desire verken hakker eller henger og har ikke sett en eneste ripe i glasset. Er noe som heter skjermbeskytter da

Skjerbeskytter trenger du ikke. Jeg har den i lomma med nøklene. Ikke en eneste ripe. Framtiden er Android, og selv om det er flere apple-apps i dag, blir det flere Android-apps i morgen.

Jeg ville gått for Desire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig HTC "leder" i antall innlegg i denne tråden, men sett i et LITT større perspektiv har nok iPhone to-tre flere kjøpere/brukere (enn HTC Desire) som muligens ville vært uenige :-)

Og du vil finne flere som spiser grandiosa. Likevel velger jeg å spise noe annet.

Ellers selges det vel nærmere 10 androidtelefoner pr. iphone i verden. Android er jo tross alt ikke bare på HTC.

Samsung Galaxy er også en god kandidat, og den og ville jeg valgt før iphone.

Så greia er Android vs. apple-operativsystem, ikke nødvendigvis HTC vs Iphone. Selv har jeg hatt fire ulike HTC-er, men det er kun Desire jeg har vært fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt enig med deg i det, men nå er det allerede slik at jeg har all denne musikken, og jeg orker ikke bruke mye tid på å fikse ny samling. Gjort er gjort osv.

Selv bruker jeg spotify på min mobil. Hvem er det som har mp3 lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og at den mister dekning om man tar på den, noe apple fiksa på ved å selge folk en plastramme å ha rundt telefonen, som da ødleger estetikken som apple er så flinke med. De lager jo pene produkter.

Ehrm.... Sjekk dette

Noen ganger blir anti-apple fantaster litt vel ivrige. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...