Gå til innhold

iphone vs HTC Desire


Champagne

Anbefalte innlegg

Jeg skal endelig få meg ny telefon, og står mellom HTC Desire og iPhone 4. Får høre litt av hvert av venner, og er rett og slett forvirret- Det jeg har hørt er:

-HTC er en bedre telefon kvalitetsmessig med bedre datamaskin (?)

-iPhone har flere/bedre applikasjoner og er morsommere

-HTC er friere og du kan gjøre mer som du vil med den

Det som er viktig for meg er selvsagt kvalitet, brukervennlighet og jeg tipper at jeg kommer til å digge alt av applikasjoner. Ellers kjekt med godt kamera.

Så-hva bør jeg velge- og hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Digger du applikasjoner og kamera, så går du for iPhone.

I følge en annen tråd her så blir jo HTC rost opp i skyene...jeg personlig har BARE hatt dårlig erfaring med HTC og syns det er en møkkatelefon.

Min samboer har iPhone, noe jeg også kommer til å skaffe meg etterhvert. Masse morsomme applikasjoner, og man kan enkelt laste ned fra telefonen, fler gratis applikasjoner. Kameraet et helt kurrant, bedre enn på mange andre telefoner.

Ja, man blir litt låst med tanke på at man ikke kan t.ex. velge en egen ringetone... men det går jo ann å jailbreake og få det slik man vil ha det...dog så mister man vel garantien på telefonen om man gjør det.

Personlig har jeg ikke noe behov for å ha egne ringetoner her og der, jeg vil ha en telefon som er enkel å bruke, som jeg kan leke med når jeg kjeder meg - her ruler iPhone :fnise: og som tar greie bilder når jeg ikke har med meg mitt speilreflekskamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Desire og er superfornøyd.

Vedkommende som sier hun har dårlig erfaring med HTC er sikkert basert på en telefon med windows mobile operativsystem, som jeg kan være enig i var ganske treigt.

Desire derimot har Android OS og den er lynrask. Den er en drøm å surfe på nettet på f.eks. og Android Market har mange tusen applikasjoner til nedlasting. Har enda til gode å ikke finne noe jeg leter etter. I tillegg gir Android deg større fleksibilitet mtp oppsettet av telefonen. Og widgets er genialt!! Jeg ville gått for en Desire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra iPhone til HTC Desire, og mener det er det beste valget jeg har gjort på mobilfronten noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iphone i 6 uker i 2008, bytta fra en gammel Samsung D500, men bytta fort tilbake igjen :-) Nå i vår meldte behovet seg igjen for å kunne lese mail på mobilen, så da ble det en htc desire, og det er en helt annen verden. Så jeg er superfornøyd med min Desire. Aldri hengt seg opp, lynrask å surfe på, masse applikasjoner å velge mellom, lett å bruke :-) Den er iallefall mye bedre enn det jeg opplevde Ipod å være den gangen jeg hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iphone i 6 uker i 2008, bytta fra en gammel Samsung D500, men bytta fort tilbake igjen :-) Nå i vår meldte behovet seg igjen for å kunne lese mail på mobilen, så da ble det en htc desire, og det er en helt annen verden. Så jeg er superfornøyd med min Desire. Aldri hengt seg opp, lynrask å surfe på, masse applikasjoner å velge mellom, lett å bruke :-) Den er iallefall mye bedre enn det jeg opplevde Ipod å være den gangen jeg hadde det.

øøøøø....du valgte altså Samsung D500 fremfor iPhone.

Det tror jeg du er den eneste i hele verden som ville gjøre!!!

Desire er sikkert en flott og bra telefon, men den er IKKE raskere enn iPhone, har IKKE flere applikasjoner å velge i, og jeg har IKKE hørt at iPhone henger seg opp.

Jeg har iPhone og er strålende fornøyd. Ikke prøvd HTC Desire, men prøvd mange andre HTC. De henger, hakker og har dessuten glass som blir fullt av riper etter kort tids bruk.

Til slutt: var det iPhone eller iPod du hadde? Du skriver begge deler i innlegget ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er viktig for meg er selvsagt kvalitet, brukervennlighet og jeg tipper at jeg kommer til å digge alt av applikasjoner. Ellers kjekt med godt kamera.

Da velger du iPhone 4 - hvis ikke du vil ha en billigtelefon da. Da kan du vurdere HTC Desire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPhone og er strålende fornøyd. Ikke prøvd HTC Desire, men prøvd mange andre HTC. De henger, hakker og har dessuten glass som blir fullt av riper etter kort tids bruk.

HTC Desire verken hakker eller henger og har ikke sett en eneste ripe i glasset. Er noe som heter skjermbeskytter da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en HTC Desire og er svært fornøyd! Nå bruker jeg den veldig mye i jobbsammenheng og der er den uslåelig!

Kunne aldri ha falt meg inn å kjøpe en iPhone, men så er jeg ikke så avhengig av musikk heller.

Android Market vokser i stor fart, og det kommer det nok til å fortsette med. Det meste av kule apps til iPhone vil derfor komme til Androidplatformen om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Så-hva bør jeg velge- og hvorfor??

videoen gir deg svar :cool:

Om ikke 100% dokumentarisk så er det mye sant her...

Endret av brutal_mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Om noen sier iTunes som et argument for iPhone så har vedkommende missforstått så vanvittig mye om hva frihet er at vedkommende bør sendes i fengsel i Saudi Arabia. Det er ca hva iTunes er for dine brukerrettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTC Desire ER raskere enn iPhone. Jeg har en Iphone nå, å det er bare rææl... Hvis man tar på den så forsvinner dekninga. Kjempe flott!

Lånte en Desire av en kamerat, å den er utroooolig mye bedre. Android (som er operativsystemet på Desire) er veldig mye bedre enn operativsystemet til iPhone...

Desire har bedre kamera også, men iPhone 4 har en fantastisk flott skjerm.

Det eneste som er kulere på iPhone er aplikasjonene, men det er ikke telefonen sin skyld. Det har noe med det norske lovverket å gjøre, som hindrer oss fra å laste ned mestepareten av appene på android market.

Hvis du vil ha en telefon som er morsom, så er iPhone kul, også funker den utmerket som mp3spiller.

HTC desire er bedre på alt annet. Det er en bedre telefon rett og slett, og mp3spillern er ikke dårlig selvom iphone sin er bedre... Desire er eldre også, så den koster indre og du får dermed mer for pengene, pluss at selve telefonen er mer solid, om du skulle finne på å kaste den i veggen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for all del for Htc Desire. Vil ikke si at iPhone har bedre applikasjoner enn Desire jeg da.

Hadde iPhone, og ble drittlei, fikk Desire og elsker den. Min htc har aldri hatt problemer, mens iphone hengte seg opp titt og ofte.

Har man appleprodukter fra før av, så går det sikkert bra med iphone, hvis ikke, velg htc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Desire, og har ingenting å plukke på. Den er uten riper, Android fungerer supert, den hakker ikke, er rask på nettet, kort fortalt en super telefon. :)

Iphone har jeg ikke prøvd, men har vel nesten utelukkende hørt at den er oppskrytt fra de jeg har hørt som har den, men Iphone har jo klart morsommere skins og annet tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTC Desire helt klart! Gidder ikke forteller hvorfor en gang, alle de andre har poengtert det over meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke desire selv, men en annen android-telefon. Jeg ville valgt android. Det er langt flere kule ting som kan komme på den platformen kontra apples låste plattform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal endelig få meg ny telefon, og står mellom HTC Desire og iPhone 4. Får høre litt av hvert av venner, og er rett og slett forvirret- Det jeg har hørt er:

-HTC er en bedre telefon kvalitetsmessig med bedre datamaskin (?)

-iPhone har flere/bedre applikasjoner og er morsommere

-HTC er friere og du kan gjøre mer som du vil med den

Det som er viktig for meg er selvsagt kvalitet, brukervennlighet og jeg tipper at jeg kommer til å digge alt av applikasjoner. Ellers kjekt med godt kamera.

Så-hva bør jeg velge- og hvorfor??

iPhone4 er en helt ny telefon, som er så populær at du har store problemer med å i det hele tatt få tak i den.

Det sier vel litt.

På apps og design er iPhone4 suveren.

Mange vil komme med tulleklager på iPhone4. Det meste stemmer ikke

Tulleklage på iPhone nr 1: Minnekort

iPhone kommer med 16/32GB minne -min HTC Desire kom med 4GB!

Hvis jeg ønsker å ta ut minnebrukken på Desire må jeg løsne ("knekke av") lokket og ta ut batteriet.

Kult...

Tulleklage på iPhone nr 2: Flash

Min HTC Desire kommer med Flash Light som jeg har jeg skrudd av så batteriet holder _litt_ lenger.

Når Froyo kommer til Desire, får jeg en fullversjon jeg kan slå av så batteriene holder _litt_ lenger.

Tulleklage på iPhone nr 3: Radio

Jeg har tre portable radioer liggende i skuffen hjemme. Jeg har også en gammel fjernkontroll til iPod med radio liggende i samme skuff.

Jeg kjenner heller ingen som bruker radio regelmessig på sin mobiltelefon... (sier kanskje mer om mine venner, men dog).

Tulleklage på iPhone nr 4: Tastatur

Det ikke-eksisterende tastaturet på HTC Desire er omtrent like godt som det ikke-eksisterende tastaturet på iPhone...

Greit nok at man kan kjøpe Android-telefoner med fysisk tastatur -men disse er ikke sammenlignbare med iPhone.

Tulleklage på iPhone nr 5: Tilpasning av startskjermen

De fleste skrur av Widgets for å spare strøm. Men for all del, de ser ganske kule ut...

Tulleklage på iPhone nr 6: Trådløs synkronisering

Definitivt litt dumt, men ikke dummere enn Androids (Google Calendar) mangler ved import av eksterne kalendere (ICS-filer med brukernavn/passord).

Tulleklage på iPhone nr 7: Deling av filer

Problem for noen, et ikke-problem for de fleste.

Jeg har ikke savnet det på det halvannet året jeg brukte iPhone.

Tulleklage på iPhone nr 8: Satire, erotikk og alt annet Apple ikke liker

Bare overgått av manglende betaling i Android Market...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone4 er en helt ny telefon, som er så populær at du har store problemer med å i det hele tatt få tak i den.

Det sier vel litt.

På apps og design er iPhone4 suveren.

Mange vil komme med tulleklager på iPhone4. Det meste stemmer ikke

Tulleklage på iPhone nr 1: Minnekort

iPhone kommer med 16/32GB minne -min HTC Desire kom med 4GB!

Hvis jeg ønsker å ta ut minnebrukken på Desire må jeg løsne ("knekke av") lokket og ta ut batteriet.

Kult...

Tulleklage på iPhone nr 2: Flash

Min HTC Desire kommer med Flash Light som jeg har jeg skrudd av så batteriet holder _litt_ lenger.

Når Froyo kommer til Desire, får jeg en fullversjon jeg kan slå av så batteriene holder _litt_ lenger.

Tulleklage på iPhone nr 3: Radio

Jeg har tre portable radioer liggende i skuffen hjemme. Jeg har også en gammel fjernkontroll til iPod med radio liggende i samme skuff.

Jeg kjenner heller ingen som bruker radio regelmessig på sin mobiltelefon... (sier kanskje mer om mine venner, men dog).

Tulleklage på iPhone nr 4: Tastatur

Det ikke-eksisterende tastaturet på HTC Desire er omtrent like godt som det ikke-eksisterende tastaturet på iPhone...

Greit nok at man kan kjøpe Android-telefoner med fysisk tastatur -men disse er ikke sammenlignbare med iPhone.

Tulleklage på iPhone nr 5: Tilpasning av startskjermen

De fleste skrur av Widgets for å spare strøm. Men for all del, de ser ganske kule ut...

Tulleklage på iPhone nr 6: Trådløs synkronisering

Definitivt litt dumt, men ikke dummere enn Androids (Google Calendar) mangler ved import av eksterne kalendere (ICS-filer med brukernavn/passord).

Tulleklage på iPhone nr 7: Deling av filer

Problem for noen, et ikke-problem for de fleste.

Jeg har ikke savnet det på det halvannet året jeg brukte iPhone.

Tulleklage på iPhone nr 8: Satire, erotikk og alt annet Apple ikke liker

Bare overgått av manglende betaling i Android Market...

Froyo (sense versjon) er forresten allerede ute om du ikke var klar over det.

Mange av de klagene du nevner her er jo høyst reelle. Men som du sier her. Strømforbruket er voldsomt om man bruker alle funksjonene til det fulle.

Har ikke prøvd strømforbruket på en iphone4, men alle som eier en relativt avansert smarttelefon og bruker den mye vet at du må lade den hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk problemer med å få tak i HTC Desire også, så det er et dårlig argument. Apple spekulerer i å produsere for få telefoner for å skape blest om dem, butikker som har over 100 på venteliste får tilsendt 2 telefoner, det sier seg selv at det er med vilje når det ikke engang er produsert mange nok til at alle de som forhåndsbestilte kunne få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk problemer med å få tak i HTC Desire også, så det er et dårlig argument. Apple spekulerer i å produsere for få telefoner for å skape blest om dem, butikker som har over 100 på venteliste får tilsendt 2 telefoner, det sier seg selv at det er med vilje når det ikke engang er produsert mange nok til at alle de som forhåndsbestilte kunne få.

Hvorfor er det vanskelig å få tak i HTC Desire også da?

Produserer de også få telefoner for å skape blest om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...