Gå til innhold

MonThes verden

MonThe

Anbefalte innlegg

Men jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver - jenta mi hadde en periode der hun var rolig i starten av ammingen og så begynte å slippe, ta puppen igjen, dra i brystvorta, skrike, ta tak igjen, og så videre.

Akkurat sånn er lillemann her også, og da må han bæsje :fise: :jepp:

Jeg bytter på å rape han og sette han i do-stilling (underveis i ammingen) - ofte kommer det da noen promper/raper/bæsj, om ikke det hjelper må jeg bare ta han i mei-tai'en eller prøve å avlede han på en annen måte ;)

Jeg spiser også svisker hver kveld og innbiller meg at lillemann får gå lettere på do nå enn før :ler:

edit: jeg glemte å gi en oppmuntrende klem! :klemmer: Det blir bedre igjen :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei var liksom det som var litt merkelig (og selvfølgelig VELDIG godt) at han stoppet ikke å puste heller.. Bare ble blå i noen sekunder og forsvant da han kom på høykant.. Ble nok litt ekstra obs på det da helsesøster sa på hjemmebesøket første gang at hun syns han til tider kunne virke litt blå på hender og føtter.. men som et enkelt symptom var det ikke noe å bry seg om, måtte stå i sammenheng med noe annet hvis det skulle ligge noe bak.. Fin farge ellers.. Noen var bare slik litt i begynnelsen.. Men nå er han virkelig sjekket fra topp til tå, med reg av oksygen og hjerteslag osv over tid så jeg er helt rolig for det, heldigvis

Spennende med hus da!! Hørtes jo virkelig ut som et drømmehus med stort potensiale :rodmer

Kos dere med god mat og en hyggelig kveld sammen!

Her har mannen tatt med seg S ut noen timer så jeg har fått gjort masse husarbeid og helgen kan bare komme! Vi skal i bryllup til lørdag og ha vår første frikveld sammen uten S! Spennende!

En strålende helg til deg og dine MonThe! :klemmer :goodbye

Selv om det sikkert var skremmende var det da inderlig godt at han ikke sluttet å puste! Håper dere koste dere i bryllup på lørdag! Hvordan var det å være uten S?? :klemmer:

Masse lykke til på visning! Krysser fingrene for at det ikke er mye som må gjøres, og at dere får huset. Vi sniktitter på hus selv, men blir nok bare med tittingen på oss, i hvertfall på en stund...

Stoooor klem til deg :klemmer

Som jeg skrev over så ble det ikke noe hus på oss i denne omgang. Men satser på at det dukker opp flere muligheter. Vi har det jo ikke travelt, men lett å bli revet med når man titter. Håper alt er bra med dere :klemmer:

Jeg lesta at hvis man fullammer, og det ikke går mer enn 5 timer mellom hver amming, så er det 97% sikker prevansjon til barnet er 6 mnd.

.....men noen må jo også havne innenfor de resterende 3 %

Takk for info!...ettersom vi brukte ganske lang tid for å bli gravide så tror jeg jammen at vi tar den sjansen jeg :) (nå har vi faktisk ikke :humpe: enda heller.... vegrer meg i frykt for at det skal gjøre vondt..)

Helllooo i stuen!

DER fikk jeg endelig tid til å sette meg ned meg KG... Er vel gode tre-fire uker siden sist? Jada, sånn er det bare. Har iallefall lest meg gjennom alt det uleste hos deg, godt å bli oppdatert!

Aller først, irriterende med en slik altfor klok oldemor... Jeg kjenner svært godt til det, da min svigermor blander seg i alt og alle. Er helt nedbrutt hver gang vi har vært sammen med de, ho klager og sutrer og snakker stygt om oss alle. Bryr meg ikke så mye om hva ho sier om meg, men når ho klager på lille gullet mitt, ja, da kan jeg holde meg for å le... Kjempefint sted dere skal ha bryllupet på!! Gled deg masse, og tenk at du skal ha med deg lille F på den store dagen! Hvis det ikke blir en til da... Amming er ikke sikkert som prevensjon i det hele tatt Tre venninner av meg har stolt på det legen sa, og har fått nummer to 11 mnd etter førstemann... Hehe. De er fornøyde de da, men det var ikke helt sånn det var planlagt Selv skal jeg sette inn spiral til uken. Har ventet på at det skulle klaffe med at vi var hjemme, for må settes inn dag 4 eller 5 i syklusen. Vi gikk for det, siden det er evigheter til vi skal ha nestemann, om det i det hele tatt blir flere.

Spennende at dere har vært på visning! Vil vite hvordan det går! Vi er midt oppi selging og flytting selv, spennende! Nå må lørdagskvelden nytes, jenta er i seng, og jeg og mannen skal se en eller annen film Håper jeg vinner valget av film Klisse-jente-film, wihii!!

Ha en kjempegod helg videre, og jeg nyter bildene du legger ut av F på facen, han er så helskjønn!!

:klem

Heeii :vinke: Så trivelig at du titter innom meg igjen! Er ofte innom og titter til deg på FB/blogg også! ;) Så dumt at svigermoren din er en slik som blander seg med alt mulig. ..hadde jeg ikke visst hvem du var så hadde jeg jammen meg begynt å lure på om min mormor var din svigermor :fnise: Slitsomt med sånne folk!! Håper alt er bra med deg, og skjønne lille A :klemmer:

*innom og oppdaterer meg litt* Håper alt står bra til. Får lese meg opp på dagbøkene i dagene som kommer

Viirreeee!!! Så koselig!!! Håper alt er bra med deg, gleder meg til oppdatering!!! :klemmer:

Gleder meg til oppdatering etter visningen! :jepp

Er selv i "drømmer-om-å-kjøpe-hus" modus! Vi må nok vente til våren, men drømmer meg bort på finn og sjekker ut markedet litt.

Håper dere har hatt en fin helg :klemmer

Gøy å drømme seg litt bort og titte på hus ja :) Vi har det egentlig bra her vi bor, men er lett å bli revet med når man titter.. Og det hadde ikke vært dumt med et større gjesterom.. Og en stor kles-bod. Og et hobbyrom :fnise: Håper alt er bra med deg og lillegull i magen :klemmer:

:hallo MonThe! :klemmer

Her går det fremover med både bebis og mor ser jeg, så bra.... Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på den husvisningen. Jeg også hadde lyst på et gammelt hus med massse sjel før vi bestemte oss for å bygge i steden. Sambo var nemlig overbevist om at jeg kom til å fryse ihjel i et gammelt hus fordi jeg alltid fryser :fnise Bortsett fra nå da, nå svetter jeg bare jeg må bøye meg :skratte

Men det er sååååå mange flotte hus altså :sjenert

Gøy å være i bygge-prosessen som dere er også da, Det blir nok sikkert et fantastisk hus! ...eelsker gamle hus. Problemet er bare at jeg vil ha de i samme stand som om de var flunka nye, bare i gammel stil, med masse sjel. Og det er visst ganske dyrt det :sjenert:;) Håper alt er bra med deg og lille i magen :klem:

Huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet for min skryteavhandling i dagboka mi her :rodme Det høres kjempeslitsomt ut med slike økedager! Men jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver - jenta mi hadde en periode der hun var rolig i starten av ammingen og så begynte å slippe, ta puppen igjen, dra i brystvorta, skrike, ta tak igjen, og så videre. Skjønte ingenting, og ble kjempefrustrert... Jeg tror det var på grunn av soppen vi hadde da, har du sjekket om F har trøske? Andre muligheter er at han må på do mens han dier, eller rett og slett at han svelger luft og må rape? Men det har du sikkert sjekket. Håper det bedrer seg i alle fall! :klem Nå er det noen som knirker og vil stå opp her også.

Sushi mi, må jo ikke ha darlig samtvittighet for det! Og er sååå glad for at du trives i mammarollen og at lillejenta di er god som gull, det fortjener du så veeldig etter den tøffe graviditeten du hadde :klem: Når det gjelder trøske... Så kan jeg se et "lysehvitt" belegg bak på tunga hans... tror du det kan være sopp altså? Jeg har ikke noen symptomer på det isåfall.. Mener å huske å ha lest noe om at man kan ha på Farris, kanskje jeg skal forsøke det? Kan vel ikke skade... Det er ikke at han har avføring/luft i magen, for når jeg bytter pupp så roer han seg igjen, så virker på meg som om han blir fortvilt når melka kommer tregt/ikke kommer.. Uff, vanskelig dette! Håper alt er bra med deg og minisushi :klemmer:

---------

I dag har mannen kort dag på jobben, og ingen nattevakt, og jeg gleeeder meg sånn til han kommer hjem og skal være hjemme i kveld. Har virkelig vært bortskjemt med å ha hatt han hjemme siden fødselen, er travle dager som spedbarnsmor ;) (har f.eks. brukt nesten en time på å skrive dette innlegget, må jo ha amme-/bleieskift/bære-pause innimellom :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er lillemann her også, og da må han bæsje :fise: :jepp:

Jeg bytter på å rape han og sette han i do-stilling (underveis i ammingen) - ofte kommer det da noen promper/raper/bæsj, om ikke det hjelper må jeg bare ta han i mei-tai'en eller prøve å avlede han på en annen måte ;)

Jeg spiser også svisker hver kveld og innbiller meg at lillemann får gå lettere på do nå enn før :ler:

edit: jeg glemte å gi en oppmuntrende klem! :klemmer: Det blir bedre igjen :)

Takk for god oppmuntringsklem Line :klemmer: Ja, må bare gå seg til dette.. Helst til i morgen, for da har jeg sååå lyst til å dra på babykino! Når det gjelder mei-taien så synes jeg den funka veldig godt i starten, men nå virker det ikke som F trives så godt der lengre, blir bare sittende å vri seg.. Mulig det er jeg som ikke helt får til knytinga lengre.

Håper alt er bra med deg og nydelige lille Andreas! Er ofte innom og titter til deg, men blir ikke alltid så jeg skriver noe.. du vet, travle dager ;)

:klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg føler med deg med det styret!! Her har vi hatt noen dårlige netter nå, fra 03 og utover har han ikke sovet lengre enn 1 time kanskje bare en halv en også av gangen... :sjenert: Og i dag på dagen har han "kranglet" med puppen flere ganger.. Blir ikke klok på hva som er galt da jeg...? :forvirret::vetikke:

Syns jeg har en ny konklusjon til mannen hver gang.. "Tror det må være magen jeg?" tror jeg har for lite melk på kvelden?" :klo::) Og vi som var inne i en så god døgnrytme med bare 1 gang våken på natta nå! :)

Det var kjempedeilig med kvelden fri i bryllup.. Ble noe helt annet å være sammen med de andre gjestene uten S med - men veldig godt å hente han igjen også! :rodmer:

Håper F roer seg og økedøgnene er forbi! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg føler med deg med det styret!! Her har vi hatt noen dårlige netter nå, fra 03 og utover har han ikke sovet lengre enn 1 time kanskje bare en halv en også av gangen... :sjenert Og i dag på dagen har han "kranglet" med puppen flere ganger.. Blir ikke klok på hva som er galt da jeg...? :forvirret :vetikke

Syns jeg har en ny konklusjon til mannen hver gang.. "Tror det må være magen jeg?" tror jeg har for lite melk på kvelden?" :klo :) Og vi som var inne i en så god døgnrytme med bare 1 gang våken på natta nå! :)

Det var kjempedeilig med kvelden fri i bryllup.. Ble noe helt annet å være sammen med de andre gjestene uten S med - men veldig godt å hente han igjen også! :rodmer

Håper F roer seg og økedøgnene er forbi! :klem :klem

Heii :vinke:

uff, så slitsomt med lite søvn om nettene, man blir ekstra "tappa" når man ikke får sove :troest: Håper det går seg til! ...og når det gjelder krangling med puppen, så tror jeg at jeg har funnet ut at det er når melka kommer tregt/det er tomt, og F vil ha mer. Dette fordi at det hjelper å skifte pupp, evt gi han en liten pause og så legge han til igjen (men når 2.puppen er tom er det ikke så mye osm hjelper .. :sjenert:). Så bra dere koste dere i bryllup, jeg kjenner at jeg gleder meg til jeg og mannen skal ha en alenekveld :) Håper dere får en fin dag :klemmer:

--------------

Dette mamma-livet er jaggu en berg-og dalbane. De siste dagene har jeg følt meg skikkelig mislykket og utmattet, etter all "puppe-krigingen". Tårene har trilla, og jeg vurderte å bare gi opp hele ammingen og gi ham flaske :sjenert: ..når han roet seg på pupp1 i går så begynte jeg jaggu å grine av lykke :fnise: ..tror vi er tilbake på rett spor, men tør neesten ikke si det høyt! ;)

:hjerte: Finnes ikke noen bedre for mammahjertet enn et mett og fornøyd barn :hjerte:

Slitsomme dager i det siste, men jeg tror vi er tilbake på rett spor, i går kveld gikk det iallefall fint med ammingen, eendelig!! :hoppe:

Har foresten helt glemt å fortelle -- vi har begynt med en slags kveldsrutine, som faktisk virker å fungere!! :jepp: Vi starter med å bade ham i 8tiden om kvelden, deretter får han mat og kos, og en gang mellom 9-10 legger vi ham i senga på soverommet. Har døra på gløtt slik at det er litt lys på soverommet. Og der ligger han til han sovner av seg selv! Litt småknirk, der vi har måttet gå inn å gi ham smokken, men han har funnet søvnen av seg selv alle kveldene! :nigo: ...nå er det ikke slik at han må ligge der uansett, vi hadde tatt han opp om han begynner å gråte og ikke finner roen med smokk/litt kos, men jeg synes det er supert om det faktisk viser seg å fungere (erfaringsmessig kan det fort snu, selv om det har fungert i en uke :fnise: ) I dag skal vi på babykino og se "Bridesmaids" sammen med søstersen og tantegull, det blir gøy! Håper at F sover seg gjennom heele filmen ;)

Ønsker alle en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå ble jeg litt misunnelig på deg, sovner han av seg selv allerede?? Vår frøken er veldig sosial og sovner ikke før både mamma og pappa (og gjerne katten) ligger i senga sammen med henne :fnise: Først DA kan hun ta litt pupp før hun snur seg og sovner. :hjerte: Merker du at rutinen hjelper, at han skjønner at nå er det sovetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at han roer seg på puppen igjen :) Skjønner godt det er deilig for deg også :Nikke:

Må si jeg er imponert over å finne søvnen selv allerede nå, men ingenting er vel umulig - man må jo bare prøve :ler:

Kos deg masse på babykino! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nå ble jeg litt misunnelig på deg, sovner han av seg selv allerede?? Vår frøken er veldig sosial og sovner ikke før både mamma og pappa (og gjerne katten) ligger i senga sammen med henne :fnise: Først DA kan hun ta litt pupp før hun snur seg og sovner. :hjerte: Merker du at rutinen hjelper, at han skjønner at nå er det sovetid?

Om han forstår at det er natt/sovetid såh..hmm... nå har F hele tiden sovet godt om natta (utenom amminga så sover han stort sett gjennom hele natta) og dette har han gjort siden fødselen.. Akkurat som om han har en inenbygd døgnrytme fra starten av.. Tror iallefall at rutinene vil komme godt med og hjelpe ham til å forstå at nå er det snaart sovetid når han blir gammel nok til å forstå :)

Håper alt er bra med deg :klem:

Så bra at han roer seg på puppen igjen :) Skjønner godt det er deilig for deg også :Nikke:

Må si jeg er imponert over å finne søvnen selv allerede nå, men ingenting er vel umulig - man må jo bare prøve :ler:

Kos deg masse på babykino! :nigo:

Ja, det er deilig når det fungerer igjen! :jepp: Hadde egentlig ikke trua på at det kom til å fungere jeg heller, å legge han på soverommet, var mannen som forslo at vi skulle prøve. Og jeg tror jammen han roer seg lettere inne på det mørke soverommet, enn på stua med lys og lyd, selv om vi har vært bevisste på å ha dempet belysning og lav lyd på tv`en. Iallefall veldig godt når han sover inne i senga si, blir en annen ro på stua også da :)

-----

Babykino var en suksess!! :nigo: F sov mesteparten av tida, og både amming og bleieskift inne i kinosalen gikk som en drøm! Og, ikke minst, filmen var kjempeartig, den anbefales virkelig!! :jepp:

I kveld har jeg tenkt å begynne så smått på dåpsinvitasjonene, håper de blir fine! :)

Ønsker alle en finfin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frestn prøvd rockeringen min i dag, auauauu!! :daane: Håper jeg blir herda etterhvert, for det var jammen ikke godt!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å oppdaterer meg litt på hvordan det går med deg og lille F!

Det er travelt å være småbarnsmor! Men du verden så kos!

:klemmer: til deg og F fra meg og E!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å oppdaterer meg litt på hvordan det går med deg og lille F!

Det er travelt å være småbarnsmor! Men du verden så kos!

:klemmer: til deg og F fra meg og E!

Kunne ikke vært mer enig! :jepp:

Stoor klem tilbake til dere fra oss :hug:

--------------

:hjerte: Tenk, for akkurat 8 uker siden så var lille F bare noen timer gammel :rodmer:

Så ufattelig heldig jeg er, som får være mammen til den vakreste, mest fantastiske lille gutten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 uker :rodmer: Tiden flyr jammen fort :sjenert: Ser ut til ut i fra det du skriver at hverdagen med nytt familiemedlem ser ut til å gå seg til. :kgbaby: Er kjempe spent på hvordan det vil fungere selv, spesielt i forhold til soverutiner... Flinke lille gullet ditt som koser seg i egne seng. Nåhhhh :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 8 uker :rodmer: Tiden flyr jammen fort :sjenert: Ser ut til ut i fra det du skriver at hverdagen med nytt familiemedlem ser ut til å gå seg til. :kgbaby: Er kjempe spent på hvordan det vil fungere selv, spesielt i forhold til soverutiner... Flinke lille gullet ditt som koser seg i egne seng. Nåhhhh :rodmer:

Ja, tiden flyyyr! Er ikke til å tro at han er blitt så stor allerede. Og det stopper vel ikke her :fnise: Du har så mye å glede deg til Arven1 :hjerte::klemmer:

Grattis med 8 uker!!

Taakk :rodmer: ..og gratulerer til lillejenta di med 6 uker i dag! :strix:

------

Tror jeg har en begynnende brystbetennelse. Det venstre brystet er vondt og ømt, og jeg kan kjenne en stor klump på den ene siden :unsure: Lillemann vil fortsatt spise av puppen, så jeg prøver å legge han til så ofte som mulig, og pumpe innimellom. Håper det gir seg, synes det har vært nok puppestyr denne uka :sjenert:

Ellers har jeg en rolig kveld alene i sofaen. Mannen er på jobb, og F ligger i senga si og sover :) Stille og fredelig i heimen :hjerte:

Ønsker alle en finfin lørdagskveld! :vinke:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får virkelig ikke håpe det utvikler seg til en skikkelig brystbetennelse. Det er så grusomt vondt! Min pupp virker enda ikke optimalt etter betennelsen og jeg har vel egentlig gitt opp håpet på at den vil gjøre det...

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, stakkars deg! Tøm puppen hver time om du kan, så går det forhåpentligvis fort over! Og ta én ibux og én paracet sammen mot smertene. Når du er litt "dopa" er det lettere å få massert brystet under amming. Masse god bedring fra ei som har vært borti det meste av ammeproblemer :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den harde klumpen inni brystet er borte, forsvant etter gjentatt massering/pumping/amming i natt. Isteden har jeg blitt kjempesår på brystvorten, så ille at jeg blør "innerst" på brystvorten, og det gjør kjempevondt å amme. Jeg har bare pumpet det brystet i dag (gjør ikke vondt når jeg pumper..), og F får bare die på høyre bryst.. Med det resultatet at han ikke får nok melk, og blir frustrert og sint :tristbla:

Pumper jo venstrebrystet, men får ikke ut så veldig mye når jeg pumper, og det er ikke nok til at han blir fornøyd...

Måtte gi han en flaske med MME isted, da ble han fornøyd, og sovna ganske kjapt etterpå. Det er jo selvfølgelig det viktigste, at han blir mett, men blir så lei meg når jeg ikke får til å gi ham nok mat. Disse amme-problemene tærer sånn på meg. Nå er det vel på`an igjen med uro ved puppen... :sjenert::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gi han en flaske med MME isted, da ble han fornøyd, og sovna ganske kjapt etterpå. Det er jo selvfølgelig det viktigste, at han blir mett, men blir så lei meg når jeg ikke får til å gi ham nok mat. Disse amme-problemene tærer sånn på meg. Nå er det vel på`an igjen med uro ved puppen... :sjenert::tristbla:

Uff, skjønner det er kiipt å måtte ty til MME. Man vil jo gjerne at de skal få det de trenger av oss. Men ikke gi opp, dette ordner seg. :troest: Har du purelan? Hos meg hjelper det i alle fall utrolig kjapt om jeg føler meg litt sår ;) Og masse luft da :jepp:

Og om brystet skulle bli ømt igjen med kuler, så hjelper også varmeflaske (og varme dusjer :dusje: ) - lindrer litt og gjør det lettere å massere :)

Cheer up! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Det går seg helt sikkert til! Vet så alt for godt hvordan det er å amme når det er vondt, det er helt grusomt. Jeg gråt meg gjennom ammingene og grudde meg noe vanvittig til hvert måltid en stund, men det at jeg fortsatte å amme på den vonde siden gjorde nok godt for melkeproduksjonen. Hvis du klarer det så prøv, for å gi MME kan vel bare gjøre at produksjonen blir lavere?

Huff, jeg føler virkelig med deg, altså. :klem:

(P.S: Du er sikker på at du ikke har sopp? Spør alle om det, for jeg kom så seint i gang med behandling selv... Det kan gi sår/sprekker og gjøre babyen urolig ved brystet. Jeg hadde det samtidig som jeg fikk tette melkeganger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...